Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Dieta gwiazd: co je Magdalena Popławska?

Od kilkunastu lat nie je mięsa, od roku stosuje dietę wegańską. Magdalena Popławska jada produkty pochodzące wyłącznie z roślinnych składników. Inspiracji szuka na blogach kulinarnych i w trakcie swoich podróży.
JD 2014-11-14
fot. East News fot. East News

Poniedziałek

9.00 – Woda z cytryną i imbirem. Latte z mlekiem orzechowym, sałatka z banana i jabłka z miodową polewą.

14.40 – Zupa z brązowej soczewicy na warzywnym bulionie i oliwie. Do tego pita z hummusem.

18.30 – Sałatka z pomidorów, 1/2 awokado z cytryną, czosnkiem i oliwą.

Woda z imbirem i cytryną działa antybakteryjnie. Tak oczyszczam organizm.

Wtorek

8.00 – 2 szklanki wody. Sałatka z pomidorów i tofu. Naturalny sok z marchwi.

15.00 – Kulki z pasty słonecznikowo-ogórkowej z sosem koperkowym na liściach cykorii.

19.00 – Sałatka z pomarańczy, czosnku i oliwy + chipsy z prażonego jarmużu.

Najpierw namaczam słonecznik. Potem go blenduję razem z ogórkiem. Tak robię pasty.
Środa

9.30 – Sałatka owocowa z ananasa, winogron, jabłka ze słodką polewą ze stewii i zielonej herbaty + 2 ciastka owsiane.

14.00 – 1/2 surowego kalafiora z awokado i ogórkiem kiszonym – coś jak tzatziki + miks 3 sałat (masłowa, rukiew i cykoria).

18.30 – Tabule na liściach szpinaku.

Kaszy burgul nie gotuję, tylko moczę pół dnia. Dodaję warzywa, oliwę i pietruszkę.
Czwartek

7.30 – Owsianka na wodzie z suszonymi owocami. Sałatka z banana, mango, orzechów i słonecznika.

14.00 – Pomidory, ogórek, kiełki lucerny i rzodkiewki, oliwa i czosnek. Na deser mus czekoladowy.

19.00 – Kanapki z pastą słonecznikową.

Blenduję na masę orzechy laskowe, olej migdałowy, kakao i mleko orzechowe. To przepis na mus.
Piątek

9.30 – Jabłko, pół awokado i 3 daktyle.

15.00 – Makaron al'olio. Surówka z białej kapusty i daktylami. Zielona herbata + banan z polewą kakaową.

19.00 – Chili sin carne, oczywiście bez mięsa. Przepis znalazłam na ulubionym blogu: jadlonomia.com

Duszę mnóstwo papryk na oliwie. Dodaję pomidory, czerwoną fasolę i przyprawiam.
Sobota

10.00 – Owsianka + koktajl z banana, cytryny z natką pietruszki i miodem.

15.00 – Szpinak „po japońsku”: z tofu i sosem z sezamu + dziki ryż.

18.30 – Sałatka z mango i daktyli z podkiełkowanymi pestkami słonecznika.

Codziennie staram się jeść 3 posiłki, ale w dużych porcjach. W ciągu dnia piję wodę, świeże soki i zieloną herbatę.
Niedziela

10.00 – Koktajl bananowy na mleku orzechowym. Zielona herbata + jabłko.

16.00 – Zupa z brązowej soczewicy + pita z pastą mutabal + ciastko daktylowe z mąki migdałowej.

19.30 – Kanapka z ciemnego pieczywa z pastą słonecznikowo-pomidorową + sałata z oliwą.

Mutabal to pasta z upieczonego bakłażana z czosnkiem i oliwą. Pasty dodaję do pieczywa.
Słowo od eksperta

Dr Marek Szołtysik, wykładowca na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, dietetyk

„Dużym plusem przedstawionego programu jest urozmaicenie i spora ilość wykorzystywanych składników. W diecie wegańskiej trzeba pamiętać, aby w jadłospisie znajdowało się od 6 do 11 produktów zbożowych, 3-5 warzywnych i 2-4 roślinnych wysokobiałkowych zamienników mięsa, np. przetworów sojowych. Produkty te należy tak łączyć, aby uzupełniały się aminokwasowo, np. fasola z ryżem, kasza z grzybami. Zielone warzywa, będące źródłem żelaza, warto również łączyć z owocami i warzywami bogatymi w witaminę C, co znacznie zwiększa przyswajalność tego pierwiastka. Wit. B12 można uzupełniać fermentowanymi produktami, np. tempeh".

Lubisz zaglądać gwiazdom do talerza? Nic dziwnego, ich jadłospisy mogą być przecież świetnym źródłem inspiracji. Dlatego zobacz też, co je Tamara Arciuch oraz co je Kasia Kępka.

WH 03/2014

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij