Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Jak schudnąć bez efektu jojo: 10 wskazówek skutecznego odchudzania

Zrzucenie kilku kilogramów i uniknięcie efektu jo-jo jest możliwe i wbrew pozorom całkiem proste. Wystarczy wdrożyć podstawowe zasady związane z odżywianiem i stylem życia, a już po siedmiu dniach widoczne będą pierwsze efekty.

2016-04-18
e-condimenta dieta

1. Jedz regularnie

Spożywanie posiłków co 2,5-3 godziny pozwala nam utrzymać stały poziom glukozy we krwi oraz stabilizuje pracę żołądka. Jeśli o to nie dbamy, obniżamy odporność organizmu i narażamy się na dolegliwości takie jak kołatanie serca, kurcze mięśni, wzdęcia, zaparcia czy zgagę.

2. 5 posiłków dziennie

Musimy znaleźć kilka minut na zjedzenie śniadania, drugiego śniadania, obiadu, podwieczorku i kolacji. Posiłki możemy przygotować dzień wcześniej, poświęcając zaledwie 30-40 minut i zabrać ze sobą do pracy w tzw. lunch boxach.

3. Śniadanie to podstawa

Pierwszy posiłek powinien być wartościowy, ale nie ciężkostrawny. To on daje nam energię na dobry początek dnia. Warto też pamiętać o tym, że osoby, które jedzą śniadania, mają mniejszy apetyt i w ciągu dnia zjadają mniej.

4. Zadbaj o urozmaicenie

W całodziennym, zbilansowanym jadłospisie powinniśmy uwzględnić produkty ze wszystkich grup żywności. Dzięki temu nasz organizm otrzyma niezbędne składniki odżywcze, witaminy, mikro- i makroelementy.

5. Unikaj produktów przetworzonych

Proces produkcji powoduje, że składniki odżywcze zawarte w żywności ulegają zniszczeniu. W produktach przetworzonych brakuje więc przeciwutleniaczy, kwasu foliowego, witamin i wielu substancji czynnych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

6. Pij wodę

Powinniśmy wypijać przynajmniej 8 szklanek napojów dziennie. Zdecydowanie najlepszym wyborem będzie woda. Dopuszczalne są także herbaty ziołowe lub owocowe bez dodatku cukru.

7. Używaj tylko małą łyżeczkę soli dziennie

Pamiętajmy, że nadmierne spożycie soli może prowadzić do nadciśnienia tętniczego, udaru mózgu, kamieni nerkowych, raka żołądka czy hipernatremii – nadmiaru sodu we krwi. Zamiast dużej ilości soli, dodajmy do potraw zioła.

8. Wybieraj produkty pełnoziarniste

Mąka pełnoziarnista jest źródłem węglowodanów złożonych oraz błonnika pokarmowego, dających energię i pozwalających dłużej utrzymać uczucie sytości. Regularne spożywanie produktów pełnoziarnistych zmniejsza ryzyko chorób układu sercowo-naczyniowego i nowotworów.

9. Wyeliminuj słodycze

Cukier nie ma ani witamin, ani składników odżywczych. I chociaż cukry proste dają nam błyskawiczne uczucie sytości, to jest ono krótkotrwałe. Co gorsza głód wraca ze zdwojoną siłą ze względu na szybki spadek poziomu glukozy we krwi.

10. Ruszaj się!

Podstawą zdrowego trybu życia jest aktywność fizyczna. Aby zredukować masę ciała, powinnyśmy poświęcić przynajmniej 20 minut każdego dnia na dowolnie preferowany ruch o umiarkowanej intensywności, wystarczy zamienić dojazd do pracy samochodem lub autobusem na szybki spacer.

Znacznym ułatwieniem dla wdrożenia zdrowych nawyków żywieniowych, dzięki którym skutecznie tracimy zbędne kilogramy, jest sporządzony jadłospis oraz lista zakupów niezbędnych produktów na co najmniej 7 dni.

Niestety mimo naszych najlepszych chęci, trudno jest połapać się w gąszczu publikowanych w internecie jadłospisów i tabeli kalorycznych. Warto zaufać specjalistom – dietetykom, którzy w oparciu o wiedzę i doświadczenie przygotują zdrowy i smaczny plan żywieniowy.

Nie zawsze jednak konieczne są regularne wizyty u dietetyka i indywidualny jadłospis. Osoby zdrowe, nie posiadające alergii czy nietolerancji pokarmowych mogą skorzystać z oferty Domowej Diety Pudełkowej sporządzonej przez specjalistów i opartej na składnikach w 100% naturalnych. Nie jest to catering, a swoista instrukcja obsługi, jak krok po kroku wdrożyć zdrowe nawyki żywieniowe.

Produkt składa się z jadłospisu na 7 lub 14 dni, listy zakupów świeżych składników (mięso, warzywa, nabiał) oraz mieszanek kasz, mixów ryżu, muesli, przypraw. Przepisy są proste, a przygotowanie 5 posiłków na następny dzień zajmuje ok. 30 minut. Co ważne, potrawy są smaczne i sycące. Nie mamy więc wrażenia, że głodujemy z uwagi na dietę.

Dla utrzymania szczupłej sylwetki i cieszenia się zdrowym ciałem ważne jest, aby każdego dnia zdawać sobie sprawę z wagi tego, co jemy. Racjonalne odżywianie się i aktywność fizyczna mają wpływ nie tylko na tu i teraz, ale i to, jak będziemy funkcjonować za kilka, kilkanaście i kilkadziesiąt lat. Zatem warto zadbać o siebie i dać sobie szansę na długie, zdrowe i smaczne życie.

Więcej od Domowej Diecie Pudełkowej przeczytasz na e-condimenta.eu.

źródło: materiały prasowe nadesłane przez producenta

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    trzeba duzo cwiczyc! sport to pdostawa inaczej nie da rady schudnac, trzeba również odzywiac sie regularnie, dodatkowo mozna tez wspomoc przemiane materii naturlanym suplementem np be slim 3
    ~enka, 2016-05-07 22:03:58
  • avatar
    zgłoś
    Przyznam szczerze, że przez długi czas stosowałam dietę 2000 kcal i uważałam, żeby nie podjadac i nie jeśc za dużo. Efektów w sumie nie było widac, co prawda nie tyłam, ale też nie chudłam ... Dopiero jak zaczęłam brac moje chudniecie zaczęło byc widoczne. Powoli małymi kroczkami dążę do swojej wymarzonej wagi.
    ~imprezowa, 2016-04-27 23:00:25
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij