Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

2


OCEŃ
4.3

Pewność siebie: bądź silną kobietą!

Uważasz, że kobiecość to skromność i nieśmiałość, a nie bycie liderem? Ciągle myślisz, że nie jesteś wystarczająco dobra? Koniec z tym! Rozwiń wewnętrzną siłę i zobacz, jak zyskać pewność siebie.

WH 2015-01-14

Uszczęśliwianie innych jest warte zachodu, ale kobiety zbyt często przesadzają z dążeniem do zadowolenia innych, i to swoim własnym kosztem. Jasne, bagatelizowanie swoich zdolności i opinii oraz pozwalanie innym ludziom, by przejęli dowodzenie to proste sposoby na dopasowanie się do otoczenia.

Ale gdy naprawdę myślisz o sobie jak o kimś niezbyt dobrym, to pozbawiasz się własnej, wewnętrznej siły. A co gorsza: takie podejście może uniemożliwić Ci osiągnięcie szczęścia i odniesienie sukcesów w pracy oraz w innych dziedzinach (na co bez dwóch zdań zasługujesz!).

Wykazywanie się swoim talentem i mocnymi stronami nie zawsze przychodzi w sposób naturalny, ale dzięki poniższym strategiom – zebranym na podstawie wywiadów z psychologami i historii odnoszących sukcesy kobiet – możesz nauczyć się, jak nie zapomnieć języka w gębie i dać innym do zrozumienia, że też tutaj jesteś.

 

Kobiety i mężczyźni różnią się umiejętnościami, które mają lepiej opanowane. Niestety wychodzi na to, że jesteśmy mniej pewne siebie niż płeć przeciwna. Sprawdź, w czym jesteśmy lepsze i rób karierę jak kobieta.

1. Nie pomniejszaj swoich sukcesów

Możesz myśleć, że to urocze, gdy bagatelizujesz swoje zasługi, wyliczając własne braki, ale w ten sposób dajesz do zrozumienia sobie – i innym – że nie zasługujesz na sukces. Uświadom sobie, że Twoje osiągnięcia są wynikiem Twoich umiejętności, ciężkiej pracy i talentu. Nie odrzucaj pochwał, powiedz po prostu: „dziękuję”. To niesamowite, ale po wypowiedzeniu tego prostego słowa człowiek czuje się silny i pełen mocy. Spróbuj sama.

2. Zwróć uwagę na to, jak akcentujesz zdania

Przekształcenie zdania w pytanie poprzez podnoszenie tonu na końcu wypowiedzi to wyraz szukania aprobaty. W ten sposób wysyłasz komunikat: „Niczego nie narzucam, tylko pytam” – a kobiety robią to znacznie częściej niż mężczyźni. Zwróć na to uwagę w czasie rozmów: czy sprawiasz, że Twoje pomysły i przemyślenia brzmią jak pytania? Jeśli tak to poćwicz nieco bardziej stanowczą intonację w odosobnieniu, aż usłyszysz różnicę w swoich wypowiedziach, a później sprawdź efekty w czasie jakiejś rozmowy.

3. Pozbądź się negatywnych myśli

Negatywne myśli automatyczne krążą po Twojej głowie, domagając się uwagi i burząc Twoje poczucie spokoju: Nie mam wystarczająco dużo doświadczenia, by przewodniczyć temu komitetowi; nie jestem w formie na tyle, by przebiec te 5 kilometrów!

Jedyny sposób, by wyrzucić z głowy takie myśli, to stawienie im czoła: ich ignorowanie nic nie zdziała. Gdy przyłapiesz się na snuciu podobnych rozważań, spróbuj znaleźć jakąś myśl zastępczą, nawet jeśli masz wrażenie, że nie jest zbyt wiarygodna. Na przykład: "Mój szef mnie wcale nie ignoruje; może po prostu jest teraz zajęty". Badania pokazują, że jedno takie alternatywne wyjaśnienie może stłumić automatyczne myśli, nim na dobre się rozkręcą.

4. Uważaj na zwodniczy wpływ pochwał

Kto z nas nie uwielbia wyrazów uznania za swoją pracę, wygląd, dom? Przeglądanie się w oczach kogoś, kto Cię podziwia, jest pociągające, ale uważaj, by nie polegać zbytnio na czyjejś ocenie. Najsolidniejsza tożsamość jest zbudowana na Twoim własnym, dobrym zdaniu na swój temat. Spróbuj rozwinąć wewnętrzny dialog i pokrzepiać samą siebie tak, jak byś mówiła do swojej przyjaciółki. Odczujesz wzrost swojej wewnętrznej siły niemal natychmiast.

Zobacz też jak być pewną siebie i wykorzystaj 6 wskazówek, na większą pewność siebie.

Tekst: Katty Kay i Claire Shipman

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij