Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.8

Najlepszy sposób na płaski brzuch

Wąska talia to marzenie wielu kobiet, jednak droga do idealnego brzucha nie jest prosta. Biegasz codziennie, a wydaje Ci się, że centymetrów przybywa? To całkiem możliwe. Zobacz, jak temu zapobiec.
JD 2015-03-02
fot. Pressmaster 2015/shutterstock.com fot. Pressmaster 2015/shutterstock.com

Brzuszki, balansowanie na specjalnej platformie do ćwiczeń, joga – możesz poświęcić całe życie na przeróżne formy treningu, które mają Cię przybliżyć do uzyskania wymarzonego kaloryfera (albo przynajmniej pięknie wyrzeźbionego brzucha, choć bez widocznych „kostek”), a jednak wciąż obserwować tylko, jak Twojej talii przybywa centymetrów. Jaki jest więc najskuteczniejszy sposób, aby ten uporczywy tłuszcz przestał spędzać Ci sen z powiek?

Według przeprowadzonych niedawno badań najlepsze efekty w walce z tłuszczem w okolicach pępka odniesiesz, jeśli postawisz na trening siłowy . Badacze z Harvard University dowiedli, że mężczyźni, których jedyną aktywnością był trening kardio albo omijanie siłowni szerokim łukiem przytyli w okolicy brzucha więcej od tych, którzy codziennie wykonywali 20-minutowy trening siłowy.

Kilka fałdek na brzuchu to jednak nie tylko znienawidzony przez Ciebie problem estetyczny. Im większy obwód w pasie, tym większe prawdopodobieństwo, że zaczniesz zmagać się z nadciśnieniem tętniczym i cukrzycą. Mając to na uwadze, naukowcy postanowili zbadać, jak różne formy aktywności fizycznej wpływają na ilość tkanki tłuszczowej na brzuchu, szczególnie w przypadku dorosłych, którzy mają tendencję do nabierania tkanki tłuszczowej i, niestety, utraty tej cenniejszej – mięśniowej. W ciągu 12 lat gromadzili dane o 10500 mężczyznach w wieku 40 lat (i starszych) i doszli do wniosków, o których wspomnieliśmy już wcześniej: 20-minutowy trening siłowy wykonywany codziennie pozwolił uniknąć gromadzenia się tłuszczu w centralnej części ciała. Trening kardio i siedzący tryb życia niestety tego nie zagwarantowały.

Jednak, o ile trening siłowy rzeczywiście pomaga w uniknięciu otyłości brzusznej, na pozbycie się oponki z brzucha są też inne, według niektórych badaczy bardziej skuteczne, metody. „Najlepszym sposobem na pozbycie się fałdek jest połączenie treningu siłowego i treningu kardio. Taki zestaw najlepiej radzi sobie ze zmniejszaniem zapasów tłuszczu, a jednocześnie zwiększaniem lub utrzymywaniem masy mięśniowej” – mówi Rania Mekary z Wydziału Nauk o Żywności na Harvard School of Public Health. Zobacz, jak może wyglądać Twój przykładowy plan treningowy, dzięki któremu osiągniesz brzuch marzeń: 2015 będzie Twój: trening siłowy i ćwiczenia cardio.

Jak to się dzieje, że trening siłowy pomaga w utrzymaniu brzucha w formie? Badacze doszli do wniosku, że wykonywanie ćwiczeń z ciężarami buduje masę mięśniową i zmniejsza poziom tłuszczu w całym ciele, dzięki czemu metabolizm jest maksymalnie podkręcony, a to znów skutkuje mniejszymi zapasami tłuszczu w okolicach talii. Badanie, co prawda, miało pewne ograniczenia. Do analizy wzięto tylko mężczyzn i skupiono się głównie na zapobieganiu otłuszczaniu brzucha, a nie pozbywaniu się tłuszczu, który już zdążył się nagromadzić. Jednak to wciąż dobra wieść, bo zdradza, jak uniknąć narastania pokaźnej opony w przyszłości. I ostatecznie dowodzi, że brzuszki NIE SĄ na to najlepszym sposobem. Za to nasze ćwiczenia na płaski brzuch w kilka tygodni z pewnością są.

Tekst: Esther Crain, Jagoda Dziadul

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij