Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
4.2

Jak pokochać fitness? Porady trenerów personalnych

Sport to zdrowie i... efekty ćwiczeń. Ale, żeby były efekty treningów, musi być motywacja do ćwiczeń, nie wymówki. Zobaczcie, co motywuje do ćwiczeń samych trenerów i też dajcie się zmotywować!

WH 2014-09-08
fot. shutterstock.com fot. shutterstock.com

Amy Roberts, redaktorka womenshealthmag.com, a zarazem trenerka fitness, opowiada: "Zanim zostałam trenerką, byłam pewna, że fitnessowi guru to maszyny, a nie zwykli śmiertelnicy. Skąd bowiem mieliby w sobie tyle dyscypliny i energii, by utrzymać treningową rutynę i, dodatkowo, motywować jeszcze swoich klientów? Kiedy sama zasiliłam szeregi trenerów, zrozumiałam, że miałam rację. Ale nie z powodów, które przychodziły mi do głowy.

W ciągu męczącego dnia łatwo dać wygrać wymówkom, takim jak: «nie mam ochoty na trening», «mogę to zrobić jutro». Dlatego też zaczęłam traktować trening jako nieodłączną część dnia. Teraz już nie walczę ze sobą, po prostu wskakuję w sportowe ciuchy i podejmuję wyzwanie – wychodzę biegać, wstępuję do siłowni lub dołączam do zajęć w grupie. I kiedy już zacznę, nigdy tego nie żałuję.

Tak właśnie to działa w moim przypadku, ale jasną sprawą jest, że nie każdy trener ma takie podejście. Dlatego, aby zmobilizować nas wszystkie, zobaczcie, co motywuje innych trenerów do prowadzenia sportowego styl użycia".

Oto 10 rad dla każdej z nas, które pomogą nam stworzyć rutynę treningową i... trzymać się jej, choćby nie wiadomo co!

1. Uwierz, że jest w Tobie gwiazda fitness

"To, co trzyma mnie w pionie podczas morderczego treningu, to wyobrażenie, że właśnie występuję przed innymi. Być może to aktor, który tkwi, gdzieś wewnątrz mnie, jednak zawsze jestem w stanie popchać się do granic możliwości, kiedy mam wrażenie, że ktoś mnie ogląda" – mówi Erin Kaye Locksley Sanders, certyfikowana trenerka personalna, prowadząca grupy fitness i właścicielka Kloxy Fitness na Brooklynie.

2. Pomyśl, że sport to zdrowie

"Kiedy bardzo nie chce mi się ćwiczyć, myślę o swojej przyszłości. Jestem 33-letnią ciemnoskórą kobietą, z rodzinną tendencją do nadwagi, wysokiego ciśnienia krwi i cukrzycy. A ja nie mam zamiaru kontynuować tej złej passy pod żadnym pozorem!" – wyjaśnia Zawadi Barskile, właścicielka i trener fitness w Fierce, Fit & Fabulous w Raleigh w Północnej Karolinie.

3. Skup się na efekcie, który chcesz uzyskać

"Żeby się zmotywować do dalszych ćwiczeń i być świadomą tego, o co walczę, trzymam w  zasięgu wzroku inspirację – drogą sukienkę wiszącą na zewnętrznych drzwiach szafy. Gdy tylko wyobrażam sobie szaloną noc, podczas, której ją założę i będę wyglądać świetnie – nie mogę się doczekać, więc ćwiczę dalej!" – opowiada PJ Monson, certyfikowana trenerka personalna i założycielka  New York City's Central Sweat w Nowym Jorku.

4. Nie pytaj, jak zacząć ćwiczyć – po prostu zacznij

"Natychmiast wyciszam głos w mojej głowie, który mówi : «nie mam czasu» albo «nie mam dzisiaj chęci» i szybko zastępuję go: «dziewczyno, dasz radę!». Najtrudniejsze jest to, by spuścić łomot wszystkim podstępnym wymówkom i po prostu zacząć.

Często jednak muszę się ze sobą targować : «no dobra, spróbuj poćwiczyć chociaż przez 5 minut». I co się wtedy okazuje? Że jak już się zaangażuje w rozgrzewkę, to wszystkie wymówki natychmiast uciekają" – mówi Petrina Hamm, certyfikowana trenerka personalna i założycielka Petrina Hamm Fitness w Apex w Północnej Karolinie.

trening, fitness klub, zajęcia w grupie, trening siłowy fot. shutterstock.com

5. Zmień perspektywę patrzenia na aktywność fizyczną

"Kiedy walczę ze sobą podczas treningu, staram się myśleć o przeciwnościach losu, których doświadczają inni ludzie – chorobach, kontuzjach, a nawet o ubóstwie i wojnie. To od razu zmienia moją perspektywę. Wtedy to, co robię nie wydaje mi się tak  trudne i natychmiast czuję, że to wielki przywilej, że mam szansę to robić" – deklaruje Melissa Elder, certyfikowana trenerka personalna i założycielka Coordinated Wellness w Nowym Jorku.

6. Zacznij od tego, co lubisz

"Co sprawia, że jestem gotowa zmierzyć się z treningiem, nawet jeśli nie mam na niego ochoty? Długa rozgrzewka zawierająca ćwiczenia z wałkiem piankowym i ćwiczenia na mobilność. Następnie zaczynam od moich ulubionych ćwiczeń. Wtedy już mam wrażenie, że coś zrobiłam i jestem gotowa iść dalej" – wyjaśnia Shane McLean, certyfikowana trenerka personalna z Dallas w stanie Teksas.

siłownia, sprzęt sportowy, fitness fot. SunKids 2015/shutterstock.com

7. Obserwuj swój rozwój fizyczny i pamiętaj o tym, jak daleko już zaszłaś

"Staram się pamiętać, że pominięcie treningu będzie krokiem w tył. Stracę całą siłę, którą wypracowałam regularnymi treningami, więc kiedy mnie kusi, by się poddać, uświadamiam sobie, że po prostu nie warto" – mówi Trish DaCosta, certyfikowana trenerka personalna, instruktorka pilates i założycielka Love Life Fit z San Diego.

8. Ćwicz jak osoba, którą chciałabyś być

"Moją mantrą jest: «kim chcesz być, jak będziesz mieć 80 lat?». Moja odpowiedź brzmi: «równą babką, która daje czadu na parkiecie!"» – tłuamczy certyfikowana trenerka personalna z Nowego Jorku.

joga fot. shutterstock.com

9. Przygotuj swój umysł

"Dla motywacji, siadam w ciszy i oddycham głęboko, najlepiej w słońcu. Wizualizuje sobie mój trening i to, w jaki sposób go zrealizuję. Podczas gdy inni mogą preferować głośną muzykę, ja wolę ciszę natury i spokój mojego umysłu.

Moje motto, to cytat Brada Pitta z filmu "Troja": "Niech nikt nie zapomni jak jesteśmy groźni, jesteśmy niczym lwy"! A lwy, w przeciwieństwie do ludzi nie potrzebują mieć bata nad sobą, by się zmotywować" – mówi Andrew Chaddick, certyfikowany trener siłowo-kondycyjny w The Houstonian Club w Houston.

10. Zmiażdż konkurencję

"To, co sprawia, ze nie mogę przestać trenować, to świadomość, że gdzieś jest ktoś, kto jest bardziej zabiegany ode mnie, a wciąż nieustannie daje z siebie wszystko, by osiągać swoje cele treningowe. To mnie motywuje" – wyjaśnia Will Lanier, trener w CrossFit gym Brick New York.

Zobacz też: 10 dobrych powodów, by regularnie ćwiczyć oraz 8 sposobów na spalanie kalorii poza siłownią i...

Tekst: Amy Roberts

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij