Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

6


OCEŃ
2.7

7 pomysłów na śniadanie wspomagające odchudzanie

Chcesz zjeść zdrowe śniadanie, realizując przy okazji marzenie o zrzuceniu kilku kilogramów? Nic prostszego! Zobacz poparte badaniami wskazówki dotyczące porannych posiłków i stwórz swoje śniadaniowe menu na każdy dzień tygodnia.

KD 2014-07-09

Jeśli starasz się schudnąć, posłuchaj mądrej rady i nie rezygnuj ze śniadania. Spraw, by ten poranny posiłek stał się Twoją tajną bronią. Tę zdrową taktykę rozpoczynania dnia od pożywnego śniadania, która nie narzuca żadnych ograniczeń, potwierdzają także naukowcy.

 

dieta, śniadanie fot. 2015/shutterstock.com

1. Sięgnij po otręby owsiane

Musimy przyznać, że otręby owsiane nie są najatrakcyjniejszym posiłkiem śniadaniowym. Mimo to sięgnięcie po nie okazuje się być bardzo dobrym pomysłem. Ostatnie badania dowiodły, że jeden z ich kluczowych składników odżywczych – błonnik – sprawia, że dłużej czujesz się pełna, a to oznacza, iż w ciągu dnia nie dopadnie Cię nagle nieoczekiwana chęć zjedzenia jakiejś przypadkowej przekąski.

fot. margouillat photo 2014/shutterstock.com fot. margouillat photo 2014/shutterstock.com

2. Zjedz duuuże śniadanie

To prawda, że większy posiłek z rana oznacza więcej kalorii, ale może oznaczać także bardziej efektywne chudnięcie. Podczas najnowszych badań jedna grupa ludzi zjadała 700 kcal na śniadanie, 500 – w trakcie obiadu i 200 – na kolację. Natomiast druga grupa badanych zjadała 200 kcal na śniadanie, 500 – na obiad i 700 – na kolację. Dwanaście tygodni później Ci, którzy jedli śniadania zawierające 700 kcal, zrzucili o 2,5 razy więcej kilogramów niż pozostali. Prawdopodobnie działo się tak dlatego, że metabolizm jest najaktywniejszy właśnie z rana. Pamiętaj tylko, by nie wpychać w siebie samych pustych kalorii!

dieta, śniadanie fot. 2015/shutterstock.com

3. Zaopatrz organizm w proteiny z samego rana

Potrzebujesz kolejnego sposobu na powstrzymanie apetytu? Proszę bardzo. Jak pokazały badania pierwszy posiłek dnia bogaty w białko, zapewni Ci uczucie sytości i zanik apetytu na dłużej dzięki tzw. peptydowi YY. Uczestnicy badań, którzy jedli wysokoproteinowe śniadania zgłaszali, że są mniej głodni i rzadziej sięgają po przekąski po kolacji.

dieta, śniadanie fot. 2015/shutterstock.com

4. Zrób śniadanie z jajem

Mamy dla Ciebie kilka faktów, które powinny poprawić Ci humor. Badania pokazały, że jedzenie z rana dwóch jajek może przyczynić się do lepszego zrzucania kilogramów, niż raczenie się słodką drożdżówką. Jest też bonus dla wszystkich jajogłowych: jajka zawierają także składnik odżywczy zwany choliną, który poprawia funkcjonowanie systemu nerwowego i układu krwionośnego.

dieta, śniadanie fot. 2015/shutterstock.com

5. Posmaruj tosty masłem orzechowym

Jedna z najłatwiejszych śniadaniowych potraw – tost z masłem orzechowym – jest także jedną z najzdrowszych. Uczestnicy pewnego eksperymentu naukowego, którzy jedli z rana orzeszki ziemne i masło orzechowe, mieli wyższy poziom wspomnianego już peptydu YY, który pobudza organizm do wydzielania hormonu sprawiającego, że czujesz się dłużej najedzona. Co więcej, ich poziom cukru we krwi okazał się niższy po zjedzeniu śniadania bogatego w węglowodany. Pamiętaj jednak, by nie przesadzić – dwie łyżki masła orzechowego to około 190 kcal. I nie myl nigdy masła orzechowego z czekoladowymi kremami.

dieta, śniadanie fot. shutterstock.com

6. Wybierz płatki śniadaniowe w rozmiarze XL

Rozmiar ma znaczenie – nawet jeśli chodzi o płatki pszenne. Nie mamy tu jednak na myśli ogromnej paki tego produktu, a rozmiar poszczególnych ziaren. W najnowszych badaniach przeprowadzonych przez Penn State, badacze pokruszyli płatki na 4 różne rozmiary. Uczestnikom badania wydawało się, że tych, które zostały rozdrobnione na mniejsze kawałki, po wsypaniu do miski z mlekiem jest więcej i dlatego nie doceniali liczby kalorii na swoich talerzach. Morał jest następujący: jeśli wybierasz większe płatki, skonsumujesz mniej kalorii i nawet nie zauważysz różnicy.

dieta, śniadanie fot. 2015/shutterstock.com

7. Jedz owsiankę

Miska płatków śniadaniowych w rozmiarze XL – świetnie. Miska owsianki – prawdopodobnie jeszcze lepiej. Jak pokazują ostatnie badania, ludzie, którzy jedzą talerz owsianki na śniadanie, opisują siebie jako osoby mniej głodne i bardziej zadowolone niż ludzie, którzy zjedli tę samą liczbę kalorii w płatkach (dzięki Ci, błonniku!).

tekst: Katy Lindenmuth

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jak ktoś chce spędzić super aktywny tydzień, poprawić kondycję a przy okazji schudnąć i się dużo o zdrowym jedzeniu i treningach nauczyć - zapraszam na obozy fitness na Mazurach www.ostrywycisk.pl
    ~Fox Boot Camp, 2016-05-09 22:35:18
  • avatar
    zgłoś
    Właśnie! Same reklamy, przykre :(
    ~Karolina, 2016-05-08 11:39:07
  • avatar
    zgłoś
    Zgadzam się z Gray wiekszosć to reklamy nie można się doszukać tekstu ajak juz sie doszukasz to miga ci wszytsko że dostać można oczopląsu;/ bez sensu!
    ~Rosie, 2016-05-08 11:28:03
  • avatar
    zgłoś
    a gdzie te przepisy?
    ~A, 2016-05-04 15:55:37
  • avatar
    zgłoś
    Pierwszy raz i ostatni jestem na waszej stronie, 70% reklam 30% tresci.
    ~Gray, 2016-04-30 21:40:17
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij