Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.7

Ciekawostki dietetyczne WH: 04/2014

Czy suplementacja kwasów omega-3 jest skuteczna, czy trzeba dostarczać je z pożywieniem? Dlaczego warto jeść mango? Czy jadalne kwiaty są dobre dla zdrowia? Oto garść informacji na temat zdrowej diety.

WH 2014-08-16
witaminy, kapsułki, tran fot. shutterstock.com

Kwasy omega-3: dieta a suplementy

Niektórzy nie lubią owoców morza i ryb. Nad nieszczęśnikami pochylił się „British Journal of Nutrition”. Zbadano 2 grupy: jedna jadła ryby przez 7 tygodni, druga tylko suplementy i wzbogacone soki owocowe. Okazało się, że poziom kwasów omega-3 w obu grupach wzrósł dokładnie tak samo.

Wniosek? Tracąc walory smakowe, nie trać walorów zdrowotnych. Łykaj kapsułki – w odróżnieniu od witaminowych te z tranem skutecznie się wchłaniają. Dowiedz się więcej na temat suplementów diety: czy i jak je stosować.

Naukowcy są zgodni, że najlepsze dla naszego zdrowia są dobre proporcje między kwasami omega-3 i omega-6. Zapewnia je dieta śródziemnomorska. Sprawdź, które oleje roślinne są najlepsze.

Patent WH:

Tylko 2% ludzi na świecie dostarcza swojemu organizmowi zalecane 3,5 g potasu dziennie. Niezbędnego do wszystkiego: od mięśni po mózg. Szukaj suszonych moreli i fig, awokado, bananów, ziemniaków i kiwi.
mango, owoce fot. shutterstock.com

Tango z mango

Tu też potrzeba dwojga, choć Twoje korzyści będą stukrotnie większe. Mango pozwala stabilizować, a nawet obniżać poziom cukru we krwi, zbija zły cholesterol, oczyszcza organizm – także skórę z trądziku – a naukowcy z Federation of American Societies for Experimental Biology udowodnili, że zawiera mieszankę związków polifenolowych zabijających wolne rodniki na śmierć. I dobrze im tak! Najwyższa pora, dziewczyny, uzupełnić o mango swoje owocowe sałatki.

Sprawdź nasz przepis na koktajl z mango i pozostałe z 10 przepisów na zdrowe śniadanie. Mango może nawet poprawić Twój humor! Poznaj pozostałe z 8 produktów na poprawę humoru.

sałatka, kwiaty, bratek fot. shutterstock.com

Kwiaty w wazonie czy na talerzu?

Chińczycy stosują od wieków, Europa odkrywa, a amerykański Instytut Technologii Żywności bada – świeże kwiaty w naszym menu. Okazuje się, że wzmacniają naczynia krwionośne, dbają o układ sercowo-naczyniowy, spowalniają rozwój niektórych nowotworów, działają przeciwzapalnie i rewelacyjnie podnoszą smak potraw.

Płatki róż świetnie pasują do drobiu, lawenda do makaronów, nasturcja do koziego sera, stokrotki do zupy jarzynowej, a bratki do sałatek. Nie wszystkie nadają się na talerz, ale spis jadalnych kwiatów znajdziesz na www.wolnaludzkosc.pl.

WH 04/2014

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij