Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Fast food na śniadanie: co wybrać, gdy jesz na mieście

Pożywne i zdrowe śniadanie to podstawa, ale jeśli raz na jakiś czas pozwolisz sobie pospać dłużej i pierwszy posiłek kupisz w fast foodzie, świat się nie zawali. Podpowiadamy, po które produkty sięgnąć, jeśli na śniadanie wybrałaś się do którejś z popularnych sieciówek.

WH 2016-01-11
śniadanie fot. shutterstock.com

Czytasz WH i zbanowałaś fastfoody? Słusznie i sprawiedliwie. Nie idź jednak na świętą wojnę, bo Bogiem a prawdą, jedna wizyta od czasu do czasu krzywdy Ci nie zrobi. No, może trochę kubeczkom smakowym, ale i to da się przeżyć, gdy głód dopada, a wokół gastronomiczna pustynia. Odwagi.

Poranek śniadanie na wynos

Twoja silna wola skapitulowała w walce z poranną drzemką? Jeśli chcesz zdążyć zrobić szybki makijaż, śniadanie będziesz musiała kupić po drodze (jeśli jednak masz więcej czasu, możesz  wypróbować jeden z 10 pomysłów na zdrowe śniadanie).

„Śniadanie aktywnej kobiety powinno zawierać przede wszystkim węglowodany, które utrzymują odpowiedni poziom glukozy we krwi, napędzając sprawność intelektualną i siłę. Bardzo istotne jest również białko, wspierające tkankę mięśniową w odbudowie. Proporcje wartości odżywczych są ważniejsze niż kaloryczność” – mówi dietetyk Katarzyna Biłous.

Oto propozycje z sieciówek o niezłych proporcjach wartości odżywczych:

1. Salad Story Sałatka Ogrodnika bez dodatków

  • Porcja (g) 500
  • Kcal 140
  • Białko 18
  • Tłuszcz 5
  • Węgle 11

2. Costa Coffee Jogurt z purée owocowym

  • Porcja (g) 250
  • Kcal 221
  • Białko 9,77
  • Tłuszcz 2,3
  • Węgle 26, 3

3. KFC Zinger

  • Porcja (g) 179
  • Kcal 484
  • Białko 24,5
  • Tłuszcz 24,5
  • Węgle 40,7

4. Starbucks Kanapka z pastą z tuńczyka

  • Porcja (g) 189
  • Kcal 539
  • Białko 14,4
  • Tłuszcz 13,8
  • Węgle 30,2

5. Subway Sandwicz Pieczona Wołowina

  • Porcja (g) 219
  • Kcal 300
  • Białko 23,5
  • Tłuszcz 4
  • Węgle 45,5

6. Costa Coffee Naleśnik ze szpinakiem i jogurtem

  • Porcja (g) 240
  • Kcal 558
  • Białko 22,8
  • Tłuszcz 28,9
  • Węgle 51,3

7. Costa Coffee Razowa kromka z łososiem

  • Porcja (g) 186
  • Kcal 373
  • Białko 15,4
  • Tłuszcz 19,4
  • Węgle 34,1

8. Subway Sandwicz Szynka

  • Porcja (g) 205
  • Kcal 273
  • Białko 17,3
  • Tłuszcz 4
  • Węgle 45,9

  

fot. Nataliya Arzamasova 2014/shutterstock.com fot. Nataliya Arzamasova 2014/shutterstock.com

Poranna kawa bez wyrzutów

Myśl rześko, zamawiając kawę. Inaczej razem z ulubioną latte możesz dostać zbędne kalorie.

Mleko

  • Wybierz: mleko 0,5%
  • Odpuść: mleko 3,2%

2 kawy latte z mlekiem 3,2% to ponad 400 kcal, czyli tyle, co całkiem niemałe śniadanie.

Słodzik

  • Wybierz: miód
  • Odpuść: cukier

Jeśli już słodzisz, to miodem – jest kaloryczny, ale przy tym bardzo zdrowy

Dodatki

  • Wybierz: cynamon
  • Odpuść: syrop waniliowy

Lubisz podkręcać smak kawy? Rób to przyprawami, a nie opartymi na cukrze syropami. Zanim sięgniesz po popularne kawy 3w1, poznaj też całą prawdę o kawie instant.

Tekst: Patrycja Dudzisz

WH 09/2015

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij