Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.9

7 warzyw i owoców, których lepiej nie obierać

Lubisz pieczone ziemniaki albo bataty? Zajadasz się jabłkami, ale zawsze obierasz je ze skórki? Zobacz, dlaczego zjadanie warzyw i owoców ze skórką jest korzystne dla Twojego zdrowia i szczupłej figury.

WH 2015-06-15
fot. 2015/shutterstock.com

„Jedz więcej warzyw i owoców” to rada żywieniowa, która, jak wszyscy wiemy, prowadzi do lepszego zdrowia i mniejszej ilości kilogramów. Ale nawet jeśli szalejesz za sałatkami, to faktem jest, że proces mycia, obierania i przygotowywania do nich produktów może pożerać mnóstwo czasu.

Dlatego pewnie będziesz podekscytowana wiadomością, że w wielu przypadkach możesz pominąć jeden krok tego procesu – obieranie. Dzięki czemu zaoszczędzisz czas, zwiększając jednocześnie ilość substancji odżywczych i ulepszając smak. Katie Cavuto, specjalistka od żywienia, przedstawia na kolejnych stronach ściągawkę z siedmiu superzdrowych skórek produktów, których nigdy nie powinnaś się pozbywać. Przejdź na następną stronę i dowiedz się więcej.

1. Ziemniak

Tradycyjnie purée ziemniaczane, ziemniaczana sałatka, a nawet gotowane czy pieczone ziemniaki przygotowywane są z obranych ziemniaków. Ale to kiepski pomysł. "20% składników odżywczych, takich jak witaminy z grupy B i pierwiastki śladowe, jest w skórce. Tam znajduje się także cały błonnik" – mówi Cavuto. Postaraj się tylko wyskrobać bulwę porządnie, żeby mieć pewność, że jest czysta.

Pamiętaj też, że przekonanie o złym wpływie ziemniaków na zdrowie i figurę to mit. Przeczytaj nasz artykuł i poznaj pozostałe z 4 mitów o węglowodanach w odchudzaniu.

fot. 2015/shutterstock.com

2. Bakłażan

Skórka naszego ciemnofioletowego ulubieńca zawiera fitoskładnik o nazwie nasunina. To silny antyoksydant, który pomaga przeciwdziałać uszkodzeniu komórek w wyniku procesu starzenia się i chorób.

bataty, przepis fot. shutterstock.com

3. Słodki ziemniak

Jego skórka zawiera większość składników odżywczych, takich jak witamina C, potas i betakaroten. Chciałabyś spróbować batatów, ale nie wiesz, jak je przyrządzić? Wypróbuj nasz przepis na kanapkę z indykiem i hummusem z batatów.

fot. 2015/shutterstock.com

4. Ogórek

Może być trochę szorstka, ale ciemnozielona skóra ogórka jest naładowana antyoksydantami, które zwiększają odporność oraz błonnikiem, który zapobiega zaparciom i wzmacnia zdrowie układu żołądkowo-jelitowego. Ogórek sprawdza się też świetnie jako składnik koktajli czy soków  sprawdź 10 przepisów na świeże soki i koktajle.

marchewki, warzywa fot. Donatella Tandelli 2015/shutterstock.com

5. Marchewka

Pod warunkiem, że zafundujesz temu rosnącemu w ziemi warzywu porządne mycie, nie ma powodu, by usuwać jego zewnętrzną warstwę. „Wszystkie antyoksydanty znajdują się w lub bezpośrednio pod skórką”  mówi Cavuto.

fot. 2015/shutterstock.com

6. Pasternak

Często nazywany białą marchwią, pasternak jest mniej słodki od marchewki  smakiem przypomina nico korzenne przyprawy. Ale tak samo jak pomarańczowa kuzynka, pasternak mnóstwo składników odżywczych ukrywa tuż pod skórką. Dlatego też nie pozbywaj się jej, gdy używasz go w kuchni.

jabłka, owoce fot. Africa Studio 2015/shutterstock.com

7. Jabłko

Wielu ludzi obiera je ze skórki, bo bywa, że ciężko ją strawić. Ale to oznacza tylko, że jest ona bogata w błonnik, który sprawia, że czujesz się najedzona  i przy okazji wspomaga trawienie. „Skórka jabłka bogata jest w kwercetynę, witaminę C i triterpenoidy, które zwalczają raka”  mówi Cavuto.

Tekst: Esther Crain

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij