Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Siłownia w domu: ergowiosła czy rowerek stacjonarny

Od siedzenia może urosnąć nie pupa, a forma. Pod warunkiem że zamiast kanapy wybierasz ergometr wioślarski lub rowerek stacjonarny. Zobacz, który sprzęt do ćwiczeń sprawdzi się lepiej przy Twoim treningu.

WH 2014-11-19
ergometr wioślarski rys. Adam Quest

Ergometr wioślarski dla amatorek zgrabnej sylwetki

Przyjmij pozycję, zablokuj stopy, złap drążek-wiosło, odepchnij się nogami i pociągnij wiosło do siebie. Nie brzmi łatwo, bo i łatwe nie jest. Wiosłowanie na ergometrze to jednak nie tylko ogromna frajda, lecz również skoordynowana praca wielu mięśni, z sercowym na czele.

Wybierz wioślarza, jeśli...

  •  potrzebujesz sprzętu, na którym będzie pracować całe ciało;
  • chcesz szybko pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej;
  • chcesz zbudować żelazną kondycję, nie wychodząc z domu;
  • lubisz design i chcesz zaszaleć, stawiając w salonie coś nieoczywistego;
  • jesteś fanką sportów wodnych i chcesz wiosłować nie tylko na wodzie, ale i w domu.

Trening całego ciała

Podczas każdego pociągnięcia wiosłem aktywujesz ponad 80% mięśni ciała. Efekt? Jeszcze więcej spalonych kalorii w tym samym czasie. Zrób szybki test: w całkiem szybkim tempie przebiegnij 2 kilometry, a po kilku dniach na wioślarzu wykonaj nasz trening interwałowy: po przepłynięciu 250 metrów na 30 sekund przechodź do spokojnego wiosłowania. Pokonaj takim sposobem 2000 metrów, a zrozumiesz, co miałyśmy na myśli.

Trzy typy do wyboru

Opór, który musisz pokonać, by pociągnąć wiosłem, może być powietrzny, magnetyczny lub wodny. Ta pozornie nieistotna informacja będzie miała dla Ciebie znaczenie przy kasie – w specjalistycznych sklepach znajdziesz wioślarze w różnych cenach. Zanim się na jakiś zdecydujesz, sprawdź, na którym trenuje Ci się najlepiej w okolicznym klubie fitness.

Nowoczesny design

Ergometry wyglądają co najmniej tak samo imponująco, jak działają. Możesz być pewna, że jeśli wstawisz takie cacko do salonu (dostępne są modele, które łatwo postawić do pionu), pytanie, co to jest, będziesz słyszała za każdym razem, gdy wpadnie do Ciebie grupa przyjaciół. Chyba że też wiosłują...

rowerek stacjonarny rys. Adam Quest

Rowerek dla miłośniczek kolarstwa

Ustaw wysokość siodełka, kierownicy i zajmij wygodną pozycję, sięgając stopami pedałów. Niby każda z nas potrafi pedałować, jednak gdy gra toczy się o najwyższą stawkę, okazuje się, że znaczenie ma każdy szczegół. Nie jeździj byle jak, jeśli w szybkim tempie chcesz zbudować żelazną kondycję i pozbyć się zbędnych kilogramów.

Wybierz rowerek, jeśli...

  • jesteś fanką kolarstwa i chcesz trenować w komfortowych warunkach, nawet gdy na zewnątrz pada deszcz;
  • chcesz trenować przed telewizorem w spokojnym tempie, śledząc losy Franka Underwooda;
  • chcesz poprawić kondycję, spalić tkankę tłuszczową;
  • masz w domu mało miejsca;
  • nie chcesz wydawać na sprzęt dużych pieniędzy.

Siłownia w M2

Rowerek nie zajmuje dużo miejsca (oczywiście wszystko zależy od tego, jaki model wybierzesz). Bez problemu zmieści się nawet w mniejszym pomieszczeniu. Po jakimś czasie wtopi się w otoczenie i zwracać na niego uwagę będziesz tylko wtedy, gdy będzie zbliżać się pora treningu. Oczywiście możesz zdecydować się też na taki rowerek, który w oczy rzucać będzie się nieustannie. Pod tym względem nie masz na co narzekać – wybór jest ogromny.

Wielka forma

Co tu dużo mówić – jeśli jesteś fanką kolarstwa i przy każdej sposobności wychodzisz na trasę ze swoim rowerem, innej opcji niż rowerek stacjonarny nie ma. To właśnie ten sprzęt kardio, który musisz mieć w domu, jeśli chcesz budować lub podtrzymać formę w komfortowych warunkach, nawet gdy na zewnątrz wieje, grzmi i pada.

Trening przed TV

Długa, nawet dwugodzinna jazda na rowerku w spokojnym tempie nie będzie wymagała od Ciebie 100% skupienia, dlatego śmiało możesz włączyć sobie ulubiony film albo serial. Aha, jeśli chcesz robić stałe postępy, na takie długie pedałowanie pozwalaj sobie maksymalnie raz w tygodniu. W pozostałe dni treningowe postaw na podjazdy, interwały czy sprinty.

Jeśli chodzi o przyrządy do ćwiczeń, dzięki którym spalisz tłuszcz z brzucha, to w domu idealnie sprawdzą się kołyska lub kółko. Natomiast jeśli chcesz poprawić swoją kondycję i masz trochę miejsca na ogródku, zastanów się nad trampoliną lub skakanką.

WH 04/2014

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij