Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Suplementy diety: aminokwasy rozgałęzione

Jeśli trening siłowy to Twoja ulubiona aktywność, zdrową dietę możesz uzupełnić o BCAA. Aminokwasy rozgałęzione należą do suplementów diety, które pomogą Twoim mięśniom w regeneracji i zmniejszą uczucie zmęczenia po wysiłku. Zobacz, w jakich dawkach i kiedy warto je przyjmować.

WH 2015-07-14
suplementy diety fot. shutterstock.com

Suplement nie zastępuje, tylko uzupełnia dietę i treningi. Stosuj go zgodnie ze swoim celem, a szybciej zobaczysz efekty.

Twój cel: regenaracja

Co: BCAA

Dlaczego: to aminokwasy rozgałęzione, które są ochroną przed rozpadem (a więc zabezpieczają Twoje wyrzeźbione ciężką pracą mięśnie przed spalaniem). Opublikowane w „International Society Sports Nutrition” badania Brytyjczyków udowadniają, że BCAA zmniejszają bolesność mięśni.

Naukowcy aplikowali badanym 20 g BCAA (10 g rano i wieczorem) i sprawdzali bolesność ich mięśni po serii 100 zeskoków z podestu (ćwiczenia plyometryczne są najczęstszym powodem bólu nóg). W grupie, która przyjmowała BCAA, nieprzyjemne odczucia były o 30% łagodniejsze niż w grupie kontrolnej.  

Jak/kiedy: przed treningiem siłowym lub intensywnym biegiem (np. 30 min przed startem) dodaj ok. 10 g do 1 l izotonika. BCAA możesz też przyjąć tuż po treningu siłowym i 2-3 h po nim (w sumie 5-20 g/dzień).  

Produkt: Olimp Sport Nutrition BCAA Xplode, 500 g – cena: ok. 90 zł

Pewnie już nieraz przekonałaś się, że trening potrafi być czasami na prawdę wyczerpujący. Wiedzą o tym także tęgie umysły, pracujące w laboratoriach nad suplementami, których działanie postanowiliśmy Ci przybliżyć. Oprócz aminokwasów rozgałęzionych, wzięliśmy pod lupę acetyl l-karnitynę, izolat białka serwatkowego i żel energetyczny.

WH 05/2015

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij