Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Sprzęt sportowy: oswajamy siłownię

Masz wrażenie, że do pewnych miejsc na siłowni prawa roszczą sobie tylko faceci? Nic bardziej mylnego. Zejdź z orbitreka, wskocz na drabinki i zbuduj szczupłą sylwetkę gotową do wyzwań. Rozpoczynamy oswajanie sprzętu sportowego.

WH 2015-05-25
siłownia, sprzęt sportowy, fitness rys. Tracie Ching

Omijasz to miejsce szerokim łukiem, bojąc się, że te wszystkie ponapinane mięśnie naraz puszczą i skończy się to katastrofą rodem z horroru klasy B. Tymczasem w obu wypadkach sprawę należy obrócić w żart, by nie tylko dobrze się bawić. Siłownia jest dla wszystkich, a więc także i dla Ciebie. Nie ma sensu bać się przebywających w niej mięśni i sprzętu, bo jedno i drugie mogą pomóc Ci zbudować sylwetkę życia. Zobacz, jak ćwiczyć na 4 z tych dziwnych urządzeń, i nie bój się pytać mięśni (tak, to też ludzie), jak radzić sobie z resztą. No, śmiało!

siłownia, sprzęt sportowy, fitness rys. Tracie Ching

1. Kółka gimnastyczne

Co takiego? Znasz je z relacji z igrzysk olimpijskich, czas je przetestować. Są okrągłe i pomagają budować supersylwetkę – proste.

Najlepsze na: Mięśnie stabilizujące, plecy, barki, klatka.

Twój ruch: Podciąganie w podporze.

Ustaw kółka na wysokości pasa. Nieopodal ustaw ławkę albo step. Złap kółka oburącz, pięty ustaw na ławce. Utrzymując ciało w linii prostej od stóp do głowy, podciągnij się do kółek. Bardzo powoli wróć do startu. Rób 3 serie po 20 powtórzeń.

siłownia, sprzęt sportowy, fitness rys. Tracie Ching

2. Brama

Co takiego? Wbrew pozorom to nie średniowieczne narzędzie tortur, a fitnessowy sprzęt, który poddaje Twoje mięśnie nieustającemu napięciu.

Najlepsze na: Korpus.

Twój ruch: Skrętoskłony.

Zamocuj pojedynczy uchwyt do wyciągu górnego. Stań bokiem do niego i złap uchwyt oburącz nad prawym barkiem (ręce wyprostowane do uchwytu). Ściągnij go za lewe udo. Wróć do startu. Rób 3 serie po 10 powtórzeń na obie strony.

Brama na Twojej siłowni jest ciągle okupowana przez osiłków i nie masz chęci czekać w kolejce? A co powiesz na kettlebell? Zobacz, jak wykonać trening z kettlebellem: zasady i ćwiczenia.

siłownia, sprzęt sportowy, fitness rys. Tracie Ching

3. Klatka do przysiadów

Co takiego? To niby zwykły stojak – dzięki niemu nie zrobisz sobie jednak krzywdy w trakcie treningu nóg.

Najlepsze na: Mięśnie czworogłowe i dwugłowe ud, pośladkowe.

Twój ruch: Przysiad ze sztangą trzymaną z przodu.

Stań prosto i zdejmij sztangę ze stojaków. Oprzyj ją na obojczykach. Rozluźnij nachwyt. Zrób przysiad, aż uda będą równoległe do podłoża. Rób 3 serie po 10 powtórzeń.

siłownia, sprzęt sportowy, fitness rys. Tracie Ching

4. Drabinka

Co takiego? Tak, tak, to właśnie ten oldskulowy sprzęt, który zdobił ściany sali gimnastycznej w Twojej podstawówce.

Najlepsze na: Całe ciało.

Twój ruch: Wykopy w bok.

Wejdź na niski szczebel, złap rękoma wyższy. Oderwij za siebie jedną nogę.  Zrób mocny wykop najpierw w lewo, a następnie w prawo. Rób 3 serie po 10 powtórzeń na obie strony.

My polecamy jeszcze drążek. Kobieta, która potrafi się podciągać? Każdy byłby pod wrażeniem. Zobacz, jak dokonać tego, co teraz wydaje Ci się niemożliwe i zostań mistrzynią podciągania na drążku.

WH 04/2015

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij