Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Jesienne suplementy dla zdrowia i urody

Jesień to ten czas, kiedy naszym organizmom zaczyna brakować cennych witamin i minerałów. Cierpi na tym nie tylko nasze zdrowie, ale i uroda. Jak w tym czasie poprawić swój wygląd?

KD 2014-11-04

Włosy

Nie dość, że w lecie włosy wysuszyło słońce, a niejednokrotnie i sól morska, to teraz fundujemy im mróz, a w pomieszczeniach – suche powietrze, które powoduje ich elektryzowanie. Dlatego nadeszła dobra pora, aby zadbać o zdrowie włosów.

Przede wszystkim wychodząc z domu, nie zapominajmy o czapce. Mróz niszczy włosy, nie wspominając już o tym, że według starych chińskich mądrości, najłatwiej przeziębić się od głowy. Będąc wewnątrz budynku, starajmy się nie przebywać w pomieszczeniach, w których powietrze jest bardzo suche, ponieważ może to powodować elektryzowanie się włosów. Dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie na kaloryferze mokrego ręcznika, który nawilży powietrze oraz stosowanie odżywek do włosów.

Warto też wspomóc się suplementami diety. W aptekach można kupić drożdże w tabletkach albo skrzyp polny. Ich regularne stosowanie wzmacnia włosy od wewnątrz i powoduje ich szybszy wzrost. Zalecane jest także picie naparu z pokrzywy.

Tak jak dbamy o włosy, dbajmy o rzęsy. Regularne stosowanie odżywek do rzęs, takich jak np. Revlash spowoduje, że będą one dłuższe, gęstsze i zyskają głębszy kolor. Rzęsy odżywione od wewnątrz nie łamią się ani nie kruszą. Co więcej po zakończonej kuracji, dla podtrzymania efektu, wystarczy od czasu do czasu zastosować serum.

revlash-Elle1 (2)

Twarz

Wspomniane wyżej drożdże poprawią kondycję skóry i zmniejszą ilość pojawiających się wyprysków. Natomiast żeby poprawić koloryt twarzy, warto regularnie pić sok z marchwi.

Czymś o czym nie powinnyśmy nigdy zapominać, jest nawilżanie twarzy. Podczas jesienno-zimowych chłodów nie stosujmy bardzo lekkich kremów z dużą zawartością wody (takich jak w lecie). Szukajmy czegoś, co zapewni naszej twarzy odpowiedni poziom nawilżenia, jednocześnie stwarzając warstwę ochronną przed chłodem. Warto także zaopatrzyć się w odpowiedni balsam do ust i (jeśli nas to dotyczy) wyzbyć się nawyku ich oblizywania oraz przygryzania warg. Wilgotne wargi pierzchną, potem boleśnie pękają i nie goją się tak łatwo. Jeśli na ustach pojawiają się zajady, może być to spowodowane niedoborem witaminy B2.

Kiedy brakuje słońca, nasza twarz zaczyna wyglądać blado. Powrót do pracy czy na uczelnię po wakacjach, skutkuje niejednokrotnie zarwanymi nocami i podkrążonymi oczami. Żeby zadbać o skórę wokół oczu, powinnyśmy stosować odpowiedni dla naszego wieku krem. Świetlik, bławatek, jaśmin – to składniki, których najlepiej szukać. Dobrym pomysłem są też okłady z rumianku czy herbaty.

Ciało

W zimie zazwyczaj przybieramy na wadze. Mniej się ruszamy, nieraz jemy więcej i sięgamy po ciężkostrawne potrawy, żeby zgromadzić energię. Dlatego warto postarać się o regularność w wykonywanych ćwiczeniach. Nawet 30 brzuszków dziennie może nam pomóc w utrzymaniu sylwetki. Zamiast windy wybierzmy schody, a każdego wieczoru poświęćmy chwilę na masaż tych miejsc, w których pojawia się pomarańczowa skórka. Jednak przede wszystkim nie zapychajmy się śmieciowym jedzeniem.

Mimo że letnie owoce już się skończyły, w sklepach znajdziemy piękne polskie jabłka. Wkrótce zacznie się też sezon na mandarynki, a inne owoce, takie jak banany czy pomarańcze, dostępne są przez cały rok.

źródło: materiały prasowe

R

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij