Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Diety, które nie działają

Chciałabyś zrzucić parę kilogramów i uniknąć efektu jo-jo? Oto diety, które według naszego dietetyka powinnaś omijać szerokim łukiem. Pozbawiają organizm ważnych składników odżywczych i mogą powodować kłopoty ze zdrowiem. 

fot. shutterstock.com

Dietetyk Aneta Łańcuchowska radzi, których diet naprawdę nie warto stosować.

Dieta zgodna z grupą krwi

Jej autorzy twierdzą, że składniki pożywienia wchodzą w reakcje z antygenami, determinowanymi przez grupę krwi, wywołując reakcję obronną układu odpornościowego, a w konsekwencji alergie i nietolerancje pokarmowe. Szkopuł w tym, że teoria nie ma potwierdzenia w badaniach naukowych, a eliminacja produktów na podstawie grupy krwi może sprawić, że dieta nie dostarczy ważnych składników odżywczych. 

Dieta ośmiogodzinna

Jej głównym założeniem jest jedzenie tylko w ciągu wyznaczonych ośmiu godzin w trakcie dnia, bez konieczności trzymania się ograniczeń co do rodzaju i ilości posiłków. Autorzy powołują się na naturalny rytm aktywności człowieka, za który kiedyś odpowiedzialne były wschody i zachody słońca.

Do zdrowego i skutecznego odchudzania konieczna jest jednak zbilansowana dieta, dostarczająca niezbędnych składników odżywczych. Jedzenie tego, na co mamy ochotę, bez ograniczeń, to najgorsze z zaleceń. Nie rekompensuje go to, że na diecie 8-godzinnej nie podjadamy wieczorem, ani w nocy.

To działa

Dieta 1500 kcal. Nie zostawimy Cię z dietami, które nie działają. Wejdź w zakładkę dieta 1500 kcal – znajdziesz tam odpowiednio zbilansowany tygodniowy plan żywieniowy, który pozwoli Ci schudnąć.

Sprawdź także, czy dieta SIRT, o której zrobiło się ostatnio głośno, jest faktycznie skuteczna.

WH 07-08/2016

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Dieta ośmiogodzinna działa, ale to bzdury, że niby można jeść co się chce i ile się chce. Dieta Intermittent fasting (IF) polega na ustanowieniu sobie okna żywieniowego, podczas którego jemy posiłki z obliczonym makro dziennego spożycia, a nie byle co! W oknie 8-godzinnym zjadamy 3 zbilansowane posiłki w odstępach 4 godzin pomiędzy nimi. Nie ma opcji żeby na "śmieciowym" jedzeniu w dowolnych ilościach, być zdrowym i dobrze wyglądać. Troszkę minęliście się z definicją tej metody żywienia. Dieta 1500 kcal, którą tu polecacie dla każdego, na pewno nie będzie mądrym pomysłem dla ludzi aktywnych fizycznie. Kto Wam te porady układa? Pachnie mi laickim pisanie artykułów na akord.
    ~Hexe, 2017-06-28 12:13:52
  • avatar
    zgłoś
    Ale też nie za wysoko powyżej 7. Najlepiej jesli to ph jest zbliżone do odczynu naszej krwi, czyli około 7,4. :)
    ~Gosia, 2016-11-09 22:31:26
  • avatar
    zgłoś
    My wiemy za to, które diety działają skutecznie. Sprawdź nas. dietetykwarszawa pl
    ~dietetykwarszawa pl, 2016-11-09 12:25:09
  • avatar
    zgłoś
    Najlepsza dieta to zbilansowane posiłki i odpowiednia ilość wody o ph powyżej 7 np veroni hydartion.
    ~quska, 2016-11-08 20:05:24
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij