Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

My się zimy nie boimy: pomysły na długie wieczory

Zdrowy sen, ciekawa gra planszowa i dodająca energii dieta – tylko tyle wystarczy, by spokojnie dotrwać do wiosny. Poznaj nasze proste patenty na to, jak najlepiej spędzać długie, zimowe wieczory.

sen fot. shutterstock.com

Może za oknem szybko robi się ciemno, ale my znamy kilka sposobów, jak spędzić ten czas, żeby dobrze się czuć, jeszcze lepiej wyglądać i zebrać siły na cały nadchodzący rok.

Słodkich snów!

Neurobiolog dr Michael Grandner zdradza, jak uporać się z problemami z zasypianiem, które mogą Cię spotkać o tej porze roku.

1. Nie możesz spać

  • Spróbuj: melatonina.
  • Dlaczego: sztuczne światło zaburza nasz rytm dobowy. A zimą niemal cały czas spędzamy w takim świetle.
  • Uważaj: weź ją najwcześniej trzy godziny przed położeniem się do łóżka, inaczej możesz jeszcze bardziej rozregulować swój wewnętrzny zegar.

2. Budzi Cię najmniejszy szelest

  • Spróbuj: aplikacja na telefon Sleep and Noise Sounds albo Relax Melodies.
  • Dlaczego: nastrojowe melodie wspomogą zasypianie i odwrócą Twoją uwagę od bicia zegarów czy dźwięków dochodzących z ulicy.
  • Uważaj: może się zdarzyć, że przyśni Ci się coś naprawdę szalonego.

3. Jesteś pobudzona przed zaśnięciem

  • Spróbuj: odstaw telefon i otwórz okno na 3 minuty.
  • Dlaczego: ekrany emitują niebieskie światło, które pobudza nas do działania. Zimne powietrze pozwoli szybciej zasnąć.
  • Uważaj: tylko nie wietrz zbyt długo! To ma być sen, a nie sen wieczny.

A jeśli już sama myśl o nadchodzącej nocy przyprawia Cię o ból głowy, bo gdy tylko kładziesz się do łóżka, zaczyna się problem z zaśnięciem, wyeliminuj 7 rzeczy, które rujnują Twój sen i zobacz, co zrobić, gdy dokucza Ci bezsenność.

owsianka, śniadanie fot. shutterstock.com

Smacznie i zdrowo

Wystarczy odrobinę zmienić dietę, żeby przez całą zimę tryskać energią, zachować linię i obronić się przed chorobami.

1. Jogurt

  • Spróbuj: na śniadanie zamiast jogurtu zaserwuj sobie ciepłą owsiankę.
  • Dlaczego: ponieważ wychładza organizm.
  • Uważaj: nie rezygnuj z mlecznych produktów w ogóle – po prostu jedz je na kolacje. A jeśli chodzi o jogurt naturalny, to zobacz, ile jeść, by nie przesadzić.

2. Tłuste ryby

  • Spróbuj: jedz więcej łososia lub makreli.
  • Dlaczego: w czasie zimy potrzebujemy więcej tłuszczu, żeby chronić się przed zimnem.
  • Uważaj: jeśli nie jesz lub nie lubisz mięsa, uzupełnij swoją dietę o orzechy, migdały oraz pestki dyni.

3. Zupa

  • Spróbuj: jedz ją przynajmniej dwa razy w tygodniu.
  • Dlaczego: bo doskonale rozgrzewa i łatwo się trawi.
  • Uważaj: na kostki rosołowe, ponieważ często zawierają glutaminian sodu.
para, związek, gry planszowe, szachy fot. shutterstock.com

Szalona zabawa

Nie trzeba wychodzić z domu, żeby świetnie się bawić. Zaproś przyjaciół do siebie i razem złamcie schemat sobotniej nocy.

1. Gra planszowa "Osadnicy z Catanu"

Razem z grupą przyjaciół odkrywasz bezludną wyspę i zaczynasz ją kolonizować. Szybko okaże się, kto ma smykałkę do interesu. Gra kosztuje ok. 100 zł.

2. Gra towarzyska "Kim jestem?"

Każdy zapisuje na karteczce imię i nazwisko znanej osoby, po czym przekazuje ją kolejnemu graczowi. Potem trzeba już tylko przylepić kartki w widocznym miejscu i zadając pytaniazamknięte, próbować odgadnąć, kim się jest.

3. Film „Czy leci z nami pilot?"

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez serwis LoveFilm, ta stara komedia to najśmieszniejszy film w historii.

mężczyzna, facet, hipster fot. shutterstock.com

Zimowy dress code

Leniwa niedziela? Jasne. Niechlujna? Nigdy. Sprawdź, co pokazuje nasz stylowy barometr.

1. Flanelowa koszula

Spoko. Szczególnie jeśli wyjmiesz ją z szafy swojego chłopaka.

2. Szlafrok

Najlepiej jednokolorowy, miły w dotyku. Dlaczego by nie?

3. Au naturel

To zależy, jakie masz plany na dalszą część dnia...

4. Stary t-shirt

Nie, po prostu nie. Koniec, kropka.

5. Rozciągnięty dres

Nie chcesz, żeby szef oglądał Cię w takim stroju, to dlaczego robisz to swojemu partnerowi?

Tekst: Jakub Skworz

WH 01/2015

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij