Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
2.7

Ile można schudnąć w tydzień?

Zastanawiasz się, jak szybko schudnąć? Ciągle słyszysz o cudownych dietach i planach treningowych, dzięki którym ludzie zrzucają od 2,5 do nawet 5 kilogramów w ciągu 7 dni? Brzmi znakomicie, ale…

WH 2014-10-02
fot. Sedlacek 2014/shutterstock.com fot. Sedlacek 2014/shutterstock.com

O odpowiedź na pytanie: ile można schudnąć w tydzień, poprosiłyśmy eksperta – Lauren Slayton, autorkę "The Little Book of Thin". Generalnie, jeżeli zrobisz  wszystko, co tylko się da, możesz pozbyć się najwyżej 1,5-2 kilogramów w ciągu tygodnia. Oczywiście wynik jest mocno uzależniony od Twojej pozycji wyjściowej: szczególnie od początkowej wagi - u ludzi zaczynających odchudzanie z większej masy utrata kilogramów jest o wiele szybsza i bardziej widoczna.

 

Znaczenie ma też Twój dotychczasowy styl życia. Jeżeli cały czas jesz zdrowo, ćwiczysz i dbasz o siebie, trudniej będzie Ci zauważyć jakiekolwiek zmiany. Podczas gdy nagła rezygnacja ze śmieciowej diety oraz rozpoczęcie ćwiczeń przez kogoś, kto do tej pory zupełnie nie przejmował się swoim zdrowiem i formą, powinny przynieść mu zaskakująco szybkie efekty. Niektórzy ludzie mogą zaobserwować u siebie jeszcze większy spadek wagi dzięki oczyszczaniu organizmu, ale to jedynie pozorne chudnięcie, spowodowane utratą wody (to co innego niż masa spalonych mięśni lub tłuszczu).

Ile możesz zrzucić, a ile powinnaś zrzucić, to dwie zupełnie różne sprawy.

"Jeśli chcesz schudnąć i nie martwić się, że stracona masa do Ciebie wróci, postaraj się zrzucać od 0,5 do 1 kilograma na tydzień" – radzi Slayton. W końcu łatwiej będzie systematycznie osiągać takie wyniki, poza tym będą bardziej trwałe. Ekstremalne środki, dzięki którym w ciągu 7 dni zrzucisz 2 kilogramy, pozwolą Ci zaś cieszyć się świetną sylwetką… do czasu, aż dopadnie Cię efekt jo-jo (koniecznie przeczytaj, jak uniknąć efektu jo-jo).

Jeśli bardzo zależy Ci na możliwie szybkiej utracie wagi – bez poświęcania długoterminowych wyników – Slayton proponuje ograniczenie kalorii, ale bardziej rygorystyczne niż zwykle. Podobnie jak bieganie interwałowe na bieżni, pozwoli Ci schudnąć bez kompletnej zmiany Twojego planu dnia – i bez spowalniania metabolizmu (poznaj przy okazji 8 błędów, które spowalniają metabolizm). Możesz też wypróbować nasz trening na spalanie tłuszczu oraz trening, który podkręca metabolizm w kwadrans.

 WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij