Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
3.0

Ciekawostki o mózgu WH: 03/2013

Czy żucie gumy poprawia naszą koncentrację? Negocjacje: jak je prowadzić? Co jeszcze poza układem immunologicznym wspomaga witamina C? Jak zwiększyć wydajność pracy? Przygotowaliśmy dla Ciebie porcję ciekawostek o Twoim mózgu.

WH 2013-11-15
guma do żucia, kobieta fot. YuriyZhuravov 2015/shutterstock.com

Wpływ gumy do żucia na mózg człowieka

Badania opublikowane w czasopiśmie „Appetite” pokazały, że studenci, którzy przed testami żuli przez 5 minut gumę, osiągali lepsze wyniki od tych, którzy tego nie zrobili.

Naukowcy uważają, że żucie gumy może przyspieszać akcję serca, a to z kolei prowadzi do większego dotlenienia mózgu. I jeszcze jedno – jeśli guma, to obowiązkowo bez cukru i bez aspartamu. Wybieraj te z ksylitolem lub stewią w środku i bezpiecznie rozciągaj możliwości swego mózgu.

Z jednej strony guma do żucia poprawia koncentrację, a z drugiej obciąża staw żuchwowoskroniowy. Dlatego nie przesadzaj i nie żuj jej godzinami.

kariera, negocjacje, biznes fot. Rawpixel 2015/shutterstock.com

Bądź górą podczas negocjacji biznesowych

Jeśli negocjujesz umowę, nie zaokrąglaj kwot. Masz wówczas większe szanse, że to Ty wyjdziesz z tarczą z tych rozmów. Specjaliści od wizerunku w biznesie i prowadzenia negocjacji uważają, że wizerunkowo zdecydowanie lepiej jest podać kwotę nawet z groszami po przecinku. Zatem nie umawiamy się na 200 zł, ale na 198,34. Dlaczego? Takie podawanie kwot świadczy o solidnym przygotowaniu do negocjacji, o znajomości rynku i przede wszystkim głębokiej analizie tematu. Zaokrąglać można, ale resztę w warzywniaku.

Co jeszcze liczy się podczas pertraktacji z kontrahentami? Na pewno pewność siebie! Zobacz, jak być pewną siebie kobietą sukcesu i z powodzeniem piąć się po szczeblach kariery.

kiwi, owoce fot. THONGCHAI PITTAYANON 2015/shutterstock.com

Witamina C nie tylko na odporność?

Jesienią wyciągamy kurtki i witaminę C. Ostatnie badania sugerują, że jest ona potrzebna nie tylko układowi odpornościowemu, ale również oczom i mózgowi.

Naukowcy z Oregon Health & Science University odkryli, że duże ilości witaminy C są niezbędne do utrzymania dobrej kondycji siatkówki oka. Komórki siatkówki mają niemal taką samą budowę, jak komórki mózgu. Jest więc możliwe, że również one potrzebują witaminy C do zdrowego funkcjonowania. Dwa owoce kiwi uzupełnią Twoje dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę.

kot fot. Alena Ozerova 2015/shutterstock.com

Brak snu a wydajność pracy

Jak policzył magazyn „Sleep", 11 dni w ciągu roku jesteś niewydajna w pracy z powodu niewyspania. Ciepłe mleko lub herbata z melisy pomogą Ci szybciej zasnąć. W domu.

Jednak spadek produktywności to nie jedyny skutek krótkiego snu. Na wydłużaniu doby traci również... Twoje zdrowie! Jak bardzo? Zobacz co się dzieje, gdy...się nie wysypiasz.

WH 03/2013

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij