Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Płaski brzuch po ciąży: czy to możliwe?

Ciąża i nowy członek rodziny nie sprzyjają szczupłej sylwetce. Nie oznacza to, że nie możesz wrócić do formy, tylko co z pociążowym brzuszkiem? Czy masz szanse ponownie ujrzeć mięśnie brzucha?

KD 2015-03-01
fot. Alliance 2015/shutterstock.com fot. Alliance 2015/shutterstock.com

Urodzenie dziecka diametralnie zmienia Twoje ciało: piersi tracą jędrność, na ciele pojawiają się rozstępy, a o tym, jak ciąża wpływa na Twoją pochwę nawet nie wspominajmy (przygotuj się m.in. na zmianę koloru).

Jest też jeden problem, o którym wszystkie obecne i przyszłe mamy najchętniej by zapomniały – pociążowy brzuszek. A raczej: sflaczały, wcale nie tak uroczy brzuch.

 

Czy ten stan rzeczy można zmienić, czy też płaski brzuch to już jedynie mgliste wspomnienie? Nawet taka supergwiazda jak nominowana w tym roku do Oscara Reese Witherspoon przyznała, że po urodzeniu trójki dzieci jej mięśnie brzucha po prostu nie istniały. A przecież kogo jak kogo, ale hollywoodzką aktorkę stać nie tylko na prywatnego dietetyka, ale i trenera, masażystę...

Udałyśmy się więc do ekspertki, by dała nam odpowiedź na odwieczne pytanie: czy to możliwe, by brzuch każdej kobiety wrócił do stanu sprzed ciąży?

Wychodzimy z założenia, że od najpiękniejszego kłamstwa lepsza jest nawet najgorsza prawda, dlatego czytaj uważnie: chociaż geny i Twój fitnessowy poziom sprzed ciąży nie są bez znaczenia, być może powinnaś przyzwyczaić się do myśli, że Twój brzuch nie będzie już wyglądał tak jak kiedyś.

„Jedynie niewiele z nas będzie w stanie ponownie cieszyć się płaskim, umięśnionym brzuchem. Osiągnięcie to może zająć sporo czasu albo nawet nigdy się nie wydarzyć – wyjaśnia dietetyczka i rzeczniczka American Academy of Nutrition and Dietetics Alissa Rumsey. – Twój brzuch przez 9 miesięcy rozszerza się tak, by był w stanie pomieścić dziecko, więc najrozsądniej byłoby założyć, że pozbycie się go zajmie przynajmniej tyle samo czasu”.

I to, oczywiście, zakładając, że w trakcie ciąży nie przytyłaś więcej, niż było to konieczne. Ile to kilogramów? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, bo wszystko zależy od Twojej sylwetki sprzed ciąży. Ogólnie zakłada się, że kobieta powinna przytyć od 8 do nawet 15 kilogramów (jeśli była bardzo szczupła).

Jeśli przekroczyłaś zalecaną liczbę dodatkowych kilogramów, to możemy zakładać, że tłuszcz został zmagazynowany w postaci tłuszczu trzewnego, który nie kryje się pod skórą, a jeszcze głębiej – osadzając się na narządach wewnętrznych. Niestety, nie tak łatwo się go pozbyć.

„Jest jeszcze jedna rzecz, którą powinnaś mieć na uwadze: fałdki mogą być rezultatem nie tłuszczu, a rozciągniętej skóry, która straciła swoją elastyczność i nawet milion brzuszków nie sprawi, że zniknie całkowicie” – mówi nasz ekspert.

Jeśli jesteś młoda mamą zmagająca się z pociążowym brzuszkiem lub przyszłą mamą, którą przeraziły nasze wieści, nie zniechęcaj się tak łatwo! To, że nie będziesz już wyglądała jak królowa fitnessu (czy też jak Reese Witherspoon), gdy na świat przyjdzie Twój potomek, może być nieco przerażające. Jednak jeśli sześciopak nie jest Ci pisany, to po co się tym tak zadręczać?

Zamiast tego skup się lepiej na dbaniu o zdrowie i powrocie do formy sprzed ciąży. Spokojnie wracaj do treningów według swojego własnego schematu. W końcu nie chodzi o to, że przez 9 miesięcy byłaś na urlopie.

I chociaż może Twój brzuch nie będzie już tak wyrzeźbiony jak kiedyś, nie oznacza, to, że nie może być piękny. Wypróbuj nasze top 8: ćwiczenia na brzuch. Mamy też specjalny 6-tygodniowy plan treningowy dla świeżo upieczonych mam.

Tekst: Esther Crain

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    pokazują wiele kobiet, które dochodzą do siebie po ciązy, ba! mają nawet 6-cio paki. Dla chcącego nic trudnego
    ~kat, 2016-05-27 11:04:25
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij