Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Dieta dla zmarzluchów: co jeść, gdy ciągle jest Ci zimno?

Jesteś zmarzluchem i najchętniej nie wypuszczałabyś kubka z gorącą herbatą z dłoni? Też tak mamy. Dlatego zapytałyśmy naszego eksperta, jaką dietę stosować zimą. Zobacz, co odpowiedział.

zupa Hu, hu, ha! Nasza zimowa dieta nie jest taka zła!

Ostatnio ciągle jest mi zimno. Czy powinnam ograniczyć w swojej diecie surowe warzywa i owoce, a jeść więcej rzeczy gotowanych?

Na pytanie odpowiada nasz ekspert doktor Marek Szołtysik z z Wydziału Nauk o Żywności Uniwersytetu Wrocławskiego.

Trzeba zacząć od tego, że istnieją 4 główne czynniki, które regulują Twój apetyt:

1. stężenie glukozy we krwi,

2. stężenie kwasów tłuszczowych,

3. bodźce motoryczne związane z kurczeniem i rozkurczaniem żołądka

4. receptory termiczne

"Z powodu tych ostatnich latem mamy naturalną tendencję do jedzenia rzeczy lżejszych, a zimą do wybierania potraw gorących, bardziej kalorycznych” – mówi dr Marek Szołtysik z Uniwersytetu Wrocławskiego.

W końcu Twoje ciało musi się dodatkowo ogrzewać. W związku z tym, gdy na zewnątrz robi się chłodno, pozwól sobie na potrawy cięższe, bardziej zawiesiste.

„Nie dość, że są one dłużej trawione, to w krwiobiegu pojawia się więcej kwasów tłuszczowych, które są wykorzystywane jako materiał energetyczny przez komórki, co ułatwia utrzymanie odpowiedniej temperatury ciała”  dodaje dr Szołtysik

Dlatego zimą jedz rzeczy bardziej kaloryczne, podgrzane, i nie zapominaj o mięsie. Świetnie sprawdzą się rozgrzewające zupy. A tak się składa, że przygotowaliśmy dla Ciebie 5 prostych przepisów na smaczne zupy.

A jeśli prowadzisz dietę wegetariańską, serwuj sobie więcej grochu, bobu, fasoli, awokado i oliwy z oliwek. Wypróbuj jeden z naszych przepisów na awokado i paprykę oraz 3 przepisów na dania z fasolą.

WH 03/2016

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij