Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Ciekawostki fitnessowe WH: 02/2013

Czy banan i woda to dobry sposób na naturalny izotonik? Co jest bardziej ekonomiczne: kardio czy trening siłowy? Jakie ćwiczenia na ramiona wybrać? Oto kilka przydatnych informacji z kategorii fitness.

WH 2013-10-16
banan, woda, napój fot. artjazz 2015/shutterstock.com

Banan i woda – naturalny napój izotoniczny

Może nie jest poręczny jak bidon, ale okazuje się równie skuteczny w odżywianiu jak sportowy napój. Naukowcy co 15 minut podawali kolarzom na 74-km trasie porcję izotoniku albo pół banana i wodę. Obie grupy ukończyły wysiłek w podobnym czasie i ze zbliżonym poziomem glukozy (źródła energii). Wg autorów badań, banan to naturalna mieszanka doskonała.

Zielonkawy banan ma wysoką zawartość skrobi, przez co trawi się go trudniej niż dojrzały owoc z większą ilością cukrów prostych. Od zielonej przekąski brzuch rośnie jak balon. Na trening zabierz więc lepiej żółtego banana nakrapianego brązowymi łatkami.

Nawadnianie przed, w czasie i po treningu jest bardzo istotne dla efektów ćwiczeń i dla zdrowia. Dlatego najpierw poznaj całą prawdę o napojach izotonicznych a następnie sprawdź, czego jeszcze nie wiesz o wodzie.

fitness, kardio, rozciąganie fot. studio1901 2015/shutterstock.com

Lepsze efekty: trening kardio czy siłowy?

Skoro spokojne kardio spala tłuszcz, to po co się męczyć z dźwiganiem żelastwa? Z oszczędności czasu. Badania opublikowane w „Journal of Strenght and Conditioning Research” pokazały zestawienie 10 minut biegu na bieżni i tak samo długi trening z kettlebellem.

Oba znacząco wpłynęły na pracę układu sercowo-naczyniowego. Jednak, jak podsumowali autorzy badań, o ile bieganie początkowo pochłonęło więcej kalorii, o tyle trening siłowy ten proces wydłużył. Warto się chwilę nadźwigać, żeby rozkręcić metabolizm na cały dzień.

1. Średnie tętno

  • Kettlebell: 180
  • Bieżnia: 177

2. Średnia liczba oddechów (na minutę)

  • Kettlebell: 36
  • Bieżnia: 38

3. Kalorie spalone podczas 10-minutowej sesji (średnia masa ciała badanych: 72 kg)

  • Kettlebell: 125
  • Bieżnia: 171

Jeśli też chcesz podkręcić swój metabolizm, wypróbuj nasz trening z kettlebellem albo dowiedz się, jak wyglądają ćwiczenia ze sztangami, czyli trening body pump.

Patent WH:

72 – przez taki % dnia mięśnie są nieaktywne, nawet kiedy ćwiczymy. To przyczyna niezdrowego, siedzącego trybu życia, dlatego bądź aktywna także poza siłownią.

boks, kobieta, trening, fitness fot. studio1901 2015/shutterstock.com

Ćwiczenia na ramiona w 9 minut

Nieznośne pelikany – nie schowasz ich pod sukienką, nie przykryjesz sweterkiem. Wiotkie, sflaczałe ramiona to zmora wielu kobiet. Warto to zmienić, bo wg badań opublikowanych w „The Journal of Evolutionary Biology” sprężyste ramiona to wabik na facetów.

1. Unoszenie skrzydeł

a) Rozstaw stopy na szerokość bioder, ugnij lekko kolana. Pochyl prosty tułów, opuść ręce trzymające ciężarki.

b) Unieś hantle w bok, ściągając łopatki. Wróć do pozycji wyjściowej. Po 12 powtórzeniach przejdź do następnego ćwiczenia.

2. Babski boks

a) Stań na lekko rozstawionych nogach, zegnij łokcie, a hantelki trzymaj blisko tułowia (na wysokości klatki piersiowej). Wyprostuj lewą rękę po skosie, czyli w prawą stronę.

b) Cofnij lewą rękę i powtórz ruch prawą. I tak 12 razy. Po 20 s odpoczynku znów zrób 1-2 serie ćwiczeń.

Chcesz poznać więcej ćwiczeń na tę część ciała? Jeśli nie masz zbyt wiele czasu, sprawdź nasz 15-minutowy trening na ramiona, a jeśli masz jeszcze więcej zapału i odrobinę więcej czasu spróbuj podciągania na drążku i ciesz się nie tylko seksownymi ramionami, ale też plecami i brzuchem.

WH 02/2013

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij