Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
4.7

6 oznak, że pora zmienić plan diety

W trakcie odchudzania czasami przychodzi taki moment, że przez jakiś czas Twoja waga stoi w miejscu. Jednak jeśli, mimo starań, wciąż nie chce zacząć spadać, nadszedł moment, by coś zmienić.

WH 2015-03-04
fot. Doreen Salcher 2015/shutterstock.com fot. Doreen Salcher 2015/shutterstock.com

Albert Einstein wypowiedział kiedyś bardzo mądre słowa: „Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów”. Przekładając to na język walki o idealną sylwetkę, szaleństwem jest trzymać się nawyków, które nie dość, że nie dają żadnych efektów, to na dodatek mogą pozostawić Cię wyczerpaną i wykończoną psychicznie.

Spójrz prawdzie w oczy: nie ma szans, żebyś przetrwała tak dłużej niż tydzień, maksymalnie dwa. Zrzucanie zbędnej masy ciała to indywidualna sprawa każdego człowieka i naprawdę istnieje plan, który pozwoli Ci zachować zdrowie fizyczne, psychiczne i zyskać superformę. Jeżeli czytając któryś z podanych dalej punktów, odniosłaś wrażenie, że jest o Tobie, czas zmienić taktykę.

fot. Stokkete 2014/shutterstock.com fot. shutterstock.com

1. Nie masz energii

Żadna dieta nie powinna sprawiać, że czujesz się zupełnie wyczerpana. „Prawidłowy plan żywieniowy powinien działać odwrotnie – masz się czuć zdrowa i pełna energii” – mówi Stephanie Middlebery, specjalista ds. żywienia z Middleberg Nutrition w Nowym Jorku. Jeśli czujesz się słabo, powinnaś zmodyfikować jadłospis. Albo sprawdzić, jak mieć więcej energii?

fot. carlo dapino 2014/shutterstock.com fot. carlo dapino 2014/shutterstock.com

2. Układ pokarmowy szwankuje

„Jeżeli masz problemy z załatwianiem się, łapią Cię skurcze lub dokucza rozwolnienie, prawdopodobnie brakuje Ci kluczowych składników pokarmowych” – mówi Middleberg. Możliwe też, że jedzenie, z którego składa się Twoja dieta, po prostu nie współgra z Twoim układem pokarmowym. Zaufaj nam – zrzucanie kilogramów nie jest warte cierpienia. A ciągłe problemy z trawieniem mogą prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych.

smutna kobieta, ból głowy, smutek, zmęczenie fot. shutterstock.com

3. Czujesz się przygnębiona

„Skuteczny plan żywieniowy powinien sprawiać, że czujesz się silna i masz nad wszystkim kontrolę, a nie zastanawiasz się cały czas, czy możesz coś zjeść, czy nie, a gdy zjesz trochę więcej, niż przewiduje dieta, męczą Cię ogromne wyrzuty sumienia” – twierdzi Middleberg. Jeśli na myśl o Twoim menu stajesz się nerwowa, trzeba rozważyć jego zmianę.

jedzenie, talerz, kobieta przy stole, dieta, odchudzanie, głód, apetyt fot. shutterstock.com

4. Jesteś głodna przez cały dzień

Uczucie lekkiego głodu jest czymś normalnym, zwłaszcza, kiedy zmieniasz swoje nawyki i zaczynasz jeść trochę mniej. Ale jeśli cały czas czujesz ssanie w żołądku, Twój jadłospis jest zdecydowanie zbyt rygorystyczny. Prędzej czy później rzucisz się na jedzenie i nadrobisz wszystko, co zaoszczędziłaś w przeciągu ostatnich dni.

fot. Photographee.eu 2015/shutterstock.com fot. Photographee.eu 2015/shutterstock.com

5. Nie możesz się doczekać, aż okres diety się skończy

To bardzo zły znak, jeśli nie możesz już znieść swojej diety, masz dość programu treningowego i codziennie odznaczasz dni w kalendarzu do momentu, aż skończysz ten rygor i będziesz mogła zacząć normalnie żyć. Przede wszystkim, każda krótkoterminowa dieta jest z góry skazana na porażkę. Zrzucanie masy ciała nie polega na chwilowej, ale na stałej zmianie nawyków żywieniowych. Tylko wtedy możesz liczyć na sukces, w przeciwnym razie może i schudniesz, ale uwierz nam, że zgubione kilogramy wrócą.

obwód fot. shutterstock.com

6. Nie widzisz efektów

To prawda, nie każdy zrzuca kilogramy w takim samym tempie. Ale jeśli trzymasz się zdrowego jadłospisu przez 2-3 tygodnie, a waga nadal pokazuje te same wartości, prawdopodobnie przydałby Ci się inny plan żywieniowy. „Spadek masy ciała to nie efekt dostarczania sobie mniejszej liczby kalorii, niż się zużywa – mówi Middleberg. –Równie ważne jest, skąd pochodzą te kalorie, jakiej jakości jest jedzenie i jak działa Twój metabolizm”. Masz wrażenie, że mógłby pracować szybciej? Sprawdź, jak go przyspieszyć.

Tekst: Esther Crain, Jagoda Dziadul

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij