Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

Tabata dla początkujących [intensywny trening interwałowy]

Chcesz skutecznie schudnąć, dojść do super formy i wypracować zgrabną sylwetkę? Mamy coś dla Ciebie! Dzięki tabacie, czyli intensywnemu treningowi interwałowemu szybko zobaczysz rezultaty. Wypróbuj zestaw ćwiczeń dla początkujących.

tabata ćwiczenia dla poczatkujących

Nim przystąpisz do treningu, sprawdź, na czym polega tabata i jakie daje efekty.

Zestaw A dla początkujących

Ćwiczenia rób jedno po drugim, łącząc je w obwód. Gdy zakończysz pojedynczy obwód, będziesz w połowie tabaty – powtórz całość jeszcze raz.

1. Szeroko-wąsko

Stań prosto, stopy trzymając razem. Dłonie oprzyj na udach. Wypchnij biodra w tył i obniż delikatnie pozycję, zginając kolana. Dynamicznym ruchem rozstaw teraz szeroko stopy i od razu wróć do pozycji startowej. Kontynuuj.

tabata ćwiczenia dla poczatkujących

2. Pajacyki

Nie pamiętasz, jak się je robi? Szybka przypominajka: stań prosto, stopy razem, dłonie na udach. Dynamicznym ruchem podskocz, aby rozstawić szerzej stopy i ręce unieść wysoko do góry. Wróć do startu i kontynuuj.

tabata ćwiczenia dla poczatkujących

3. Naprzemienne unoszenie dłoni i stopy

Zacznij na czworakach. Unieś kolana znad podłogi, aby przyjąć pozycję startową. Szybkimi i krótkimi ruchami odrywaj teraz od podłogi na przemian lewą stopę i prawą dłoń oraz prawą stopę i lewą dłoń. Niby pestka, ale 20 sekund daje popalić.

tabata ćwiczenia dla poczatkujących

4. Przeskoki

Stań prosto, po czym wysuń jedną stopę w przód. Obniż delikatnie pozycję. Jak najszybciej przeskakuj teraz, zamieniając miejscami stopy: raz jedna, raz druga powinna znaleźć się z przodu. Powtarzaj jak najszybciej, mocno pracując ramionami.

tabata ćwiczenia dla poczatkujących

Zestaw B dla początkujących

1. Przeskoki

Jak wyżej.

2. Skakanka

Po prostu jak najszybciej (obniż pozycję i wyskakuj jak najniżej, żeby przyspieszyć) skacz na skakance. Nie masz jej pod ręką? Nie szkodzi – wyobraź sobie, że w dłoniach leżą rączki.

Zajrzyj do marcowego numeru WH, aby dowiedzieć się, jak w 2 tygodnie dojść do formy, by te 20 sekund przeznaczonych na ćwiczenie i 10 sekund na odpoczynek (całość x 8!) zaliczyć bez strachu o zawał serca. Oraz poznaj 2 superzestawy ćwiczeń przygotowane przez naszą trenerkę i redaktorkę Kasię Wysocką.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Najlepiej gdyby te ćwiczenia przedstawione były w formie filmu. Lepiej można opanować daną pozycję i dokładność ćwiczeń a przy tym wszystkim nie musimy sprawdzać czasu, bo wszystko byłoby na filmie.
    ~Ania, 2017-02-25 17:51:53
  • avatar
    zgłoś
    Super ćwiczenia na bank wypróbuje! Co to za legginsy?
    ~Monika,, 2017-02-23 20:42:32
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij