Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Ciekawostki dietetyczne WH: 03/2013

Jak tłuszcze trans wpływają na samopoczucie? Czy melamina może nam zaszkodzić? Jak szybko schudnąć? Co ma wspólnego otyłość brzuszna z długością życia? Redakcja WH prezentuje zestaw najnowszych informacji dotyczących diety.

WH 2013-11-15
szklanka wody fot. shutterstock.com

Woda mineralna bez minerałów?

Wśród ponad 200 wód dostępnych w sklepach może 30 zasługuje na nazwę „mineralna”. Eksperci z Polskiego Towarzystwa Magnezologicznego mówią, jak jest: dobra woda musi mieć 1000 mg/l składników mineralnych, proporcję wapnia do magnezu 2:1, a tego drugiego nie mniej niż 50 mg/l. Większość wód nie przekracza 300 mg składników mineralnych na litr, więc równie dobrze można w nich robić pranie.

Wydajemy na butelkowane wody ok. 3 mld zł rocznie. To prawie tak dobry biznes, jak narkotyki, prostytucja i polityka. Nie daj sobą manipulować. Czytaj etykietki!

Zbyt duża ilość wypitej wody, może być szkodliwa, ale mamy na myśli wyjątkowo ekstremalne sytuacje. Ty sięgaj po nią częściej i dowiedz się, ile pić wody, by cieszyć się zdrowiem.

odżywianie, dieta, pieprz, przyprawa fot. eskay 2015/shutterstock.com

Trójglicerydy groźniejsze niż cholesterol

Naukowy raport opublikowany w renomowanym amerykańskim magazynie „Public Health Nutrition” nie pozostawia złudzeń: fastfoodowe żarcie unieszczęśliwia. I to nie tylko kubki smakowe. Badani, którzy ponad 6 lat jadali regularnie w fast foodach, mieli o 41% większą skłonność do depresji niż omijający je szerokim łukiem. Naukowcy wiążą to z wysokim poziomem tłuszczów trans, które blokują w mózgu produkcję stabilizujących nastrój neuroprzekaźników

O 30%  zmniejszasz poziom trójglicerydów w organizmie, jedząc czarny pieprz, tymianek, oregano, rozmaryn, cynamon, paprykę i czosnek. Zbyt dużo trójglicerydów to ryzyko zawału lub udaru większe niż przy wysokim cholesterolu.

Jednak aby skutecznie bronić się przed wrogiem, trzeba go dobrze poznać. Zobacz artykuł, w którym ujawniamy całą prawdę o tłuszczach trans. Dowiedz się, jak niekorzystnie wpływają na naszą figurę i zdrowie.

talerz, stół fot. shutterstock.com

Melamina a kamica nerkowa

To nie jest imię czeskiej księżniczki, tylko chemiczna substancja, której używa się do produkcji kuchennych akcesoriów: misek, talerzy, chochli, szpatułek, kubków etc. Półki w supermarketach aż się od nich uginają i tak jest na całym świecie. Jednak uczeni zgłaszają problem w „The Journal of the American Medical Association”: melamina w połączeniu z gorącym lub kwaśnym jedzeniem uwalnia się i trafia do naszego organizmu.

Używający takich talerzy lub sztućców mają jej w sobie 8 razy więcej niż zwolennicy ceramiki i dużo częściej chorują na kamicę nerkową. Trwają też badania nad wpływem melaminy na rozwój chorób nowotworowych, więc żartów nie ma. Parcie na szkło jest czasem dobre!

dieta, śniadanie fot. 2015/shutterstock.com

Jak skutecznie schudnąć? Jedz śniadanie!

Męczą Cię wieczorne napady głodu? Posłuchaj izraelskich naukowców i zacznij jeść solidne śniadania. Badane osoby, które dzienną dawkę kalorii rozkładały w następujący sposób: śniadanie 700 kcal, obiad 500 kcal, kolacja 200 kcal, nie tylko schudły bardziej niż grupa, która jadła na odwrót (śniadanie 200 kcal, obiad 500 kcal i kolacja 700 kcal), ale też łatwiej było im kontrolować w ciągu dnia apetyt, ponieważ miały niższy poziom hormonu głodu – greliny – oraz mniejsze wahania poziomu cukru we krwi.

Solidne śniadanie to podstawa. Jeśli jednak dodatkowo chciałabyś przełamać poranną rutynę towarzyszącą codziennemu przygotowywaniu porannego posiłku, zobacz nasze 10 pomysłów na zdrowe śniadanie.

fitness, płaski brzuch fot. mirela bk 2015/shutterstock.com

BMI i otyłość brzuszna a choroby serca

Aż 2,75 razy rośnie ryzyko śmierci z powodu chorób serca, jeśli masz za dużo centymetrów w pasie (mimo BMI w normie). Gdy Twój stosunek obwodu talii do bioder jest w normie (wynik powyżej 0,8 oznacza, że normę przekraczasz), ryzyko to proporcjonalnie maleje.

Jeśli w okolicach pępka notorycznie odkłada Ci się tłuszczyk, działaj! Zobacz jak zmniejszyć obwód w talii wykonując dwa zestawy ćwiczeń na płaski brzuch.

arbuz, owoce fot. Boiarkina Marina 2015/shutterstock.com

Niski IG ważniejszy w diecie odchudzającej

Badacze z Harvard Medical School odkryli, że jedzenie o niskim indeksie glikemicznym (IG) pozwala efektywniej spalać kalorie i walczyć z nadwagą niż diety o niskiej zawartości tłuszczów czy węglowodanów, które nie kierują się wyborem żywności pod kątem utrzymania stabilnego poziomu cukru we krwi.

Pamiętaj jednak, że oprócz IG ważny jest jeszcze ładunek glikemiczny, który zależy od ogólnej ilości węglowodanów w porcji. Przykładowo, arbuz czy gotowana marchewka mają wysoki IG, ale zawierają w porcji niewiele węglowodanów, więc nie spowodują nagłego wzrostu poziomu glukozy i niepożądanego skoku insuliny. Dlatego nie musisz obawiać się każdego produktu, którego IG przekracza 70.

WH 03/2013

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij