Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.1

Podnieś swoje IQ w tydzień

Osoby z wyższym IQ żyją dłużej, zarabiają więcej i są szczęśliwsze w życiu osobistym. Czy potrzebujesz więcej argumentów, aby nad nim popracować? Podnieś swój iloraz inteligencji aż o 17 punktów, poświęcając tylko 3 godziny w tygodniu. Czary? Pozytywne myślenie? Nie - proste ćwiczenia.

WH 2013-06-08
IQ fot. Olivier Le Moal 2015/shutterstock.com

Inteligencja, według twórcy jednej z najsłynniejszych skali do jej badania – D. Wechslera – to ogólna zdolność do celowego działania, racjonalnego myślenia i skutecznego radzenia sobie z trudnościami. Iloraz inteligencji, który otrzymujemy w wyniku rozwiązania testu, jest miarą Twojej sprawności umysłowej, przyjmując, że 100 to wynik przeciętny dla danej populacji. Naukowcy wciąż się spierają, jaki procent naszego potencjału intelektualnego zawdzięczamy genom, a jaki wpływom środowiska. Przyjęło się uważać, że pół na pół. Wszyscy jednak są zgodni co do tego, że ćwiczenia, dieta i styl życia pomagają utrzymać nasz procesor w stanie najwyższej sprawności przez długie lata. Oto 7-dniowy kurs mistrzowski na kolejny poziom IQ.

 

Poniedziałek: zagraj z rodziną

Gry w rodzaju „Scrabble” kojarzą się nam z nieudanymi, deszczowymi wakacjami. Ale co się okazuje : „Aktywność, która wymaga wielu zdolności i umiejętności, wykonywana razem z innymi, jest doskonałym sposobem na podniesienie IQ” – mówi Maria Leitner, psycholog i konsultantka MENSA. Jesteśmy tak zaprogramowani, że tylko w rywalizacji dajemy z siebie wszystko. Znajdź godnych siebie przeciwników i postaraj się udowodnić im, kto jest najlepszy i dlaczego właśnie Ty!

Twój zysk: +1 punkt IQ.

Wtorek: weź suplementy

Kapsułka zawierająca 5 g kreatyny, łyknięta raz dziennie, oprócz zwiększenia wydolności organizmu może w ramach skutków ubocznych poprawić sprawność umysłową. W badaniach uczestnicy przed i po zażyciu kreatyny byli poddawani różnym testom IQ. Okazało się, że kreatyna znacząco poprawiła wyniki w zakresie spostrzegawczości, koncentracji i szybkości reakcji. Opakowanie zawierające 150 kapsułek kosztuje ok. 30 złotych – naszym zdaniem, warto zainwestować.

Twój zysk: +2 punkt IQ.

Środa: graj w sieci

Inteligencja płynna to ta część naszego IQ, która ujawnia się głównie w testach niewerbalnych. Dr Susanne Jäggi z Uniwersytetu Michigan udowadnia, że ćwiczenia z użyciem gry Dual-N-Back, w której gracz ma zapamiętać sekwencję figur i dźwięków, może zwiększyć ten współczynnik. Podobno tylko 25 minut gry dziennie może podnieść IQ o imponujące 4 punkty. Wpisz „Dual-N-Back” w Google i błyskawicznie znajdziesz multum stron z tą grą, na których możesz spróbować swoich sił.

Twój zysk: +4 punkt IQ.

Czwartek: załatw złych facetów

Wkurzasz się, że Twój facet zamiast iść z Tobą w piątkowy wieczór do kina woli posiedzieć przed komputerem, żeby kłaść trupem wirtualnych wrogów? Czasami w takich sytuacjach rozsądniej odpuścić. Badania na amerykańskim Uniwersytecie Rochester zmuszają bowiem nawet łagodne kobiety do rewizji poglądów na temat strzelanek. Okazuje się, że gry typu FPS (ang. First-Person Shooter, czyli typ gry komputerowej, w której gracz wciela się w postać, a wirtualny świat widzi jej oczami) rozwijają istotną składową inteligencji ogólnej – inteligencję wizualno-przestrzenną, czyli to, co jest niezbędne architektom, artystom, projektantom mody, a nawet fryzjerom. Polecamy sięgnąć po najbardziej znane, kultowe już gry FPS: „Call of Duty”, „Quake”, „Wolfenstein”, „Doom”, „Medal of Honor”, „Far Cry” i tym podobne.

Twój zysk: +2 punkt IQ.

Piątek: załóż dres

A oto dodatkowy bonus dla tych, które w pocie czoła zrzucają kilogramy na bieżni – zmądrzejesz od tego. Szwedzcy naukowcy udowadniają, że trening aerobowy, który pozytywnie wpływa na kondycję układu sercowo-naczyniowego, może poprawiać inteligencję werbalną. Nie zaobserwowano takiej zależności między IQ i treningiem siłowym. Co najmniej 20 minut biegu na bieżni albo równie długi trening na orbitreku 3 razy w tygodniu będą dobre na dobry początek.

Twój zysk: +5 punkt IQ.

Sobota: powtórz testy

Powtarzanie testów IQ może podwyższyć Twój wynik o 2 punkty. Nie chodzi o to, że nauczyłaś się odpowiedzi na pamięć. W innym teście (bo takich testów jest mnóstwo) też będziesz lepsza. To dlatego, że poznajesz zasady, jakimi rządzą się takie testy, i z czasem łatwiejsze staje się rozwiązywanie ciągów liczbowych czy znajdowanie niepasujących elementów.

Twój zysk: +2 punkt IQ.

Niedziela: zagraj w zielone

Kobiety mięsożerne – zastanówcie się nad tym. Wiele badań wskazuje na to, że istnieje związek między dietą wegetariańską a inteligencją. Naukowcy twierdzą, że nie jest to tylko efekt jedzenia sałaty, ale dochodzi do tego również zdrowszy styl życia i nieobecność w diecie powodujących sklerozę nasyconych kwasów tłuszczowych. Mózg wegetarian starzeje się wolniej.

Twój zysk: +1 punkt IQ.

Wynik IQ po 7 dniach: +17 punktów

Sama sprawdź, jak Ci pójdzie

Zanim zaczniesz tygodniowy trening IQ, zrób rozgrzewkę za pomocą kilku testów przygotowanych przez psychologów z MENSA Polska. Na każdy z nich przeznacz nie więcej niż minutę. Prawidłowe rozwiązania znajdziesz poniżej.

1. Jaki symbol wstawisz w miejsce znaku zapytania?

test_iq_01

2. Suma każdych dwóch sąsiednich prostokątów daje liczbę w prostokącie powyżej. Jaką liczbę wpiszesz w miejsce znaku zapytania?

test_iq_02

3. Jaką liczbą zastąpisz znak zapytania?

test_iq_03

4. Przestaw kolejność liter i ułóż co najmniej dwa 9-literowe słowa.

test_iq_04

Aby sprawdzić, czy wykonałaś zadania poprawnie, przewiń stronę w dół.

||||||||||||||||||||||||||||||

Rozwiązania:

1. Trójkąt (prostokąt= 5, trójkąt=7, gwiazdka=9);

2. 36;

3. 6;

4. Maniackie, ciamkanie, ciemniaka, kamienica, naciekami.

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij