Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Ciekawostki finessowe WH: 11/2015

O której godzinie najlepiej wykonywać trening? Jaka temperatura sprzyja biciu życiowych rekordów? Czy podczas ciąży powinnyśmy zrezygnować z ćwiczeń? Oto kolejna garść ciekawostek dotyczących fitnessu.

WH 2016-04-05
hiit fot. shutterstock.com

Kiedy trenować

Każda chwila jest dobra na trening, ale dla kondycji serca najlepszy jest wieczór. Może to być wieczór na siłowni (wypróbuj nasz trening siłowy), bo między 17 a 19 mięśnie mają najwięcej mocy. Dla rannych ptaszków: joga lub długi spokojny bieg (wtedy temperatura ciała jest niższa, organizm wolniej się przegrzewa i męczy).

Około południa osiągasz szczyt skupienia i precyzji, więc na partię tenisa najlepiej umów się przed obiadem.

trening fot. shutterstock.com

Pogoda dla biegaczek

Analiza wyników uzyskanych przez najlepsze biegaczki na dystansie maratonu wykazała, że 11°C to idealna temperatura do bicia rekordów życiowych. Jeśli prognozowałaś, że jesienna słota zwolni Cię z treningów, to sorry – nastała pogoda dla biegaczek.

ciąża fot. shutterstock.com

Trenuj za dwoje

Koniec zwalania całej winy na geny i sklepiki szkolne. Naukowcy ogłosili na łamach „New Scientist”, że dzieci aktywnych w ciąży mam mają mniejsze ryzyko rozwoju nadwagi. Jeżeli Twój lekarz nie widzi przeciwwskazań, nie rezygnuj po zajściu w ciążę z karnetu na fitness. Nie tylko w trosce o przyszłe wymiary potomka (i swoje).

Badania pokazują, że mamy, które w pierwszym trymestrze regularnie ćwiczyły z umiarkowaną intensywnością (5-7 w 10-stopniowej skali), rzadziej rodziły przedwcześnie, a ich dzieci przychodziły na świat silniejsze. Nie ma lekko, musisz świecić przykładem od samego początku. Przez kolejne 18 lat. 

WH 11/2015

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij