Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.9

Jak nie jeść słodyczy: 6 niecodziennych sposobów

Zdrowa dieta nie jest Ci obca, ale słodycze kuszą czasami tak mocno, że zapominasz o jej zasadach. Sprawdź, jak stawić czoło zachciankom i zachować zgrabną figurę. Oto 6 nie tak oczywistych patentów na to, jak nie jeść słodyczy.

WH 2016-06-20
pin up girl, słodycze, kobieta w kuchni fot. shutterstock.com

Zwykle w biurze nie zwracasz na niego uwagi, ale jeśli akurat dziś automat z przekąskami przykuwa Twój wzrok wyjątkowo skutecznie lub pączki w sklepiku na dole wydają się jeszcze bardziej kuszące niż zazwyczaj, zobacz, co robić, by nie dać się pokusie.

1. Żuj gumę

Według badań przeprowadzonych na Louisiana State University, żucie gumy po posiłku zmniejsza uczucie głodu i chęć na słodycze. Uwaga: „po posiłku” niekoniecznie oznacza tuż po odłożeniu sztućców. Masz trzy godziny, by sięgnąć po gumę i zmniejszyć ochotę na coś słodkiego.

2. Rusz wyobraźnię

Im bardziej będziesz próbowała wyperswadować sobie tego pączka, tym większą będziesz miała na niego ochotę. Badanie opublikowane w „Appetite” sugeruje, by wykreować w swojej głowie obraz siebie jedzącej ten wymarzony słodycz. Przywoływanie go w kółko może pomóc zwalczyć chęć na złamanie zasad zdrowej diety. Brzmi niedorzecznie, ale spróbować nie zaszkodzi.

3. Powąchaj jaśmin

Badania przeprowadzone w Australii dowodzą, że jaśmin pomaga trzymać apetyt w ryzach. Próbie poddano 67 studentek, którym wyświetlano zdjęcia deserów. Później dziewczyny wąchały jaśmin, zielone jabłko lub czystą wodę. Tylko jaśmin pomógł znacząco załagodzić chęć na słodycze.

4. Zdrzemnij się

Im mniej snu w ciągu nocy, tym silniejsze zachcianki dopadają Cię w ciągu dnia. Zmęczony mózg łaknie nagrody, a słodycze to najprostsza droga do chwilowego błogostanu. Nie wyspałaś się dziś? Zrób sobie 15-minutową drzemkę lub choć na chwilę zamknij oczy i się zrelaksuj. Jesteś permanentnie zmęczona? Zobacz 7 rzeczy, które rujnują Twój sen, wyeliminuj je jak najszybciej i śpij jak dziecko.

pin up girl, słodycze, kobieta w kuchni fot. shutterstock.com

5. Jedz białko i błonnik

Produkty, które zawierają te składniki, dodają energii i zapewniają uczucie sytości na dłużej niż słodycze. Sporo białka i błonnika zawierają migdały i pistacje. Gdy masz ochotę na przekąskę – to będzie doskonały wybór.

6. Pozwól sobie na to, czego tak bardzo pragniesz

Ale przy okazji zjedz też coś zdrowego! Badania dowodzą, że kęs tego, co chodzi za Tobą przez pół dnia, w połączeniu z produktami, które mają skład nieco bardziej przyjazny zdrowiu, to dobra kombinacja. Dostarczysz sobie wszystkich potrzebnych składników i zaspokoisz apetyt na słodycze. Pamiętaj, żeby jeść małymi kęsami i powoli. Im bardziej delektujesz się jedzeniem, tym więcej satysfakcji dostarczy Ci ten mały cheat meal.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Żenada nie artykuł masakra! Gimnazja to pisala
    ~gość, 2016-10-20 14:41:02
  • avatar
    zgłoś
    Żenada nie artykuł masakra! Gimnazja to pisala
    ~gość, 2016-10-20 14:41:01
  • avatar
    zgłoś
    ja po prostu przestałam kupować słodycze. jedyna słodycz w tym momencie jaką "jadam", to cukier trzcinowy w kawie. ale i tak planuje przerzucić się na stevię albo ksylitol
    blackdress, 2016-08-23 13:33:37
  • avatar
    zgłoś
    żenujący artykuł
    ~marta, 2016-07-08 16:56:38
  • avatar
    zgłoś
    chrom z oleofarmu jest w tym świetny. Ustabilizowałam sobie dzięki niemu skoki glukozy i nie mam takiej ochoty na słodki
    ~keri, 2016-07-01 00:42:40
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij