Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

7


OCEŃ
3.3

Warzywa bogate w białko

Warzywa generalnie nie stanowią najlepszego przykładu produktów bogatych w białko. Jednak są wśród nich wyjątki, które mogą zafundować Ci całkiem przyzwoity zastrzyk wartościowych aminokwasów. Zobacz, które warzywa zawierają dużo białka.

ZK 2014-04-22

Białko jest niezbędnym każdemu składnikiem pokarmowym, ale potrzebują go szczególnie osoby uprawiające sport. To dzięki niemu mięśnie mogą się odbudowywać i wzmacniać.

"Pamiętaj jednak o tym, że białko zawarte w warzywach nie jest »kompletnym« białkiem, co oznacza, że nie zawiera wszystkich niezbędnych aminokwasów" - wyjaśnia nasz ekspert, dietetyk Emily Gilbert. Dlatego, aby dostarczać swojemu organizmowi różnych rodzajów aminokwasów, upewnij się, że w Twojej diecie nie brakuje także produktów z pełnego ziarna oraz mięsa, nabiału i ryb.

 

Fasola i groszek

Każde pół szklanki fasoli zawiera 4,5 grama białka, a groszku - 3,5 grama, dlatego nie wahaj się wykorzystywać tych warzyw w codziennym gotowaniu. Zupa-krem, sałatka, a może risotto? Eksperymentuj z fasolą i groszkiem na zdrowie!

Szpinak

3 gramy białka znajdziesz z kolei w połowie szklanki szpinaku. Dodaj liście tego warzywa do ulubionego smoothie - Twój koktajl nie tylko zyska na białku, ale i na soczystym, zielonym kolorze.

Pieczone ziemniaki

Kolejne zaskakujące źródło białka? Ziemniaki! Średniej wielkości ziemniak ma w sobie 3 gramy białka. Potrzebujesz pomysłu na podrasowanie tradycyjnych, pieczonych ziemniaków? Nadziewane kozim serem, szpinakiem i zapieczone w piekarniku staną się jedną z Twoich ulubionych ziemniaczanych potraw.

Brokuły

Jak się okazuje, brokuły to nie tylko doskonałe źródło błonnika, ale i białka - pół szklanki tego warzywa dostarczy nam 2,6 grama błonnika i 2 gramy protein. A najlepsze jest to, że możesz je gotować na parze, smażyć, a nawet jeść na surowo. Poszukaj w sieci sprawdzonych przepisów i ciesz się smakiem zdrowego i, jak się okazuje, również pożywnego brokuła.

Brukselka

Może i brukselka nie ma wielu zwolenników, ale za to jest niekwestionowaną gwiazdą wśród odżywczych warzyw: każde pół szklanki brukselki dostarcza 2 gramy białka, 247 miligramów potasu i 110 mikrogramów witaminy K. Nie lubisz brukselki? Przekonaj się do jej smaku, smażąc ją na oliwie w towarzystwie pieczarek.

Kukurydza

No tak, wiadomo, że kukurydzę stanowią praktycznie ziarna. Ale znajdziesz ja na straganie czy sklepowym stoisku z warzywami — i ucieszysz się z tego, że pół szklanki jej ziaren dostarczy Ci 2 gramy wartościowych protein. Jak wykorzystać kukurydzę? Ugotowaną kolbę możesz potraktować jako przekąskę albo doprawić i... wrzucić na grilla, zamiast kiełbasy.

tekst: Katy Lindenmuth

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij