Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.4

Wpływ węgli na efekty treningu i inne ciekawostki fitnessowe

W jaki sposób węglowodany wpływają na skuteczność ćwiczeń? Jak zmienia się nasze podejście do treningu, gdy jesteśmy zestresowane? Ile kalorii można spalić jeżdżąc na rowerze, grając w tenisa i pływając? Oto kolejna porcja ciekawostek dotyczących fitnessu.

WH 2016-11-02
owsianka fot. shutterstock.com

Ale najpierw węgle

Nie musisz trenować więcej ani jeść mniej, żeby stracić więcej tłuszczu. Wg badań University of Surrey, jedząc węglowodanową przekąskę przed treningiem zamiast po, zużyjesz aż 22% więcej zapasów odłożonych w boczkach. Wg naukowców, by się ich pozbyć, lepiej nie sięgać po węgle do 90 minut po wysiłku.

Sprawdź, co jeszcze warto jeść przed i po treningu oraz po które węglowodany warto sięgać.

zestresowana dziewczyna Ze stresu mogą zacząć wypadać Ci włosy.

3/4...

...osób w nerwowych okresach życia rezygnuje z aktywności i więcej czasu spędza na siedząco (raczej gryząc ołówek, niż mantrując Ommm). Błąd! Ruch to najlepsza metoda rozładowania stresu. 

fot. YanLev 2015/shutterstock.com fot. YanLev 2015/shutterstock.com

Spalaj jak olimpijka

Godzina oglądania relacji z igrzysk to 60 kcal mniej bez wstawania z fotela. Emocjonowanie się wygraną „naszych” spala dodatkowo nawet 80 kcal. Zamiast liczyć na medale reprezentacji, sama weź się za spalanie. Najlepiej w stylu olimpijskim.

Kolarstwo

Możesz nie mieć pod ręką ekwipunku do pięcioboju nowoczesnego, ale rower pewnie masz. Nie trzeba konia i szpady, by wywalczyć sobie sylwetkę na piątkę. Pedałując z prędkością około 20 km/h, w dwa kwadranse możesz spalić trzy gałki lodów.

Gry zespołowe

Rakietki i piłka to (oprócz bikini) podstawowe wyposażenie każdego aktywnego urlopowicza. Zyskujesz dobrą zabawę, tracisz nadmiar kilogramów. Godzina gry w badmintona, siatkówkę czy piłkę nożną oznacza 100% funu i minus 300-400 kcal.

Sporty wodne

Zastanawiasz się, czy wejść do wody, bo jest zimna? Może przekona Cię to, że 1 h pływania spala nawet 500 kcal. Jeżeli chcesz osiągnąć taki efekt bez zanurzania, zafunduj sobie dwie relaksujące godziny żeglowania lub wiosłowania na kajaku.

WH 07-08/2016

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij