Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

Warzywa bogate w białko

Warzywa generalnie nie stanowią najlepszego przykładu produktów bogatych w białko. Jednak są wśród nich wyjątki, które mogą zafundować Ci całkiem przyzwoity zastrzyk wartościowych aminokwasów. Zobacz, które warzywa zawierają dużo białka.

Białko jest niezbędnym każdemu składnikiem pokarmowym, ale potrzebują go szczególnie osoby uprawiające sport. To dzięki niemu mięśnie mogą się odbudowywać i wzmacniać.

"Pamiętaj jednak o tym, że białko zawarte w warzywach nie jest »kompletnym« białkiem, co oznacza, że nie zawiera wszystkich niezbędnych aminokwasów" - wyjaśnia nasz ekspert, dietetyk Emily Gilbert. Dlatego, aby dostarczać swojemu organizmowi różnych rodzajów aminokwasów, upewnij się, że w Twojej diecie nie brakuje także produktów z pełnego ziarna oraz mięsa, nabiału i ryb.

 

Fasola i groszek

Każde pół szklanki fasoli zawiera 4,5 grama białka, a groszku - 3,5 grama, dlatego nie wahaj się wykorzystywać tych warzyw w codziennym gotowaniu. Zupa-krem, sałatka, a może risotto? Eksperymentuj z fasolą i groszkiem na zdrowie!

Szpinak

3 gramy białka znajdziesz z kolei w połowie szklanki szpinaku. Dodaj liście tego warzywa do ulubionego smoothie - Twój koktajl nie tylko zyska na białku, ale i na soczystym, zielonym kolorze.

Pieczone ziemniaki

Kolejne zaskakujące źródło białka? Ziemniaki! Średniej wielkości ziemniak ma w sobie 3 gramy białka. Potrzebujesz pomysłu na podrasowanie tradycyjnych, pieczonych ziemniaków? Nadziewane kozim serem, szpinakiem i zapieczone w piekarniku staną się jedną z Twoich ulubionych ziemniaczanych potraw.

Brokuły

Jak się okazuje, brokuły to nie tylko doskonałe źródło błonnika, ale i białka - pół szklanki tego warzywa dostarczy nam 2,6 grama błonnika i 2 gramy protein. A najlepsze jest to, że możesz je gotować na parze, smażyć, a nawet jeść na surowo. Poszukaj w sieci sprawdzonych przepisów i ciesz się smakiem zdrowego i, jak się okazuje, również pożywnego brokuła.

Brukselka

Może i brukselka nie ma wielu zwolenników, ale za to jest niekwestionowaną gwiazdą wśród odżywczych warzyw: każde pół szklanki brukselki dostarcza 2 gramy białka, 247 miligramów potasu i 110 mikrogramów witaminy K. Nie lubisz brukselki? Przekonaj się do jej smaku, smażąc ją na oliwie w towarzystwie pieczarek.

Kukurydza

No tak, wiadomo, że kukurydzę stanowią praktycznie ziarna. Ale znajdziesz ja na straganie czy sklepowym stoisku z warzywami — i ucieszysz się z tego, że pół szklanki jej ziaren dostarczy Ci 2 gramy wartościowych protein. Jak wykorzystać kukurydzę? Ugotowaną kolbę możesz potraktować jako przekąskę albo doprawić i... wrzucić na grilla, zamiast kiełbasy.

tekst: Katy Lindenmuth

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij