Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Co jeść po treningu: zdrowa sałatka

Ten przepis na sałatkę jest tak łatwy, że nawet facet by sobie z nim poradził. Wystarczy, że w pojemniku na lunch połączysz tuńczyka, awokado, pomidory, brązowy ryż i kilka innych składników. Po posiłek sięgnij wracając z siłowni, a Twoje mięśnie na pewno Ci się odwdzięczą.

WH 2016-04-07
sałatka fot. shutterstock.com

Brązowy ryż

  • Ile? 50 g, ugotowanego.
  • Dlaczego? Ryż to łatwo przyswajalne białko, ale przede wszystkim źródło energii, dlatego świetnie nadaje się do tego, by po treningu odbudować zapasy glikogenu, do których dobrały się mięśnie.

Do swojej diety warto również włączyć komosę ryżową. Zobacz, jakie dania możesz przyrządzić z jej udziałem.

Tuńczyk w sosie własnym

  • Ile? 150 g – odsącz i podziel na kawałki.
  • Dlaczego? To szybkie (i bogate) źródło kwasów omega-3. A oprócz tego białka dla regenerujących się mięśni. Owszem, na tuńczyka padają oskarżenia o skażenie rtęcią, ale 2 puszki w miesiącu Ci nie zaszkodzą, a korzyści z jedzenia ryb przewyższają potencjalne ryzyko.

Czerwona fasola z puszki

  • Ile? 150 g, odsączonej i opłukanej.
  • Dlaczego? W kategorii białko dorównuje mięsnym kąskom. W jednym ziarenku fasoli jest więcej potrzebnych pierwiastków niż w całej garści suplementów. W tym molibden, ułatwiający absorpcję żelaza i oczyszczanie organizmu. 

Awokado

  • Ile? 1/4, pokrojone na kawałki.
  • Dlaczego? Zawiera superodżywcze i zdrowe tłuszcze. Pokrój i dodaj na końcu: może stracić kolor. 

Wypróbuj także inne przepisy z awokado.

pomidory fot. shutterstock.com

Zielona papryka

  • Ile? 1/4, pokrojona na kawałki.
  • Dlaczego? Dostarcza kwasu foliowego, który poprawia działanie układu nerwowego i mózgu. Witamina C wzmocni  Twoje siły obronne w okresie przeziębień.

Pomidory

  • Ile? 2, pokrojone na kawałki.
  • Dlaczego? Zawarty w nich likopen pomaga neutralizować nadmiar wolnych rodników (bye, bye, starość!).

Papryczka chili

  • Ile? Tyle, ile lubisz. Usuń pestki i pokrój ją drobno.
  • Dlaczego? Podkręca metabolizm i ma sporo witaminy C. Chili dostarcza też kapsaicyny, która chroni serce, działa antybakteryjnie i przeciwbólowo.

Dressing

  • 1 łyżka oliwy z oliwek,
  • 7 sok z połowy cytryny,
  • 7 pół ząbka czosnku, wyciśniętego przez praskę.

Przygotowanie

Najpierw opłucz ryż w zimnej wodzie, a potem ugotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu i odstaw aż do ostygnięcia. W tym czasie przygotuj sos i zmieszaj pozostałe składniki.

Przełóż ryż do swojego pojemnika na lunch i równomiernie rozłóż na nim resztę połączonych składników. Przechowuj w lodówce i wyjmij z niej dopiero, gdy będziesz pakować torbę na trening.

WH 12/2015

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Ryż to łatwo przyswajalne białko??
    Annuszka, 2016-05-06 15:48:09
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij