Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Ciekawostki o mózgu WH: 05/2015

Czy mózg liczy kalorie? O jakiej porze dnia warto wykonywać trening? Jakie ćwiczenia najlepiej poprawiają naszą pamięć i koncentracje? Jak romans w pracy wpływa na naszą karierę? Przygotowaliśmy dla Was garść świeżych informacji dotyczące mózgu.

WH 2015-09-07
mózg fot. shutterstock.com

Mózg liczy kalorie

Mózg wybiera bardziej kaloryczne jedzenie nawet wówczas, gdy zawiodą kubki smakowe – dowiodły badania na Duke University. Do eksperymentu wykorzystano myszy, które nie miały kubków smakowych, oraz te, które rozpoznawały smaki.

Okazało się, że i jedne, i drugie chętniej wybierały wodę z cukrem. Kalorie aktywowały ośrodek nagrody w mózgu i dawały uczucie przyjemności. Wniosek? Garść orzechów zamiast ciastka też pobudzi ośrodek nagrody. 

Zobacz, jak oprzeć się pokusie jedzenia.

mózg fot. shutterstock.com

Romans w biurze

Sukces zawodowy jest dzieckiem ciężkiej pracy, determinacji i... pocałunków z kolegą z pracy? Naukowcy w USA przepytali 551 pracowników i okazało się, że 71% z tych poniżej 30. uważa, iż biurowy romans ma korzystny wpływ na wydajność.

Wzmacnia także ego jednak trudno jest go utrzymać w tajemnicy. Udaje się to jedynie w 9% przypadków. 

Nieco starsi i bardziej doświadczeni pracownicy zwrócili jednak uwagę, że tylko tak długo, jak trwa. Później jest wręcz odwrotnie – były partner bardziej przeszkadza niż pomaga się skupić.

mózg fot. shutterstock.com

Do siłowni na trening IQ

Codzienne ćwiczenia poprawiają nie tylko Twoją figurę, ale także pamięć i koncentrację. Szczególnie istotne są ćwiczenia interwałowe. Badania w Montreal Heart Institute pokazały, że trening interwałowy o dużej aktywności 2 razy w tygodniu znacznie zwiększył u badanych szybkość podejmowania decyzji.

Orbitrek: to urządzenie, które łączy 3 treningi: na rowerze, bieżni i stepperze. Zanim wprowadzisz interwały, zrób kilka lżejszych treningów.

Dostosuj długość kroku do wzrostu. Przez 30 sekund ćwicz szybko, a potem zwolnij do bardzo wolnego, spacerowego tempa na pół minuty. Powtórz 5 razy.

Wioślarz: to ćwiczenie wymaga wprawy i dobrej techniki wykonania. Pamiętaj, by ruch zawsze zaczynał się od nóg, potem zaangażowany ma być grzbiet, a na końcu ręce.

Wykonuj przez pół minuty ćwiczenie najszybciej, jak potrafisz. Zatrzymaj się i nie rób nic przez kolejnych 30 sekund. Powtórz 5 razy.  

mózg fot. shutterstock.com

Poranny trening

O 30 minut wcześniej zaśniesz wieczorem, jeśli na trening pójdziesz rano. Następnego dnia obudzisz się wcześniej i będziesz miała więcej energii przez cały dzień.  

WH 05/2015

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij