Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Ciekawostki fitnessowe WH: 04/2015

W jaki sposób przyspieszyć regenerację mięśni po treningu? Czy minuta intensywnych ćwiczeń wystarczy, żeby zacząć poprawiać swoją sylwetkę? Jak długo powinna trwać rozgrzewka? Czy bieganie faktycznie niszczy kolana? Rzuć okiem na porcję świeżych informacji dotyczących fitnessu.

WH 2015-07-01
fot. Ammentorp Photography 2014/shutterstock.com fot. Ammentorp Photography 2014/shutterstock.com

Regeneracja mięśni a Twoja garderoba

Obcisłe ubrania nie tylko podkreślają kształty wypracowane na treningach, ale też przyspieszają regenerację. „Journal of Strenght and Conditioning Research” donosi, że kobiety, które po intensywnym wysiłku nosiły specjalne kompresyjne legginsy, odczuwały mniejszy ból mięśni 1-3 dni po treningu niż dziewczyny, które chodziły w luźniejszych ubraniach.

Odzież kompresyjna zwiększa powrót żylny i może pomóc zmniejszyć obrzęki, co dla Twoich nóg oznacza odczucie ulgi i szybszy powrót do formy. 

przyjaciółki, fitness, trening, bieżnia, biegaczki fot. antoniodiaz 2015/shutterstock.com

Spalaj kalorie sprintem

60 sekund intensywnych ćwiczeń wystarczy, żeby zacząć poprawiać swoją sylwetkę. Kanadyjscy naukowcy z McMaster University udowodnili, że w ciągu 6 tygodni zaledwie trzy 20-sekundowe sprinty trzy razy w tygodniu zwiększają spalanie tłuszczu. Mimo wszystko staraj się wygospodarować więcej niż minutę na trening.  

rozciąganie, rozgrzewka fot. shutterstock.com

Naciągana teoria: co z tą rozgrzewką?

Rozgrzewka to idealny moment treningu na wymianę świeżych plotek, a nie ma lepszego sposobu na spokojną rozmowę niż statyczne rozciąganie. Niestety, jeżeli z treningu chcesz wynieść nie tylko informacje, ale też formę, unikaj długiego rozciągania przed wysiłkiem.

Badania naukowców z University of Zagreb wykazały, że takie utrzymywanie naciągniętych mięśni w jednej pozycji powoduje spadek ich siły o 5,5% i zmniejsza prędkość biegu o 3%. Statyczne rozciąganie zostaw na koniec, a do rozgrzewki włącz dynamiczne wymachy i krążenia z coraz większym zakresem ruchu.

bieganie, biegaczka fot. Viktoria Gavrilina 2015/shutterstock.com

Bieganie a kolana

Twoja wymówka, że bieganie niszczy kolana, nie zadziała. Jest wręcz odwrotnie. Według badań bieganie wzmacnia kolana i poprawia kondycję chrząstki stawowej. Treningi zmniejszają ryzyko choroby zwyrodnieniowej nawet o 7%.

Jeżeli nie wiesz, jak zacząć biegać, jesteś ciekawa, jakie tempo najlepiej spala tłuszcz, albo szukasz planów treningowych – znajdziesz je na stronie dedykowanej wszystkim biegaczom, zarówno tym początkującym, jak i zawodowcom – www.runners-world.pl.

Jeśli prowadzisz aktywny tryb życia i regularnie trenujesz, rzuć także okiem na ciekawostki fitnessowe z marca oraz stycznia.

WH 04/2015

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij