Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Dobrze tankuj!

Tak, jedzenie w podróży może Cię zdekoncentrować albo wręcz przeciwnie – poprawić Twoje bezpieczeństwo. Jedz to, co dobre dla kierowców. Podpowiadamy, skąd wziąć zdrowego, „energetycznego kopa”!

S 2016-02-12
Skoda rys. Adam Quest

Przed podróżą

Na kolację przed podróżą (zakładając, że wyjeżdżasz rano) nie jedz ciężkostrawnych posiłków. Na kanapkę daj plasterek chudej szynki z kurczaka. Rano owsiankę zjedz z jogurtem naturalnym, a nie z mlekiem.

Przygotuj w domu

Kierowca powinien jeść produkty bogate w białko. Kanapka zawiera go prawie dwa razy więcej niż hot dog ze stacji. Jako prowiant przygotuj kanapkę z ciemnego pieczywa, a na przekąskę wybierz banana, który da Ci zastrzyk energii.

Kawa i energetyk

Kofeina rzeczywiście zwiększa czujność, ale nie może zastąpić odpowiedniej dawki snu i odpoczynku. Kawa? Owszem, możesz wspomóc się filiżanką małej czarnej przed podróżą i energetykiem w trakcie. Ale pamiętaj – „strzał” z kofeiny dostaniesz dopiero po godzinie.

Na postoju

W podróży warto robić przerwy – dla bezpieczeństwa Twojego i innych kierowców. Zabierz ze sobą koc, wybierz jakieś urokliwe miejsce i dotleń się. Przy okazji zjedz przygotowaną wcześniej w domu kanapkę, popij kubkiem cappuccino, które zawiera 72 mg kofeiny poprawiającej koncentrację.

Na deser wybierz jabłko. Uczeni z Uniwersytetu Iowa odkryli, że kwas ursolowy, występujący w jabłkach, zwalcza zmęczenie. Warunek: jabłko trzeba jeść ze skórką.

Jeśli do celu masz już niedaleko, a nie możesz sobie pozwolić na dłuższą przerwę w podróży, zatrzymaj się choć na dwie minuty. Przetrzyj twarz i kark wilgotną chusteczką – to momentalnie Cię obudzi. Pożuj gumę – stwierdzono, że pomaga ona w utrzymaniu koncentracji.

Lokokoszmar a jedzenie

Mdłości mogą uprzykrzyć najfajniejszą podróż. Nawet jeśli sama nie cierpisz na chorobę lokomocyjną, oszczędź jej swoim dzieciom albo pasażerom, którzy jadą razem z Tobą. Chorobę lokomocyjną może spowodować niewłaściwa dieta.

Jeśli zjemy zbyt tłusto, podniesiemy ryzyko jej wystąpienia. Należy unikać także alkoholu (oczywiście dzień przed podróżą), solonych przekąsek (jak chipsy) oraz słodkich napojów gazowanych. Z drugiej strony niewskazane jest podróżowanie z pustym żołądkiem.

Lekki posiłek to konieczność. Jednym z największych naturalnych sprzymierzeńców osób cierpiących na chorobę lokomocyjną jest imbir, dzięki swojemu działaniu łagodzącemu. Przed podróżą można wypić herbatę z imbirem, dodać starty korzeń do potrawy lub przyjąć w formie tabletek.

WH 03/2016

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij