Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Jak przyspieszyć metabolizm?

Jak przyspieszyć metabolizm? Nie trać czasu na eksperymenty. Oto metody, które pomogą Ci schudnąć i zachować zgrabną sylwetkę. Uporządkowaliśmy je od najmniej do najbardziej skutecznej. Korzystaj do woli.

WH 2016-09-06
papryka fot. shutterstock.com

Drastyczna dieta

Efekty radykalnego cięcia u fryzjera widzisz od razu, a konsekwencje drastycznego cięcia kalorii ujawniają się później. Gdy jesz za mało, organizm przechodzi w tryb oszczędzania energii, zwalniając metabolizm i gromadząc zapasy na czarną godzinę.  

Suplementy

Reklamy obiecują, że kapsułki rozsadzą Twój metabolizm od środka. Prawda jest taka, że nawet jeśli zawierają substancje wspomagające przemianę materii (jak zielona herbata – patrz poniżej), to nie przyswoisz ich aż tyle, żeby odczuł to Twój metabolizm.  

Praca umysłowa

Owszem, 20% spoczynkowego zużycia energii wiąże się z pracą mózgu, ale budując sylwetkę, nie opłaca się brać na siebie więcej papierkowej roboty, bo ta wartość znacząco się nie zmienia. I nie spalisz więcej kalorii, zamieniając serial na sudoku.  

Pikantne jedzenie

Kapsaicyna, która pali w podniebienie, podnosi temperaturę ciała, spalając dodatkowe kalorie. Tylko że chyba łatwiej przełknąć 1,5 km biegu niż 9 mg kapsaicyny, która spali podobną ilość kalorii.  

Sprawdź także, jakie jeszcze produkty przyspieszą Twój metabolizm.

Krótki sen

Jedne z badań wykazały, że osoby, które przesypiały tylko 5 godzin, spalały więcej kalorii niż osoby, które spały dłużej. Jest jedno „ale”: w ciągu dnia niedospani badani jedli więcej niż spalali, tyjąc kilogram tygodniowo. Tak więc lepiej śpij spokojnie.

Zobacz, jak się wysypiać.

zielona herbata fot. shutterstock.com

Zielona herbata

Okazuje się, że katechiny zawarte w filiżance tego napoju działają jak rozpałka do grilla, wspomagając spalanie tego, co wrzucisz na ruszt. Pij 2-3 filiżanki zielonej (nie bezkofeinowej) herbaty dziennie do posiłków, a w prosty sposób pozbędziesz się ok. 80 kcal.  

Temperatura

Przemiana materii zwiększa się, gdy jeszcze nie masz dreszczy, ale już jest nieco za chłodno dla pełnego komfortu (około 15 °C). A to dzięki temu, że wtedy „dobra” brunatna tkanka tłuszczowa intensywnie pracuje, by utrzymać optymalną temperaturę, i pożera przy tym kalorie.  

Kofeina

Pobudza umysł i ciało – rozkręca metabolizm na kolejne 3 h. Wg badań 28 g kofeiny przed treningiem pozwoli Ci spalić nawet 15% więcej kalorii. Tylko nie wlewaj w siebie kawy jak wody, bo organizm przyzwyczai się do niej i przestanie właściwie reagować.  

Białko

Ucieszysz się: jedzenie przyspiesza metabolizm. Trawienie wymaga spalenia niezłej porcji energii, dlatego jedz regularnie i nie zaczynaj dnia bez śniadania. Postaw na białko (jego strawienie pochłania 20-30% kalorii).  

Siłownia

Wyrzeźbione ciało wygląda gorąco i topi kalorie jak piec, nawet gdy już jest dawno po treningu. Każdy gram tłuszczu zastąpiony muskułami to dodatkowe kalorie spalone w ciągu dnia, nawet bez kiwnięcia palcem.  

WH 05/2016

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Te cudowne suplementy to pewnie ściema ale z własnego doświadczenia mogę polecić chrom organiczny z inuliną bo stabilizuje poziom cukru i nie chce się jeść słodyczy
    ~magda, 2016-09-28 23:07:53
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij