Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

My się zimy nie boimy: pomysły na długie wieczory

Zdrowy sen, ciekawa gra planszowa i dodająca energii dieta – tylko tyle wystarczy, by spokojnie dotrwać do wiosny. Poznaj nasze proste patenty na to, jak najlepiej spędzać długie, zimowe wieczory.

WH 2015-01-30
sen fot. shutterstock.com

Może za oknem szybko robi się ciemno, ale my znamy kilka sposobów, jak spędzić ten czas, żeby dobrze się czuć, jeszcze lepiej wyglądać i zebrać siły na cały nadchodzący rok.

Słodkich snów!

Neurobiolog dr Michael Grandner zdradza, jak uporać się z problemami z zasypianiem, które mogą Cię spotkać o tej porze roku.

1. Nie możesz spać

  • Spróbuj: melatonina.
  • Dlaczego: sztuczne światło zaburza nasz rytm dobowy. A zimą niemal cały czas spędzamy w takim świetle.
  • Uważaj: weź ją najwcześniej trzy godziny przed położeniem się do łóżka, inaczej możesz jeszcze bardziej rozregulować swój wewnętrzny zegar.

2. Budzi Cię najmniejszy szelest

  • Spróbuj: aplikacja na telefon Sleep and Noise Sounds albo Relax Melodies.
  • Dlaczego: nastrojowe melodie wspomogą zasypianie i odwrócą Twoją uwagę od bicia zegarów czy dźwięków dochodzących z ulicy.
  • Uważaj: może się zdarzyć, że przyśni Ci się coś naprawdę szalonego.

3. Jesteś pobudzona przed zaśnięciem

  • Spróbuj: odstaw telefon i otwórz okno na 3 minuty.
  • Dlaczego: ekrany emitują niebieskie światło, które pobudza nas do działania. Zimne powietrze pozwoli szybciej zasnąć.
  • Uważaj: tylko nie wietrz zbyt długo! To ma być sen, a nie sen wieczny.

A jeśli już sama myśl o nadchodzącej nocy przyprawia Cię o ból głowy, bo gdy tylko kładziesz się do łóżka, zaczyna się problem z zaśnięciem, wyeliminuj 7 rzeczy, które rujnują Twój sen i zobacz, co zrobić, gdy dokucza Ci bezsenność.

owsianka, śniadanie fot. shutterstock.com

Smacznie i zdrowo

Wystarczy odrobinę zmienić dietę, żeby przez całą zimę tryskać energią, zachować linię i obronić się przed chorobami.

1. Jogurt

  • Spróbuj: na śniadanie zamiast jogurtu zaserwuj sobie ciepłą owsiankę.
  • Dlaczego: ponieważ wychładza organizm.
  • Uważaj: nie rezygnuj z mlecznych produktów w ogóle – po prostu jedz je na kolacje. A jeśli chodzi o jogurt naturalny, to zobacz, ile jeść, by nie przesadzić.

2. Tłuste ryby

  • Spróbuj: jedz więcej łososia lub makreli.
  • Dlaczego: w czasie zimy potrzebujemy więcej tłuszczu, żeby chronić się przed zimnem.
  • Uważaj: jeśli nie jesz lub nie lubisz mięsa, uzupełnij swoją dietę o orzechy, migdały oraz pestki dyni.

3. Zupa

  • Spróbuj: jedz ją przynajmniej dwa razy w tygodniu.
  • Dlaczego: bo doskonale rozgrzewa i łatwo się trawi.
  • Uważaj: na kostki rosołowe, ponieważ często zawierają glutaminian sodu.
para, związek, gry planszowe, szachy fot. shutterstock.com

Szalona zabawa

Nie trzeba wychodzić z domu, żeby świetnie się bawić. Zaproś przyjaciół do siebie i razem złamcie schemat sobotniej nocy.

1. Gra planszowa "Osadnicy z Catanu"

Razem z grupą przyjaciół odkrywasz bezludną wyspę i zaczynasz ją kolonizować. Szybko okaże się, kto ma smykałkę do interesu. Gra kosztuje ok. 100 zł.

2. Gra towarzyska "Kim jestem?"

Każdy zapisuje na karteczce imię i nazwisko znanej osoby, po czym przekazuje ją kolejnemu graczowi. Potem trzeba już tylko przylepić kartki w widocznym miejscu i zadając pytaniazamknięte, próbować odgadnąć, kim się jest.

3. Film „Czy leci z nami pilot?"

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez serwis LoveFilm, ta stara komedia to najśmieszniejszy film w historii.

mężczyzna, facet, hipster fot. shutterstock.com

Zimowy dress code

Leniwa niedziela? Jasne. Niechlujna? Nigdy. Sprawdź, co pokazuje nasz stylowy barometr.

1. Flanelowa koszula

Spoko. Szczególnie jeśli wyjmiesz ją z szafy swojego chłopaka.

2. Szlafrok

Najlepiej jednokolorowy, miły w dotyku. Dlaczego by nie?

3. Au naturel

To zależy, jakie masz plany na dalszą część dnia...

4. Stary t-shirt

Nie, po prostu nie. Koniec, kropka.

5. Rozciągnięty dres

Nie chcesz, żeby szef oglądał Cię w takim stroju, to dlaczego robisz to swojemu partnerowi?

Tekst: Jakub Skworz

WH 01/2015

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij