Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.1

Zaskakujące zalety robienia przysiadów [ciekawostki fitnessowe WH]

Od przysiadów robią się smukłe uda i jędrna pupa – wiadomka. Okazuje się jednak, że są też inne zalety z ćwiczenia squatów. Jakie? Tego dowiesz się, czytając najnowsze ciekawostki dotyczące fitnessu zebrane przez redaktorów WH.

WH 2016-09-09
przysiad fot. shutterstock.com

Mistrz przysiad

Pewnie już wiesz, że jest królem ćwiczeń w kategorii smukłe nogi i jędrne pośladki. Teraz podbija też działkę szybkości. Wg University of Granada 4 przysiady z obciążeniem przed wejściem do wody poprawiły czasy pływaków na 15 m. Jak donoszą inni naukowcy, biegaczki też sporo zyskają dzięki temu klasycznemu ruchowi. Badani po 8 tygodniach robienia 4 powtórzeń z ciężarami w 4 seriach 3 razy w tygodniu poprawili czas na 5 km średnio o 20 s.

Żeby trening był efektywny, musisz robić przysiady zgodnie z techniką. Zobacz, jak poprawnie wykonywać squaty.

fot. Maksim Shmeljov 2014/shutterstock.com fot. Maksim Shmeljov 2014/shutterstock.com

Reżim treningowy?

Wierność może i sprawdza się w związkach, ale nie w związku z budowaniem formy. Twoje oddanie porannemu spinningowi chwali, ale nie pomoże Ci w osiąganiu fitnessowych celów. Wg ostatnich badań trzymanie się stałego reżimu treningowego wysysa motywację do ćwiczeń. Mieszanie w grafiku treningowym i przebieranie w mało zbliżonych do siebie aktywnościach poprawia nastawienie do wysiłku i zwiększa szanse na wytrwanie w treningach.

Najłatwiej urozmaicać treningi, mając w klubie karnet open, ale wiosną i latem możesz oszczędzić, korzystając z siłowni i sportów na świeżym powietrzu.

pompka, ćwiczenie fot. shutterstock.com

Jak prawidłowo ustawiać dłonie podczas ćwiczeń?

Nadgarstek oprócz zegarka i bransoletek musi dźwigać też hantle, sztangę i ciężar ciała (już nie mówiąc o zakupach). Jego złe ustawienie podczas ćwiczeń prowadzi do przeciążeń, bólu i trudnych do pozbycia się kontuzji. Zobacz, jak ustawiać dłonie, żeby było OK.

1. Pompki

W klasycznej wersji pompki ułóż dłonie bezpośrednio pod barkami. Jeżeli czujesz dyskomfort w nadgarstkach, możesz skorzystać ze specjalnych uchwytów do pompek. Zobacz też, jak wykonywać różne rodzaje pompek.

2. Uginanie przedramion

Unosząc i opuszczając hantle, ułóż dłoń w jednej, prostej linii z nadgarstkiem. Nie wyginaj nadgarstka – dłoń powinna być w przedłużeniu przedramienia.

3. Wyciskanie na ławeczce

Złap gryf solidnie, oplatając wokół niego wszystkie 10 palców, tak by stabilizacją ciężkiej sztangi nie obciążać samego nadgarstka.

fot. lzf 2014/shutterstock.com fot. lzf 2014/shutterstock.com

Dlaczego warto mieć krokomierz?

26,9% – o tyle kroków więcej w ciągu dnia robią użytkownicy krokomierzy. Wg badań osoby monitorujące swoją aktywność mają też niższe BMI i ciśnienie krwi niż te, które nie korzystają z takich gadżetów. Sprawdzaj, czy robisz zalecane 10 tys. kroków, np. za pomocą stylowej opaski lub ściągając darmową aplikacje an swojego smartfona.

WH 05/2016

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij