Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Dieta na piękny wygląd [co jeść na trądzik, zmarszczki, szarą cerę]

Chociaż stosujesz całą masę kosmetyków, nie możesz uporać się z problemami skórnymi? Okazuje się, że odpowiednia dieta pomoże Ci uporać się z trądzikiem, zmarszczkami lub szarą cerą. Sprawdź, jakie produkty jeść, by wyglądać pięknie i młodo.

dieta na piękny wygląd koktajl smoothie fot. shutterstock.com

Zdrowa dieta to jedynie jeden z elementów holistycznego podejścia do pielęgnacji skóry. Jeśli, pomimo starań, z Twoimi problemami skórnymi nie może się uporać ani kosmetyczka, ani dermatolog, postaw na skin coaching (sprawdź, na czym polega skin coaching). Dbanie o skórę zacznij w... kuchni. Oto przepis na urodę na talerzu. Dorzuć poniższe produkty do swojego jadłospisu i patrz, jak piękniejesz.

1. Twój problem – trądzik

Co jeść: produkty pełnoziarniste

Wypryski mogą być efektem wysokiego stężenia insuliny w organizmie. Wybieraj więc produkty o niskim IG. Biały ryż, makaron i chleb zastąp ich pełnoziarnistymi odpowiednikami.

Kasza gryczana to także dodatkowy zastrzyk błonnika i cynku. Ten pierwszy ułatwia oczyszczanie organizmu z toksyn, a drugi zmniejsza łojotok i skłonność do powstawania zaskórników. Przyspieszy też gojenie się skóry, gdy na własną rękę postanowisz rozprawić się z pryszczami.

Zdrowa dieta to nie wszystko. Czasami trzeba zadziałać na kilku frontach. Zmień parę szkodliwych nawyków, by pożegnać głupie pryszcze raz na zawsze.

2. Twój Problem – zmarszczki

Co jeść: owoce leśne

Ze zmarszczkami najlepiej poradzą sobie produkty zawierające antyoksydanty. Znajdziesz je w owocach leśnych, ale też np. w brokułach. Jeśli czytasz ten artykuł w sobotni wieczór, dodamy, że lampka czerwonego wina to również dobre źródło (dowód? Wiecznie młode Francuzki). Sprawdź też listę 13 produktów bogatych w antyutleniacze

3. Twój problem – brak blasku

Co jeść: produkty zawierające witaminę C

Twoja skóra jest szara i zmęczona? Postaw na witaminę C. Najlepiej działa ta dostarczona na talerzu. Jej najbogatszym źródłem jest czarna porzeczka, ale spokojnie: zielone warzywa (brukselka, brokuł, jarmuż) też mają jej pod dostatkiem.

Zobacz też, jak pozbyć się cieni pod oczami.

WH 12/2016

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Przeszłam na razowe pieczywo i razowe makarony, te z pełnego ziarna np. lubię z primo gusto, sa zdrowe, mają wartościowy skład. Dużo błonnika, także na diecie też je wcinałam.
    ~karuska, 2017-05-17 17:29:07
  • avatar
    zgłoś
    Oprócz diety ważne są kosmetyki, jakie stosujemy. Zawsze sprawdzam skład zanim kupię jakiś preparat do pielęgnacji twarzy i aktualnie używam nano one z mikrocząsteczkami złota. Nawilża i rozświetla, więc od razu cera wygląda młodziej i promienniej.
    ~olka, 2017-05-05 16:20:33
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij