Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Sprzęt sportowy: oswajamy siłownię

Masz wrażenie, że do pewnych miejsc na siłowni prawa roszczą sobie tylko faceci? Nic bardziej mylnego. Zejdź z orbitreka, wskocz na drabinki i zbuduj szczupłą sylwetkę gotową do wyzwań. Rozpoczynamy oswajanie sprzętu sportowego.

siłownia, sprzęt sportowy, fitness rys. Tracie Ching

Omijasz to miejsce szerokim łukiem, bojąc się, że te wszystkie ponapinane mięśnie naraz puszczą i skończy się to katastrofą rodem z horroru klasy B. Tymczasem w obu wypadkach sprawę należy obrócić w żart, by nie tylko dobrze się bawić. Siłownia jest dla wszystkich, a więc także i dla Ciebie. Nie ma sensu bać się przebywających w niej mięśni i sprzętu, bo jedno i drugie mogą pomóc Ci zbudować sylwetkę życia. Zobacz, jak ćwiczyć na 4 z tych dziwnych urządzeń, i nie bój się pytać mięśni (tak, to też ludzie), jak radzić sobie z resztą. No, śmiało!

siłownia, sprzęt sportowy, fitness rys. Tracie Ching

1. Kółka gimnastyczne

Co takiego? Znasz je z relacji z igrzysk olimpijskich, czas je przetestować. Są okrągłe i pomagają budować supersylwetkę – proste.

Najlepsze na: Mięśnie stabilizujące, plecy, barki, klatka.

Twój ruch: Podciąganie w podporze.

Ustaw kółka na wysokości pasa. Nieopodal ustaw ławkę albo step. Złap kółka oburącz, pięty ustaw na ławce. Utrzymując ciało w linii prostej od stóp do głowy, podciągnij się do kółek. Bardzo powoli wróć do startu. Rób 3 serie po 20 powtórzeń.

siłownia, sprzęt sportowy, fitness rys. Tracie Ching

2. Brama

Co takiego? Wbrew pozorom to nie średniowieczne narzędzie tortur, a fitnessowy sprzęt, który poddaje Twoje mięśnie nieustającemu napięciu.

Najlepsze na: Korpus.

Twój ruch: Skrętoskłony.

Zamocuj pojedynczy uchwyt do wyciągu górnego. Stań bokiem do niego i złap uchwyt oburącz nad prawym barkiem (ręce wyprostowane do uchwytu). Ściągnij go za lewe udo. Wróć do startu. Rób 3 serie po 10 powtórzeń na obie strony.

Brama na Twojej siłowni jest ciągle okupowana przez osiłków i nie masz chęci czekać w kolejce? A co powiesz na kettlebell? Zobacz, jak wykonać trening z kettlebellem: zasady i ćwiczenia.

siłownia, sprzęt sportowy, fitness rys. Tracie Ching

3. Klatka do przysiadów

Co takiego? To niby zwykły stojak – dzięki niemu nie zrobisz sobie jednak krzywdy w trakcie treningu nóg.

Najlepsze na: Mięśnie czworogłowe i dwugłowe ud, pośladkowe.

Twój ruch: Przysiad ze sztangą trzymaną z przodu.

Stań prosto i zdejmij sztangę ze stojaków. Oprzyj ją na obojczykach. Rozluźnij nachwyt. Zrób przysiad, aż uda będą równoległe do podłoża. Rób 3 serie po 10 powtórzeń.

siłownia, sprzęt sportowy, fitness rys. Tracie Ching

4. Drabinka

Co takiego? Tak, tak, to właśnie ten oldskulowy sprzęt, który zdobił ściany sali gimnastycznej w Twojej podstawówce.

Najlepsze na: Całe ciało.

Twój ruch: Wykopy w bok.

Wejdź na niski szczebel, złap rękoma wyższy. Oderwij za siebie jedną nogę.  Zrób mocny wykop najpierw w lewo, a następnie w prawo. Rób 3 serie po 10 powtórzeń na obie strony.

My polecamy jeszcze drążek. Kobieta, która potrafi się podciągać? Każdy byłby pod wrażeniem. Zobacz, jak dokonać tego, co teraz wydaje Ci się niemożliwe i zostań mistrzynią podciągania na drążku.

WH 04/2015

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij