Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.6

Ciekawostki dietetyczne WH: 01/2013

Ile witamin znajdziesz w szklance soku pomarańczowego? Jak na odchudzanie wpływa wapń? Po które orzechy sięgnąć i co jeść, by mieć piękną cerę? Oto najświeższa porcja informacji dotyczących zdrowej diety.

WH 2013-08-12
wiśnie, owoce fot. Diana Taliun 2015/shutterstock.com

Sok z wiśni najlepszy na regenerację mięśni

Nie chcesz mieć zakwasów po bieganiu lub ćwiczeniach? Wypij przed treningiem sok ze świeżych wiśni. Takie są ostateczne wyniki badań opublikowane w „British Journal of Sport Medicine”.

Zawarte w nim związki o silnym działaniu przeciwzapalnym i przeciwutleniającym sprawią, że Twoje mięśnie będą rosły bezboleśnie podczas regeneracji. Szukaj soków wyciskanych ze świeżych owoców z naturalnym cukrem i bez konserwantów.

Sok pomarańczowy – poczwórna dawka witamin

Szklanka 100% świeżego soku wyciśniętego z pomarańczy stanowi równowartość czterech porcji owoców, które powinniśmy codziennie zjadać. Jeżeli więc nie masz zamiłowania do chrupania, pij rano sok. Oprócz orzeźwienia dostaniesz także potas, magnez, żelazo i witaminę C.

fot. 2015/shutterstock.com

Dlaczego warto jeść likopen?

Ten pomidorowy pigment słynął dotychczas z antynowotworowej osłony prostaty. Profesor Birch-Machin z Newcastle udowodnił, że likopen chroni też skórę przed słońcem, a więc przed wczesnymi zmarszczkami, starzeniem i rakiem.

Likopen to jeden ze składników diety anti-aging, dzięki której spowolnisz oznaki starzenia się skóry. Podstawowym założeniem tego typu diet jest przekonanie, że zamiast nieustannie wcierać w twarz kosmetyki, lepiej popracować  nad jadłospisem. Dowiedz się, co jeść by mieć zdrową, piękną cerę oraz co jeść, by mieć piękną skórę.

Skóra badanych kobiet, które przez 12 tygodni jadły pastę pomidorową, wyglądała młodziej i nie reagowała na negatywny wpływ promieni słonecznych. Można nim spokojnie zastąpić olejek do opalania, ale – uwaga! – stosuj go doustnie, nie wcieraj.

Najlepiej przyswajalny likopen znajdziemy właśnie w keczupie i przecierach. Wystarczy kilka łyżek dziennie – najlepiej wybrać ten organiczny, pełen przeciwutleniaczy, a bez sztucznych dodatków i utrwalaczy.

fot. 2015/shutterstock.com

Wapń a odchudzanie

Wyniki badań opublikowane w piśmie „American Journal of Clinical Nutrition” wskazują, że odchudzające się kobiety, które codziennie jadły 580 mg wapnia, straciły o 2,2 kg więcej niż te, w których diecie było tego minerału mniej.

Pamiętaj, że jego wchłanianie bardzo zwiększa witamina D (pomyśl o suplementacji w czasie, kiedy jest mniej słońca), a zmniejsza np. alkohol, papierosy i kofeina (1-2 kawy dziennie nie powinny zaszkodzić).

Mozzarella to jedno z najlepszych źródeł wapnia. Należą do nich również twarde żółte sery i serek ricotta.

WH patent:

18 – tyle dni trwa przeciętna dieta. Potem sobie odpuszczamy i następuje efekt jo-jo. Dlatego najlepsze, bo trwałe rezultaty daje wprowadzenie zdrowych nawyków.
fot. Jiri Hera 2014/shutterstock.com fot. Jiri Hera 2014/shutterstock.com

Orzechy: kaloryczne, ale zdrowe

Orzechy to źródło kwasów tłuszczowych, pomagających stracić na wadze. Są jednak bardzo kaloryczne i łatwo zjeść ich za dużo. Kupuj te w łupinkach, bo badania pokazują, że zjada się ich o 41% mniej niż łuskanych.

  • Pistacje 30 g = 159 kcal
  • Orzechy ziemne 30 g = 166 kcal
  • Migdały 30 g = 163 kcal
  • Orzechy laskowe 30 g = 178 kcal
  • Orzechy włoskie 30 g = 185 kcal
  • Orzechy brazylijskie 30 g = 186 kcal

Udowodniono naukowo, że zdrowotne właściwości tych bakalii znacznie obniżają ryzyko pojawienia się wielu przewlekłych chorób. Zobacz, dlaczego orzechy stanowią receptę na długowieczność. Te bakalie w dużym stopniu poprawiają też pamięć i koncentrację. Poznaj pozostałe produkty, które utrzymają Twój mózg w formie.

zapach, perfumy fot. shutterstock.com

Perfumy pobudzające apetyt – lepiej ich unikaj

Niektóre zapachy mogą sprawiać, że przejdziesz na słodką stronę mocy. Nie chodzi o zapach jedzenia, tylko Twojego ciała – wynika z badania opublikowanego w piśmie „Food Quality and Preference”.

Kobiety, które używały perfum z nutą czekolady i były świadome ich składu, jadły więcej słodyczy niż te, które używały tych samych perfum, ale nie znały ich kompozycji.

Jeśli nie chcesz ryzykować, zamień słodkie zapachy na świeże, owocowe i kwiatowe wonie. Albo przynajmniej nie patrz na etykiety.

Badania wskazują, że zapachy mięty, bananów, zielonych jabłek i wanilii mają najsilniejsze właściwości redukujące apetyt.

fot. shutterstock.com fot. shutterstock.com

Jak nie podjadać w nocy?

Pismo „Obesity” donosi, że osoby, które niedosypiają, zjadą przeciętnie o 248 kcal więcej niż te, które zgodnie z naturalnym rytmem noc przeznaczają na sen. Oto, co zrobić, jeśli będziesz musiała do poźna posiedzieć przy projekcie.

Godz. 8.00: zjedz śniadanie zawierające solidną dawkę białka i zdrowych kwasów tłuszczowych, a zaspokoisz głód i pobudzisz metabolizm.

Godz. 14.00-16.00: w tych godzinach zrób intensywny, 30-minutowy trening. Pismo „Journal of Strength and Conditioning Research” informuje, że to najlepsza pora na ćwiczenia spalające tłuszcz.

WH patent:

41 – o taki procent zmniejsza się ilość sodu w konserwach z fasolką i groszkiem, jeżeli wypłucze się je i odsączy. Za dużo sodu to nadciśnienie, otyłość i zaburzenia pracy nerek. Zalecana dzienna dawka to 2400 mg, a 1 łyżeczka soli to aż 2000 mg. Lepiej więc dobrze liczyć.

WH 01/2013

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij