Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Ciekawostki zdrowotne WH: 05/2015

W najnowszych ciekawostkach zdrowotnych WH zobaczysz, jak używać antyperspirantu, by nie mieć problemu z nadmierną potliwością oraz dowiesz się, jak prawidłowo używać szkieł kontaktowych i jak zadbać o kręgosłup, wykonując pracę biurową.

WH 2015-11-26
spocona kobieta fot. shutterstock.com

Miss suchego podkoszulka

Jeśli miałaś nadzieję, że w im lepszej będziesz formie, tym mniej będziesz się pocić, mamy złe wieści. Dr Dee Anna Glaser z University of Saint Lous wyjaśnia, że skłonność do pocenia się jest zakodowana w DNA i stopień wytrenowania ma znikomy wpływ na ilość potu.

Na szczęście mamy antyperspiranty ze związkami glinu, które zatykają gruczoły potowe. Uwaga! Najlepiej smarować nimi suchą skórę przed snem. W nocy pocisz się mniej i antyperspirant nie zostanie spłukany, zanim zacznie działać.

Gdy mimo stosowania antyperspirantów nadal często masz mokre pachy, możesz ostrzyknąć je botoksem i mieć spokój przez całe lato.

 

szkła kontaktowe, soczewki fot. shutterstock.com

Czyste jak łza

Nosisz szkła kontaktowe? Jeśli nie są to jednodniowe, zadbaj o ich czystość, bo wystarczy drobne zaniedbanie, żeby narazić się na bolesne zapalenie rogówki, czyli piekące, czerwone i załzawione oczy. Uwaga, powikłania zapalenia rogówki mogą doprowadzić nawet do utraty wzroku.

Trzymaj się tych zasad:

  • Nigdy nie śpij w soczewkach.
  • Codziennie myj je płynem do soczewek. Samo zanurzenie nie wystarcza.
  • Nie wkładaj ich pod wodę – mogą w niej być bakterie.
  • Nie używaj dwa razy tej samej porcji płynu.

Coraz częściej występujące wady wzroku i choroby oczu to nie przypadek. Zobacz, jak wpatrywanie się w ekran wpływa na Twój narząd wzroku oraz jak najłatwiej możesz go chronić.

biuro, kariera, komputer fot. shutterstock.com

Skrzywienie komputerowe

Laptopy miały zwiększyć wygodę użytkowania, jednak dla Twojej sylwetki potrafią być zabójcze. Zobacz, jak zadbać o kręgosłup, gdy lapka musisz mieć zawsze przy sobie.

1. Broda w górę

Laptop zmusza do pochylenia głowy, co obciąża kręgosłup w odcinku szyjnym. Lepiej ustaw go na podstawce lub kilku książkach, żeby mieć go na wysokości oczu.

2. Oderwij wzrok

Mniej więcej co 20 minut oderwij wzrok od ekranu i kilka razy wzrusz ramionami. Dobrze jest też delikatnie pokręcić głową na boki i odchylić do tyłu.

3. Napij się

Twoje stawy i krążki między kręgowe potrzebują odpowiedniego nawilżenia. Popijaj więc stale wodę – zmniejszysz w ten sposób ryzyko bólu pleców. A jeśli nie przepadasz za jej smakiem, zobacz, jak poprawić smak wody mineralnej.

szpilki fot. shutterstock.com

Atrakcyjność boli

42% – według American Podiatric Medical Association aż ty le kobiet jest w stanie znieść ból stóp od noszenia szpilek w zamian za poczucie, że wyglądają w nich świetnie.

WH 05/2015

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij