Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
2.7

22 świetne pomysły na zdrowe przekąski

Popcorn, płatki owsiane, krewetki … Co łączy te produkty spożywcze? To świetne sposoby na zdrowe przekąski! WH prezentuje 22 doskonałe przekąski poniżej 100 kcal, które możesz podjadać bez wyrzutów sumienia.

WH 2015-01-19

Ekrany komputerów, psy, Twoja wypłata: niektóre rzeczy powinny występować tylko i wyłącznie w rozmiarze XL. Ale jeśli mowa o przekąskach, to im mniejsze, tym lepsze. Zaledwie 100 kcal może zaspokoić Twój głód do czasu kolejnego posiłku, ale taką ilość ciężko jest odmierzyć wzrokiem. Pewnie zapłaciłabyś więcej niż 100% marży, jaką niektóre firmy pobierają za opakowanie przekąsek zawierające 100 kcal, żeby po prostu zawsze mieć przy sobie te pyszne, polecane przez dietetyków smakołyki.

 

1. Plastry pomidora z odrobiną fety i oliwy z oliwek

Po południowym posiłku czujesz lekki niedosyt? To słone danie będzie prawdziwą ucztą dla Twoich kubków smakowych.

2. Mała latte na chudym mleku

Zaspokój swoją potrzebę na dzienną dawkę kofeiny, dostarczając sobie jednocześnie 10 gramów białka, które Cię nasyci, oraz około 1/3 Twojego dziennego zapotrzebowania na wapń. Lubisz gotowe mieszanki zamiast kawy z ekspresu? Zobacz, co kryje się w jednej takiej saszetce i poznaj całą prawdę o kawie instant.

3. Banan

To naturalny smakołyk zawierający dawkę korzystnego dla zdrowia potasu przeciwdziałającego skurczom mięśni. Uważaj też, by nie przesadzić z ilością bananów: to jeden z 6 zdrowych produktów, których możesz jeść za dużo.

4. Pół szklanki fasolki edamame (nieobranej)

Wyjadanie tej wzmacniającej przekąski naładowanej białkiem prosto z łupiny sprawi, że posiłek będzie trwał dłużej (dzięki czemu łatwiej będzie Ci zauważyć, kiedy poczujesz się najedzona).

5. 3 szklanki popcornu z mikrofali

Śmiało – możesz go bezmyślnie podjadać, gdy wyłączasz się, oglądając seriale paradokumentalne. Nawet jeśli zdarza Ci się oglądać śmieci, to przynajmniej nie będziesz ich jadła.

6. Błyskawiczne płatki owsiane

To podstawa szybkiego śniadania, dodatkowo pełnego błonnika i białka, ale świetnie sprawdza się także jako ciepła, sycąca przekąska. Dbaj o dużą ilość błonnika w swoich posiłkach i przekąskach, dzięki czemu dłużej będziesz czuła się najedzona (zerknij na listę 15 produktów bogatych w błonnik).

7. 8 krewetek i 4 łyżki sosu koktajlowego

Idealna przystawka – dodatkowym bonusem jest to, że nikt przy stole nie zorientuje się, że liczysz kalorie.

9. Batonik musli

Zadbaj o to, by zaopatrzyć swój schowek w samochodzie w czekoladowo-orzechowe lub truskawkowo-śmietankowe batoniki musli, by zaspokoić głód i oprzeć się pokusie zahaczenia o fast-food, gdy jesteś w drodze.

10. Szklanka mini marchewek z 2 łyżkami hummusu

Chrupanie marchewek zajmie czymś Twoje zęby, a pikantny hummus to jedzenie, które poprawia samopoczucie.

11. 35 gramów suszonego mięsa indyka

Jeśli potrzebujesz mięsa, przegryź tę niskokaloryczną i niskotłuszczową przekąskę.

12. Pół kantalupy

Melon, jak większość owoców, zawiera mnóstwo wody. Dzięki temu dosyć duża porcja takiej przekąski dostarczy Ci niewiele kalorii, a w bonusie: dużo beta-karotenu.

13. Szklanka soku warzywnego i 50 gramów pieczonej piersi z indyka

Ta bogata w antyoksydanty i białko przekąska bez problemu zaspokoi Twój głód.

14. Łyżka orzeszków ziemnych i 2 łyżki suszonej żurawiny

Przyrządź sobie taką okrojoną wersję mieszanki studenckiej, odmierz odpowiednio duże porcje i zapakuj je do plastikowych woreczków.

15. Szklanka truskawek i 3 łyżki chudego jogurtu naturalnego

Na deser, zupełnie bez wyrzutów sumienia, zafunduj sobie miseczkę tej słodkiej, bogatej w błonnik przekąski. Uważaj, by nie przesadzić z owocami, bo niektóre z nich zawierają naprawdę dużo cukru. Zobacz, ile jest cukru w owocach.

16. Szklanka malin z 2 łyżkami jogurtu naturalnego i łyżką miodu

Ta słodka mieszanka bez problemu zaspokoi Twój głód, zanim będziesz mogła zrobić sobie przerwę i zjeść pełny posiłek.

17. Pełnoziarnisty tost z 2 białkami jajek

Ten białkowo-węglowodanowy duet zapewni Ci lekki, ale energetyczny start, gdy masz zaplanowany obfity kolejny posiłek.

18. Pół szklanki mrożonego jogurtu

Gdy masz ochotę na zimny smakołyk, to wybierz pyszny jogurt mrożony – jeśli chodzi o zawartość kalorii, to jest on daleko w tyle za lodami.

19. 2 kostki gorzkiej czekolady

To dawka kakao, która nie tylko zaspokoi Twoje pragnienie na czekoladowy smak, ale i dostarczy Ci antyoksydantów korzystnych dla zdrowia – czego więcej można chcieć od przekąski? Gorzka czekolada należy do 8 zaskakująco zdrowych produktów spożywczych: sprawdź, dlaczego i poznaj resztę z nich.

20. 18 precelków

Możesz ugasić swoje pragnienie na słoną, węglowodanową przekąskę dzięki dużej garści tego smakołyku.

21. Czekoladowe mleko (szklanka mleka 0% + łyżka niskotłuszczowego kakao)

Spełnij swoje czekoladowe zachcianki i zapewnij sobie sporą dawkę wapnia.

22. Batonik musli z masłem orzechowym

Taki orzechowy batonik smakuje jak produkt, który mogłabyś kupić w automacie – ale nie grozi Ci nadmiarem kalorii.

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Nie tylko ten popcorn szokuje, ogolnie autor artykułu nie ma pojęcia o tym, co pisze. Batoniki musli na pewno nie odchudzają, zazwyczaj jest w nich dużo cukru. Organizm kobiety jest w stanie przetworzyć dziennie do 6lyzeczek cukru, męski do 9. W jednym bananie są 4 łyżeczki cukru, nie wspomnę o batonikach odchudzających musli. Podsumowując krótko, niech autor popuka sie w główkę, zanim tak nierzetelny tekst opublikuje.
    ~Magda, 2016-10-23 18:15:56
  • avatar
    zgłoś
    polecam serek Bieluch (w składzie ma tylko mleko:)) a dla dbających o linię wersja lekka
    ~Ola, 2016-09-04 23:48:40
  • avatar
    zgłoś
    Popcorn z mikrofali jest rakotwórczy!!! Gdzie tu zdrowie?
    ~han, 2016-06-30 16:17:05
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij