Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.7

Motywacja do ćwiczeń: 3 patenty

Postanowiłaś sobie, że w tym roku regularnie ćwiczysz. Najpierw szło Ci całkiem nieźle, ale od jakiegoś czasu brakuje Ci chęci? Poznaj nasze patenty na to, jak zwiększyć motywację do treningu.

WH 2015-02-16
fot. Kzenon 2015/shutterstock.com fot. Kzenon 2015/shutterstock.com

Starasz się ćwiczyć regularnie. Czasem dosłownie wyskakujesz z łóżka na myśl o porannym biegu, ale zdecydowanie częściej już na samą myśl o wyjściu do fitness klubu masz ochotę zakopać się pod kołdrą i zostać tam do wieczora. Albo i na zawsze.

Skonsultowałyśmy się z psychologiem klinicznym dr Andreas Michaelides, specjalistką pracującą z grupami wsparcia dla osób odchudzających się, by zaprezentowała nam proste patenty na wzmocnienie motywacji do ćwiczeń. Zobacz, jak wkręcić się w fitness.

 

1. Rozmowa z przyjaciółmi

Jeśli masz problemy z regularnymi treningami lub gdy nagle ochota na kontynuację zdrowego stylu życia jakoś Cię opuszcza, rozmowa z przyjaciółmi to dobry pomysł. Chodzi o to, że Twoim bliscy często znają Cię lepiej niż Ty sama i mogą pomóc w znalezieniu przyczyn braku chęci do ćwiczeń.

„Poproś ich, by wskazali Ci zarówno Twoje mocne jak i słabe strony. Być może oni wiedzą, w czym tkwi problem i jakie błędy popełniasz– radzi dr Michaelides. – Sama nie zawsze je dostrzegasz, dlatego ich opinia może okazać się niesamowicie przydatna, jeśli nie możesz rozgryźć, dlaczego zaliczasz spadki motywacji”.

Być może byłaś o wiele bardziej zapalona do ćwiczeń, gdy zapisałaś się dodatkowo na zajęcia zumby i warto, żebyś nieco zaoszczędziła i zapisała się na nie ponownie w przyszłym miesiącu. Pamiętaj tylko, by o opinię prosić jedynie osoby, które dobrze Cię znają i zależy im na Twoim zdrowiu. Dowiedz się też, co sprawia, że wciąż chcemy ćwiczyć.

2. Dziennik treningowy

Kolejnym sposobem, by zmotywować się do działania jest wiedza o tym, co powstrzymało Cię poprzednio. Tym razem upewnij się, że nie popełnisz tych samych błędów.

„Zrób listę wszelkich treningowych prób, które podejmowałaś w przeszłości, by zmotywować się do rozpoczęcia nowego etapu. Wcześniej jednak upewnij się, że już wiesz, dlaczego nie udało Ci się poprzednio – mówi nasz ekspert. – Wypunktowanie wszystkich niepowodzeń i ich przemyślenie może pomóc Ci dojść do tego, dlaczego Twoje poprzednie zachowania zawiodły”. Pamiętaj, że nie chodzi o rozpamiętywanie porażek, a raczej o konstruktywną autokrytykę.

3. Różnorodność

Co czujesz, gdy wyruszasz w podróż w nieznane? Wszystko wydaje Ci się ekscytujące i wprost tryskasz energią, sama nawet nie wiesz czemu. Tak samo ma się sprawa z fitnessem. „Ludzi ciągnie do nowych rzeczy – taka nasza natura. Jeśli więc eksperymentujesz z nowymi ćwiczeniami czy sprzętem lub co rusz fundujesz sobie nowy rodzaj nagrody za osiągnięty cel, to Twoja motywacja szybko się nie skończy” – radzi nasz ekspert.

Zatem jeśli np. jesteś biegaczką, zmień trasę lub wyciągnij na przebieżkę nowego znajomego. Jeśli od treningów pod chmurką, wolisz wizytę w fitness klubie, spróbuj zapisać się na inne zajęcia lub po prostu zmień swoją fitnessową playlistę. Na naszej stronie znajdziesz mnóstwo różnorodnych zestawów ćwiczeń, które nie pozwolą Ci się nudzić. Już dziś wypróbuj trening bokserski lub ćwiczenia z hantlami. A może wolisz sesję jogi wg WH?

Tekst: Annie Daly

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij