Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

Najlepszy sposób na płaski brzuch

Wąska talia to marzenie wielu kobiet, jednak droga do idealnego brzucha nie jest prosta. Biegasz codziennie, a wydaje Ci się, że centymetrów przybywa? To całkiem możliwe. Zobacz, jak temu zapobiec.
fot. Pressmaster 2015/shutterstock.com fot. Pressmaster 2015/shutterstock.com

Brzuszki, balansowanie na specjalnej platformie do ćwiczeń, joga – możesz poświęcić całe życie na przeróżne formy treningu, które mają Cię przybliżyć do uzyskania wymarzonego kaloryfera (albo przynajmniej pięknie wyrzeźbionego brzucha, choć bez widocznych „kostek”), a jednak wciąż obserwować tylko, jak Twojej talii przybywa centymetrów. Jaki jest więc najskuteczniejszy sposób, aby ten uporczywy tłuszcz przestał spędzać Ci sen z powiek?

Według przeprowadzonych niedawno badań najlepsze efekty w walce z tłuszczem w okolicach pępka odniesiesz, jeśli postawisz na trening siłowy. Badacze z Harvard University dowiedli, że mężczyźni, których jedyną aktywnością był trening kardio albo omijanie siłowni szerokim łukiem przytyli w okolicy brzucha więcej od tych, którzy codziennie wykonywali 20-minutowy trening siłowy.

Kilka fałdek na brzuchu to jednak nie tylko znienawidzony przez Ciebie problem estetyczny. Im większy obwód w pasie, tym większe prawdopodobieństwo, że zaczniesz zmagać się z nadciśnieniem tętniczym i cukrzycą. Mając to na uwadze, naukowcy postanowili zbadać, jak różne formy aktywności fizycznej wpływają na ilość tkanki tłuszczowej na brzuchu, szczególnie w przypadku dorosłych, którzy mają tendencję do nabierania tkanki tłuszczowej i, niestety, utraty tej cenniejszej – mięśniowej. W ciągu 12 lat gromadzili dane o 10500 mężczyznach w wieku 40 lat (i starszych) i doszli do wniosków, o których wspomnieliśmy już wcześniej: 20-minutowy trening siłowy wykonywany codziennie pozwolił uniknąć gromadzenia się tłuszczu w centralnej części ciała. Trening kardio i siedzący tryb życia niestety tego nie zagwarantowały.

Jednak, o ile trening siłowy rzeczywiście pomaga w uniknięciu otyłości brzusznej, na pozbycie się oponki z brzucha są też inne, według niektórych badaczy bardziej skuteczne, metody. „Najlepszym sposobem na pozbycie się fałdek jest połączenie treningu siłowego i treningu kardio. Taki zestaw najlepiej radzi sobie ze zmniejszaniem zapasów tłuszczu, a jednocześnie zwiększaniem lub utrzymywaniem masy mięśniowej” – mówi Rania Mekary z Wydziału Nauk o Żywności na Harvard School of Public Health. Zobacz, jak może wyglądać Twój przykładowy plan treningowy, dzięki któremu osiągniesz brzuch marzeń: 2015 będzie Twój: trening siłowy i ćwiczenia cardio.

Jak to się dzieje, że trening siłowy pomaga w utrzymaniu brzucha w formie? Badacze doszli do wniosku, że wykonywanie ćwiczeń z ciężarami buduje masę mięśniową i zmniejsza poziom tłuszczu w całym ciele, dzięki czemu metabolizm jest maksymalnie podkręcony, a to znów skutkuje mniejszymi zapasami tłuszczu w okolicach talii. Badanie, co prawda, miało pewne ograniczenia. Do analizy wzięto tylko mężczyzn i skupiono się głównie na zapobieganiu otłuszczaniu brzucha, a nie pozbywaniu się tłuszczu, który już zdążył się nagromadzić. Jednak to wciąż dobra wieść, bo zdradza, jak uniknąć narastania pokaźnej opony w przyszłości. I ostatecznie dowodzi, że brzuszki NIE SĄ na to najlepszym sposobem. Za to nasze ćwiczenia na płaski brzuch w kilka tygodni z pewnością są.

Tekst: Esther Crain, Jagoda Dziadul

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Tytuł i zdjęcie dotyczy kobiet ale treść i przytoczone badania dotyczą mężczyzn. Ktoś coś chyba nie halo!
    ~zniesmaczona, 2017-08-07 19:45:25
  • avatar
    zgłoś
    Dziewczyny jeśli chcecie mieć super figurę to ze szczerego serca polecam tego Pana – www.igortreneronline.pl Ułożył mi chyba najlepszy plan jaki kiedykolwiek przerabiałam. Mam na myśli dietę, trening u suplementację(bo to też istotne). Jest taki pakiecik na stronie i można go od ręki zamówić. Co mi dał? Przez wiele lat borykałam się z dużą nadwagą i czułam fatalnie, żyć mi się odechciewało – tyle miałam kompleksów. Ale spróbowałam ostatni raz coś zmienić i ten Pan spadł mi jak z nieba. Efekty były w mgnieniu oka! Ujędrniłam biust, pośladki i przede wszystkim zrzuciłam ten okropny tłuszcz z brzucha! Znowu pokochałam moje ciało i chętnie chodzę na basen, a tym sezonie wybieram się do Egiptu i już nie mogę się doczekać jak tylko założę strój kąpielowy. Warto zajrzeć dziewczyny www.igortreneronline.pl bo jest tam teraz rabat 50% na wszystkie plany i pakiety 
    maryska85, 2017-05-29 13:25:58
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij