Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Ciekawostki dietetyczne WH: 02/2014

Czy możesz zapomnieć o kaloriach podczas śniadania? Ile jest cholesterolu w jajkach? Czy cheat meal ma rzeczywiście tak zły wpływ na serce? Oto porcja najnowszych informacji dotyczących diety i odchudzania.

WH 2014-04-16
jajka, jedzenie, dieta fot. shutterstock.com

Jajka a cholesterol

Dobra wiadomość dla jajożerców: dzisiejsze jajka mają 13% mniej cholesterolu i 64% więcej witaminy D niż te zjadane 10 lat temu. Naukowcy wiążą ten fakt ze zmianą kurzej diety - powszechną wcześniej mączkę kostną zakazano, a wprowadzono mieszanki zbóż i kukurydzy.

Badania pokazały, że u jedzących przez 3 miesiące 2 jajka dziennie poziom cholesterolu ani drgnął. Wybieraj jajka od kur z wolnego wybiegu, eko, bio, organiczne czy jak je tam nazywają. Inaczej mówiąc, od kur zadowolonych ze swego żywota. Niosą zdrowsze jaja.

Białko jajek nazywane jest białkiem wzorcowym i ma wszystkie aminokwasy, także te, których nie potrafimy sami wyprodukować. W jajku najwięcej białka zawiera... żółtko.

 

Śniadanie czy kolacja?

W naukowym magazynie „Obesity” (wiadomo, że naukowym, bo żaden wydawca nie użyłby tytułu „Otyłość”!) opublikowano badania pokazujące, że kobiety, które na śniadanie zjadały 700 kcal, a na kolację 200 kcal, zrzuciły w 3 miesiące dwa razy więcej kilogramów niż te jadające w odwrotnych proporcjach. Sterują tym hormony, które nakręcają metabolizm z rana i spowalniają wieczorem.

A jeśli chodzi o pyszne śniadania, to mamy dla Ciebie 10 pomysłów na zdrowe śniadanie. Dodatkowo warto zastosować poparte badaniami wskazówki dotyczące porannych posiłków, by z łatwością zrzucać zbędne kilogramy. Poznaj 7 pomysłów na śniadanie wspomagające odchudzanie.

frytki, fast food fot. shutterstock.com

Choroby serca a jeden mały fast food

Zdrowy rozsądek podpowiada, że po zjedzeniu od czasu do czasu czegoś tłustszego nie padniemy od razu trupem, ale nauka niechętnie patrzy na naszą beztroskę. Na kanadyjskim kongresie kardiologicznym przedstawiono dowody, że nawet jednorazowy posiłek pełen nasyconych tłuszczów znacząco ogranicza przepływ krwi w tętnicach. Żeby tego było mało, to ten stan utrzymuje się przez 4 godziny po jedzeniu.

„Jedząc zbyt często nasycone tłuszcze, wielokrotnie zwiększamy ryzyko chorób serca” – twierdzi dr Sebastien Lacroix. Na szczęście istnieją także tłuszcze z ryb, oliwy czy orzechów, które są kochane przez nasze tętnice.

Zastanawiasz się, czy lepiej poświęcić na zachcianki jeden dzień w tygodniu, czy folgować sobie codziennie, ale z umiarem? Zobacz, co na ten temat sądzą eksperci i wybierz cheat meal lub cheat day.

18 łyżeczek cukru możesz dziennie zjadać w różnych produktach, kompletnie nie zdając sobie z tego sprawy. To 360 pustych kcal połykanych z płatkami, jogurtami owocowymi, gotowymi sosami, wędlinami i pieczywem.
ciasto z owocami, deser, słodycze fot. shutterstock.com

Ciasto z owocami czy bez?

Wolisz ciastko z owocami na wierzchu czy bez nich? Jesteśmy prawie pewne, że wybrałaś jak my – w końcu owoce to dawka witamin. Taki wybór może jednak mieć nieprzewidziane konsekwencje.

Badanie z „Journal of Consumer Psychology” wykazało, że zwiedzione ułożonymi na wierzchu owocami zjadamy więcej ciasta, niż gdybyśmy dostały je bez dekoracji. Owoce na wierzchu sprawiają, że trudniej nam oszacować kaloryczność deseru. Nie doceniamy jej średnio o 125 kcal. Nie pozwól, żeby cukiernicy wpuścili Cię w maliny!

WH patent:

4 kg – według badań średnio o tyle kilogramów więcej schudły kobiety, które czytają etykiety produktów żywnościowych w porównaniu do tych, które nie poświęcają im przed zakupem większej uwagi.
puszki, napoje, cola fot. shutterstock.com

A fe! Bisfenol A!

Ten związek chemiczny jest tak szkodliwy, że powinnaś ograniczyć z nim wszelkie związki. Na University of California odkryto, że komórki macierzyste, które mają kontakt z bisfenolem A, przekształcają się w komórki tłuszczowe.

Związek ten zakłóca też pracę hormonów, więc sprzyja otyłości. Bisfenol znajduje się w plastikowych opakowaniach, aluminiowych puszkach czy tekturowych pudłach, więc jak najczęściej używaj opakowań szklanych i ze stali.

WH 02/2014

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij