Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Trening z linami i inne ciekawostki fitnessowe

Jak wygląda trening z linami? Dlaczego warto ćwiczyć jogę? Po jakim czasie udać się do lekarza z kontuzją, jeśli ból nie ustaje? Odpowiedzi znajdziesz wśród najnowszych ciekawostek fitnessowych wybranych przez naszych redaktorów.

WH 2016-05-11
trening z linami fot. shutterstock.com

Trening z linami

Przycumuj na chwilę przy tych linach na siłowni. Wg naukowców z University of Minnesota liny treningowe (czyli battle ropes) są równie skuteczne w budowaniu formy, jak kettlebell. Liny poprawiają kondycję, siłę i koordynację ruchów. Pracujesz nad lepszym ciałem? Nie przechodź obok nich obojętnie, a budowa pójdzie jak po sznurku.

1. Falowanie

(a) Stań w rozkroku. Złap końce liny w wyciągniętych rękach na wysokości bioder i rozstaw dłonie na szerokość barków.

(b) Ugnij kolana, cofnij biodra. Na zmianę unoś i opuszczaj liny. Zacznij powoli, złap rytm i przyspieszaj.

Ćwicz przez 1 min.

2. Uderzanie

(a) Podobnie jak wcześniej, stań w obniżonej pozycji.

(b) Unieś oba końce liny wysoko nad prawy bark. Z całej siły uderz liną po skosie w dół i w lewo. Powtórz na drugą stronę.

Kontynuuj na zmianę przez kolejne 60 sekund.

3. Zbliżanie

(a) Rozstaw stopy nieco szerzej niż barki. Zejdź do półprzysiadu. Ręce powinny być równolegle do podłoża.

(b) Złącz dłonie, zbliżając do siebie liny i dynamicznie rozłóż ręce, oddalając od siebie sznury.

Powtarzaj przez 1 min.

 

joga, pozycja dziecka fot. shutterstock.com

Joga bez recepty

Paluszek i główka to nie wymówka? Jeśli przed treningiem boli Cię głowa, nie sięgaj po ibuprofen. Badania wykazały, że łykanie uśmierzacza bólu przed lub w trakcie intensywnego wysiłku podrażnia układ pokarmowy. A przez osłabienie bariery ochronnej łatwiej złapać zarazki, które na siłowni nie rzucają się w oczy jak pakerzy, ale jest ich tam znacznie więcej.

Spróbuj rozluźnić się w pozycji dziecka (przyjmij ją 3 razy na 5-10 głębokich oddechów). A jeśli lubisz jogę, zobacz też, cały zestaw ćwiczeń.

płuca, alergia, powietrze, kwiaty fot. shutterstock.com

Odetchnij

Twoja forma i zdrowie rozkwitną na wiosnę, jeśli urządzisz płucom małą siłownię. Mięśnie oddechowe też można wzmacniać. Dzięki ćwiczeniom możesz nabierać więcej powietrza, dotleniając całe ciało i poprawiając swoje możliwości treningowe (to oznacza mniej sapania i zipania).

Zacznij od uruchomienia przepony – to duży, silny mięsień, a większość z nas go rozleniwia. Staraj się, wciągając powietrze, napełniać nim brzuch, a nie klatkę piersiową.

Trenuj oddech, zanurzając się w wodzie, która zwiększa pracę przepony i mięśni międzyżebrowych lub nadmuchując balony. Bez okazji.

 

fot. Maridav 2014/shutterstock.com fot. Maridav 2014/shutterstock.com

69

Bez skojarzeń: tym razem chodzi o bieganie. Wg badań właśnie taki procent kontuzji znika po 10 dniach odpoczynku. Jeżeli po tym czasie ból nie przechodzi, biegnij do lekarza.

Przy okazji zobacz też, jak ochronić kolana i przeczytaj nasz poradnik biegacza dotyczący kontuzji.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij