Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

5 łatwych sposobów na odchudzanie

Jak schudnąć? W idealnym świecie sama rozmowa o Twoich planach pozbycia się zbędnych paru kilogramów wystarczyłaby, aby fałdki zniknęły bez śladu. W rzeczywistości trzeba włożyć w to trochę więcej wysiłku. Naprawdę trochę. Poznaj nasze sposoby na odchudzanie.

WH 2013-12-10
dieta, śniadanie fot. 2015/shutterstock.com

Najnowsze sondaże pokazują, że ponad 51% dorosłych ludzi ma nadzieję na zrzucenie kilku kilogramów. Zabawne jest jednak, że tylko połowa z nich przyznaje, że stara się robić cokolwiek, aby to marzenie urzeczywistnić.

Dobra, rozumiemy: rozpoczęcie wielkiego planu odchudzającego wydaje się okropnie czasochłonne i trudne. Ale wcale nie musi takie być. Wszystko, czego potrzebujesz, żeby zacząć, to poprawienie kilku drobnych, codziennych nawyków, które wciąż przeszkadzają Ci osiągnąć cel (czytaj: ciało Mirandy Kerr). Proszę bardzo: jak na talerzu podajemy Ci 5 banalnie prostych patentów odchudzających - na dobry początek zmiany stylu życia.

1. Zacznij dzień od płatków owsianych

Liczne badania dowodzą, że pomagają na długo zaspokoić głód – lepiej niż płatki wyprodukowane z jakichkolwiek innych zbóż. Zdaniem naukowców, odpowiada za to fakt, że owsianka jest dużo gęstsza, a przez to dostarcza Ci więcej sycącego błonnika. Jeśli nie przepadasz za jej smakiem, dodaj do miseczki owoce i miód.

2. Pozbądź się poczucia winy

Najnowsze badania pokazują, że obwinianie się po zjedzeniu czegoś, co wykracza poza zasady Twojej diety, może zniweczyć wcześniejsze Twoje wysiłki. Zamiast wzbudzania w sobie wyrzutów sumienia i wmawiania sobie, że właśnie wszystko poszło na marne, lepiej potraktuj taką sytuację jako swoje małe święto (albo nagrodę za dzielne trwanie przy planie pozbycia się nadwagi) – i nie czuj się już winna.

cola, napój, picie fot. shutterstock.com

3. Zignoruj wskazania wagi

Liczby idą w górę, lecą w dół albo uparcie stoją w miejscu. Wahania wskazówki wagi mogą silnie odbijać się na wzlotach oraz spadkach Twojej motywacji. Nie poświęcaj temu tyle uwagi.

Lepiej skup się na pielęgnowaniu zdrowych nawyków – to według najnowszych badań o wiele skuteczniejszy sposób na rzeczywiste zrzucenie kilku kilogramów. Wystarczy, że będziesz stawać na wadze raz na 2 tygodnie albo miesiąc  tylko w dłuższym okresie czasu widać trwałe zmiany na lepsze.

4. Nie pij kalorii

Około 37% kalorii spożywanych w płynach przez przeciętnego człowieka pochodzi ze słodzonych cukrem napojów. Uważaj więc na to. Zostań raczej przy wodzie mineralnej, niesłodzonej mrożonej herbacie oraz czarnej bądź zabielonej odtłuszczonym mlekiem kawie. I odpuść sobie bąbelkowe słodkości i mleczne koktajle w fastfoodowych restauracjach. Zobacz też, jak pić z głową i nie przytyć.

Ciekawostka: wystarczy, że przez 10-14 dni będziesz unikać słodzonych, głównie gazowanych napojów, aby po tym czasie każdy z nich wydawał się zbyt słodki.

5. Unikaj jedzenia późnym wieczorem

Ludzie, którzy zwykle jedzą kolację około godziny 22, spożywają o 248 kilokalorii więcej niż ci, którzy ostatni posiłek w ciągu dnia jedzą wcześniej – tak przynajmniej wynika z najnowszych badań.

Wystarczy więc przesunąć porę kolacji o godzinę lub dwie do przodu, aby bez odmawiania sobie jedzenia schudnąć  tak niewiele pracy, a jaki świetny efekt. A jeśli głód dopada Cie jeszcze później, zobacz, jak uniknąć nocnego podjadania.

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij