Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
4.0

Ciekawostki dietetyczne: WH 02/2015

Jak temperatura w pomieszczeniu wpływa na figurę? Czy warto jeść węglowodany? Jak kawa wpływa na metabolizm i czy owoce mogą szkodzić? Mamy dla Ciebie kolejną porcję informacji o zdrowym odżywianiu.

WH 2015-03-31
płaski brzuch fot. shutterstock.com

Chcesz spalić więcej? Zakręć kaloryfer

18°C to najlepsza temperatura w pomieszczeniach, gdy chcemy zrzucić parę kilogramów. Uczeni z Polskiej Akademii Nauk w Olsztynie udowodnili, że w 18 stopniach Celsjusza organizm sam optymalnie spala zgromadzone tłuszcze i cukry , by utrzymać odpowiednią temperaturę ciała.

Ćwiczeń to nie zastąpi, ale pomóc może. I dla portfela będzie lepiej. Poznaj pozostałe naturalne spalacze tłuszczu, dzięki którym również możesz uzyskać efekt fat burning.

kobieta z psem fot. Karramba Production 2015/shutterstock.com

Masz psa? Dokarmiaj z głową

Każdy zna to błagalne spojrzenie psa spod stołu, które mówi: „Zlituj się, człowieku, nad bratem mniejszym, daj choć odrobinkę”. Bądź twarda, bo zrobisz mu więcej krzywdy niż radości. O czekoladzie pewnie wszyscy słyszeli, ale o innych produktach? Np. winogrona i rodzynki spowodują silne zatrucie z biegunką, wymiotami i prawdopodobną niewydolność nerek.

Czosnek i cebula (nawet po ugotowaniu) zniszczą czerwone krwinki i zagrożą ciężką anemią. Orzechy (zwłaszcza makadamia) są zwyczajnie dla psów trujące, surowe białko z jajka wytłucze witaminę B i sprowadzi na niego skórne problemy, awokado kłopoty z oddychaniem, a ogryzki z pestkami zawierającymi cyjanowodór nawet utratę przytomności. Naprawdę, karma będzie dla niego lepsza.

ketchup fot. Christopher Elwell 2015/shutterstock.com

Bioaktywny keczup

Świat dorosłych dzieli się na zjadaczy keczupu i zjadaczy musztardy. Dzieci w swojej naiwnej mądrości wybierają jednomyślnie keczup i naukowcy przyznają im rację. Dorzucają też wyniki badań w „Journal of Agricultural and Food Chemistry”, które każą rozglądać się w sklepach za keczupami zrobionymi z organicznych pomidorów.

Te biokeczupy mają wielokrotnie więcej polifenoli broniących nas przed rakiem niż te z pryskanych pomidorów. Naturalny chów wymusza na warzywach większą produkcję składników obronnych, które tworzą ich naturalną szczepionkę. I naszą też.

owoce leśne fot. Ivonne Wierink 2015/shutterstock.com

Owoce: korzyści i zagrożenia

Jak najbardziej. Czy mogą szkodzić? Owszem. Wszystko zależy od tego, kiedy i z czym je jemy. W porównaniu do innych produktów owoce trawią się szybko i tak samo szybko trafiają do żołądka. Jeżeli znajdą w nim inne zalegające produkty, zaczynają fermentować, zakwaszając organizm, powodując niestrawności, zgagę i wzdęcia.

Większość cennych składników, zamiast się wchłonąć, przepada. Owoce powinny stanowić osobny posiłek i najlepiej jeść je rano na pusty żołądek. Nie jedz owoców zaraz po posiłku. Odczekaj 2 godziny, jeżeli jadłaś surowe warzywa, 3 po daniu pełnym węglowodanów i 4 godziny po daniu z mięsem.

Jeśli jesteś miłośniczką owoców, koniecznie poznaj nasze przepisy na zdrowe słodycze z owocami sezonowymi w roli głównej. Sprawdź też ile cukru jest w owocach. Przygotowaliśmy dla Ciebie listę pięciu owoców, które mają zaskakująco małą zawartość cukru i kolejnych pięciu, które słodkością aż ociekają.

fot. shutterstock.com fot. shutterstock.com

Dieta rybna: z kości na ości

Naukowcy z uniwersytetu w Kopenhadze porównali wpływ na odchudzanie typowej duńskiej diety, pełnej m.in. mięsa, z nowym planem dietetycznym, w którym w dużej części mięso zastąpiły ryby. Ta druga okazała się ponad trzy razy skuteczniejsza. Wygląda na to, że określenie gruba ryba trzeba będzie wkrótce odstawić do lamusa.

Nowa dieta nordycka podkreśla znaczenie ryb oraz sezonowej, nieprzetworzonej i regionalnej żywności.

kettlebell fot. Ammentorp Photography 2015/shutterstock.com

Chwyć za kettlebell

Kettlebelle o wadze 8 kilogramów rekomendują kobietom do treningu specjaliści z American Council on Excersize. Najlepszym ćwiczeniem, które możesz z nim zrobić, jest swing (sprawdź nasz trening z kettlebellem). Angażuje większość partii mięśniowych i pozwala spalić sporo kalorii. W tym wypadku bez skrupułów zachęcamy Cię do swingowania.

kawa, napoje fot. shutterstock.com

Kawa: aromatyczne przyspieszenie

Filiżanka kawy przed treningiem może sprawić, że spalisz potem więcej kalorii. „International Journal of Sport Nutrition and Excersize Metabolism” podaje wyniki badań, z których wynika, że kolarze, którzy wypili kawę na godzinę przed treningiem, przyspieszyli metabolizm, dzięki czemu spalili potem o 15% kalorii więcej niż zwykle. Do osiągnięcia takiego efektu potrzebna była dawka 270 mg kofeiny. Znajdziesz ją np. w dwóch podwójnych espresso.

fot. James Peragine 2014/shutterstock.com fot. James Peragine 2014/shutterstock.com

Mniej węglowodanów

Na łamach „Annals of Internal Medicine” porównano wpływ na odchudzanie diety niskowęglowodanowej (poniżej 40 g dziennie) z niskotłuszczową (poniżej 30% kcal z tłuszczu). Po roku w grupie stosującej tę pierwszą zaobserwowano większy spadek wagi (5,4 kg wobec 1,8 kg), tkanki tłuszczowej i poziomu cholesterolu niż w drugiej.

Te rezultaty potwierdza metaanaliza podsumowująca aż 48 różnych badań porównujących skuteczność tych diet, choć tam różnica nie jest bardzo znacząca: średnio 8,73 kg wobec 7,99 kg w okresie pół roku. My praktycznie tłumaczymy to tak: niepotrzebnych kalorii szukaj raczej w słodyczach i pieczywie niż w orzechach czy tłustych rybach.

serce, zdrowie, zdrowe serce, zawał serca fot. shutterstock.com

Granatem w serce

Dobra wiadomość dla amatorek burgerów. Punikalagina, przeciwutleniacz znajdujący się wyłącznie w granatach, i to w ilościach hurtowych, ma wyjątkowe zdolności do zmniejszania szkód wywołanych tłustym jedzeniem. Znacząco obniża zły cholesterol i ciśnienie krwi, a w konsekwencji zapobiega zawałom serca. Wystarczy 40 ml soku dziennie.

Granaty mogą hamować rozwój raka piersi, jelita grubego i białaczki. Zaleca się je również kobietom w ciąży, bo świetnie dbają o układ nerwowy i mózg płodu.

WH 02/2015

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij