Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Jak zmienić swoje życie, by być szczęśliwą?

Tak, wtulenie się w ramiona Ryana Goslinga i rejs jachtem po Lazurowym Wybrzeżu to wymarzona recepta na szczęście. Jednak wcale nie musisz robić wielkich rzeczy, by być radosna jak skowronek.
KD 2014-09-11
fot. Nina Buday 2014/shutterstock.com fot. Nina Buday 2014/shutterstock.com

Okazuje się, że drobne zmiany mają tak samo pozytywne działanie. Zgłosiłyśmy się do zajmującej się życiowym coachingiem Christine Hassler, autorki książki „Expectation Hangover”, po garść informacji o małych, życiowych zmianach, które znacząco podniosą Twój poziom szczęścia. Oto one:

1. Śpij dłużej

„To może być najważniejszy krok ku szczęściu, jaki możesz wykonać – mówi Hassler. – Gdy jesteś zmęczona, Twój organizm wytwarza więcej kortyzolu, który sprawia, że stajesz się bardziej zestresowana”. Jeśli więc zazwyczaj śpisz od 6 do 7 godzin, spróbuj raz przespać całe 8. Już na następny dzień zobaczysz efekty. A czy wiesz, że sen w odpowiedniej pozycji może Ci też pomóc uśmierzyć ból?

2. Wyściskaj się

Może i brzmi to nieco dziwnie, ale przytulanie się jest naprawdę bardzo niedoceniane. „Fizyczny dotyk sprawi, że natychmiast staniesz się bardziej odprężona i spokojna” – wyjaśnia Hassler i zaleca przytulanie się do kogoś przynajmniej raz dziennie. Jeśli jesteś singielką, problem mogą rozwiązać przytulasy do Twoich przyjaciółek. Masz faceta? Obejmij swojego partnera, gdy tylko wstaniecie rano z łóżka – to powinno nastroić Was pozytywnie na cały dzień.

3. Napisz liścik z podziękowaniami

„Ćwiczenie się w byciu wdzięczną sprawi, że poczujesz się bardziej spełniona i zadowolona – tłumaczy Hassler. – Tego typu praktyki mogą wprowadzić Cię w istny błogostan”. Jednym z pomysłów może być napisanie listu do przyjaciółki, która była Twoją podporą przez wiele lat. Jednak jeszcze lepszym ćwiczeniem jest spisanie przed snem listy rzeczy, które danego dnia sprawiły, że byłaś naprawdę zadowolona.

4. Ręce precz od telefonu!

Dotyczy to także iPhone'a, tabletów i innych urządzeń tego typu. Oderwanie się od technologii pomoże Ci nieco się ożywić i poczuć zdecydowanie lepiej. „Spróbuj chociaż przez jedną godzinę dziennie nie wyjmować telefonu – sugeruje Hassler. – Którakolwiek godzina by to nie była i tak wyjdzie Ci to na dobre”.

5. Obsyp komplementami… samą siebie

Wiesz dobrze, że często jesteś dla siebie zbyt surowa – wszystkie tak mamy. „Spróbuj traktować się tak, jak traktujesz swoich przyjaciół. W ten sposób poczujesz się o wiele szczęśliwsza – przekonuje Hassler. – Skomplementuj więc samą siebie za dzisiejszą wspaniałą fryzurę lub udaną prezentację w pracy”.

6. Wybierz się na zajęcia taneczne

Jeśli regularnie biegasz lub ćwiczysz na siłowni, to należą Ci się gratulacje. „Jednak powinnaś wiedzieć, że zajęcia taneczne, boks czy jakiekolwiek inne zajęcia, w trakcie których wyginasz się we wszystkie możliwe strony, pomogą Twojemu ciału w rozruszaniu i uwolnieniu drzemiącej w nim energii. W ten sposób, gdy zajęcia dobiegną końca, poczujesz się spokojniejsza i bardziej zadowolona” – mówi Hassler.

7. Znajdź w swoim kalendarzu czas na “słodkie nicnierobienie”

Leniuchowanie zajmuje nam sporo czasu. I wbrew pozorom warto znaleźć nieco wolnego, które możemy poświęcić na… nierobienie niczego konkretnego. „Każdego dnia powinnaś zarezerwować sobie co najmniej pół godziny na robienie tylko tego, na co masz ochotę. Pomoże to Ci się odstresować i znacząco podnieść poziom szczęścia” – radzi Hassler.

8. Wybierz swoją piosenkę

Każdego tygodnia wybierz jedną piosenkę z przesłaniem, które do Ciebie trafia (np. „Don’t Worry Be Happy”) i puszczaj ją sobie codziennie w drodze do pracy. „Słuchanie w kółko tego samego utworu pomoże Ci bardziej przywiązać się do jego myśli przewodniej – wyjaśnia Hussler. – Bardzo prawdopodobne, że postanowisz wcielić w życie niektóre z tych mądrości”.

9. Pij więcej wody

To jedna z tych wskazówek, która pojawia się na prawie każdej liście mówiącej o tym, jak być szczęśliwą/spełnioną/mądrzejszą itp. „Dzieje się tak, ponieważ to naprawdę działa! Woda pomaga Twojemu organizmowi lepiej funkcjonować, oczyszcza umysł i ciało. Picie większej ilości wody ma same zalety” – tłumaczy Hassler. Zobacz przy okazji, czy na pewno wiesz już wszystko o wodzie.

10. Sprawdzaj swoje konto bankowe codziennie

Jednym z największych źródeł stresu dla nas wszystkich są pieniądze (a raczej ich brak). „Jeśli jednak będziesz sprawdzać stan konta codziennie, poczujesz że masz większą kontrolę nad swoimi pieniędzmi i zwiększysz swoją finansową świadomość – przekonuje Hassler. – To z kolei sprawi, że poczujesz się pewniej i jednocześnie radośniej”. Jeszcze większą  radość na pewno sprawi Ci dodatkowy zastrzyk gotówki, dlatego podpowiadamy kilkanaście skutecznych patentów na oszczędzanie.

11. Zaplanuj babski wieczór co najmniej raz w tygodniu

Badania udowodniły, że najprostsze oczekiwanie na dobrą zabawę sprawia, że jesteś szczęśliwsza jeszcze nim cokolwiek się wydarzy. Najlepiej zacznij od wysłania wiadomości: „Kolacja w piątek wieczorem?” do wszystkich przyjaciółek, a następnie zajmij się wybieraniem przytulnej restauracji ze smakowitym menu. W końcu wszystkie na to zasługujecie!

tekst: Annie Daly

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij