Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Ciekawostki fitnessowe WH: 03/2014

Czy trening może częściowo zastąpić leki? Jak zmodyfikować brzuszki, by były dobrym ćwiczeniem na talię osy? Jak trening wpływa na osiągnięcia w nauce? Oto kilka ciekawych informacji z dziedziny fitnessu.

WH 2014-06-11
joga, fitness, poranek fot. shutterstock.com

Trening jako lekarstwo?

Opuścić gabinet lekarski bez recepty to jak wyjść z restauracji z pustym brzuchem. Czas przyzwyczaić się do lekkiego niedosytu. Jak wskazuje raport American College of Sports Medicine, co trzecia kobieta zamiast leków dostaje od lekarza zalecenie zwiększenia aktywności fizycznej, by zapobiegać lub leczyć takie schorzenia, jak nadciśnienie, cukrzyca, a nawet nowotwory. Zanim Twój medyk przybije pieczątkę pod listą farmaceutyków, zapytaj, czy nie możesz ich zastąpić dawką treningu.

Sprawdź, jak rodzaj aktywności fizycznej może Ci pomóc, gdy chorujesz na cukrzycę lub masz problemy z nadciśnieniem tętniczym a także, gdy zmagasz się z silnym stresem.

WH patent :

Analiza 37 prac naukowych wykazała, że regularna aktywność fizyczna (godzina wysiłku dziennie) zmniejsza ryzyko nowotworu piersi o 12%.
brzuszki, płaski brzuch, trening na dworze fot. shutterstock.com

Szybkie brzuszki a talia osy

Jak donoszą naukowcy w „Journal of Strength and Conditioning Research”, szybkie brzuszki bardziej angażują mięśnie skośne brzucha niż to samo ćwiczenie wykonywane wolno. Przyspiesz, gdy pracujesz nad smukłą talią, a zyskany czas i siłę mięśni skośnych zdążysz wykorzystać podczas partyjki tenisa albo na parkiecie. Brzuszki Ci się znudziły? Zobacz 10 lepszych ćwiczeń na brzuch.

książki, nauka, studia fot. shutterstock.com

Treningi a wyniki w nauce

Przed Tobą sesja albo test na kursie językowym? Przygotuj się do niego na siłowni. Badacze z Purdue University zestawili oceny z egzaminów z liczbą wizyt na siłowni. Studentki, które zdecydowały się na trening przynajmniej raz w tygodniu, były oceniane wyżej niż uczennice, które wybierały bibliotekę (warto zaznaczyć, że oceniano ich wiedzę, a nie sylwetkę). Sprawdź też inne sposoby na poprawę pamięci i koncentracji.

Tricia Zelaya, autorka badań, podkreśla, że aktywne dziewczyny lepiej zarządzają czasem, a dodatkowo na ich korzyść działa fakt, że sportowy tryb życia dobrze wpływa na funkcjonowanie umysłu. Mózg i muskulatura to atrybuty współczesnej kobiety.

WH patent:

44% - wg „Medicine & Science of Sports & Exercise” o tyle wzrasta w okresie od zimy do lata liczba kroków, które stawia codziennie kobieta. 10 000 kroków na dobę zmniejsza ryzyko cukrzycy o 1/3.

WH 03/2014

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij