Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
5.0

Ciekawostki dietetyczne WH: 10/2015

Jakie są najlepsze zamienniki cukru? Co ma wspólnego ilość kwasów omega-3 w suplementach z Twoja figurą i jak dbać o mocne kości i stawy? Odpowiedzi szukaj w naszej comiesięcznej porcji newsów dotyczących odchudzania i diety.

WH 2016-01-25
cukier fot. Sea Wave 2015/shutterstock.com

Wina genów

Martwisz się, że miałaś nie jeść cukru, ale znowu nie starczyło Ci silnej woli? Nie ma potrzeby się biczować. Naukowcy z Monell Center przekonują, że uleganie zachciankom na słodkie to nie tylko kwestia charakteru.

Twierdzą, że nasza podatność na ten smak jest częściowo zakodowana w genach. Nie walcz ze sobą i zamiast się umartwiać, lepiej sięgnij bez wyrzutów sumienia po dobre zamienniki cukru.

Erytrytol

Ten pochodzący z owoców naturalny związek o słodyczy ok. 70% cukru praktycznie nie zawiera kalorii i ma zerowy indeks glikemiczny. Nie powoduje też próchnicy i kłopotów żołądkowych. Nie udało nam się znaleźć żadnych negatywnych konsekwencji jego stosowania.

Stewia

Bezkaloryczny zamiennik cukru (słodszy od niego 300 razy), wyprodukowany z liści rosnącej w obu Amerykach rośliny. Nie podnosi poziomu cukru we krwi. Ma lekko gorzkawy posmak, który możesz zmniejszyć, stosując ją razem z erytrytolem. Wypróbuj nasz przepis na tiramisu słodzone stewią.

Ksylitol 

Pochodzi z kory brzozy, ma 40% mniej kalorii od cukru i niski indeks glikemiczny. Świetnie nadaje się do wypieków. Może mieć działanie przeczyszczające, ale kilka łyżeczek dziennie nie powinno wywołać dolegliwości (najlepiej zacznij od małych dawek i stopniowo je zwiększaj).

 

brokuła fot. shutterstock.com

Mocne kości

Walcząc z kilogramami, możesz trafić rykoszetem we własne kości. Lekarze ostrzegają, że duży i szybki spadek wagi może zwiększać ryzyko złamań i osteoporozy. Punkt pierwszy planu ratunkowego to wapń. Drugi to witamina D (sprawdź, jakie są oznaki niedoboru tej witaminy), która pomoże Ci przyswajać go z jedzenia.

Trzeci to ćwiczenia, najlepiej siłowe. Nie musisz od razu myśleć o sztandze – wystarczą taśmy i ciężar własnego ciała..

Sporo wapnia znajdziesz w brokułach, jarmużu, migdałach i orzechach laskowych, maku, sezamie i tahini, kaszy quinoa, suszonych morelach i figach.

witaminy, suplementy fot. shutterstock.com

Opływowe kształty

Do niedawna brakowało dowodów, że kwasy tłuszczowe omega-3 sprzyjają odchudzaniu, ale najnowsze australijskie odkrycia wypełniają tę lukę. Kobiety biorące w czasie badań przez 2 miesiące suplementy z omega- 3 schudły mocniej niż te, które jadły placebo. Przyjmowana przez nie porcja wynosiła 420 mg EPA i 1,62 g DHA.

Jeśli chcesz zafundować sobie podobną kurację, sprawdź na opakowaniu suplementu ilość kwasów, którą zawiera – bywa, że jest ona bardzo niska.

WH 09/2015

fot. Mliberra 2015/shutterstock.com fot. Mliberra 2015/shutterstock.com

Ciężar miłości

Średnio o 2 kilogramy mężatki są cięższe od singielek. Statystycy twierdzą, że po ślubie stajemy się mniej aktywne. Dziewczyny, ruszmy się, naprawdę nie trzeba wiele, żeby popsuć im te rachunki.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    aspartam to smierc
    ~fausta, 2016-03-20 20:20:25
  • avatar
    zgłoś
    A czy aspartam jest zdrowy? Podobno najnowsze badania dowodzą, że jest bardzo dobrym zamiennikiem cukru.
    ~Barbara, 2016-03-08 15:20:55
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij