Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
5.0

Zegarki sportowe i opaski fitness: przegląd gadżetów

Zegarki sportowe, krokomierze i opaski mierzą kroki, kalorie, tętno, aby pomóc Ci osiągać coraz lepszą formę i wyniki. Dzięki nim sprawdzisz intensywność treningu, liczbę spalonych kalorii a nawet... nawodnienie ciała.

ZK 2014-09-15
fot. Juan Algarin fot. Juan Algarin

Nie policzysz samodzielnie wszystkich kroków, które stawiasz w ciągu dnia. Na szczęście nie musisz. Wyręczą Cię w tym nowoczesne urządzenia monitorujące. Doskonale radzą sobie nie tylko z określaniem pokonanego dystansu, potrafią też zbadać typ i liczbę ruchów pływackich. Obliczą Twoje tętno podczas biegu, sprawdzą nawet, ile godzin śpisz, jak długo zasypiasz i przez jakie fazy snu przechodzisz.

Ponadto na rynku coraz częściej pojawiają się modele opasek, które dobrze wyglądają na nadgarstku zarówno podczas spotkania biznesowego, jak i kolacji z przyjaciółmi. Dlaczego warto pomyśleć o takim gadżecie? Jak wynika z badań naukowców z Indiana University, osoby korzystające z urządzeń mierzących kroki przechodzą o 16% dłuższe dystanse, zrzucając przy tym średnio 1,2 kg.

 

„Monitorowanie poziomu aktywności pomaga zastąpić złe przyzwyczajenia dobrymi” – mówi dr Jeanne Johnston, autorka badania. Zegarki i bransoletki nie zastąpią siły woli oraz chęci zmiany. Pomogą jednak zweryfikować Twoje mocne i słabe strony, a potem na bieżąco oceniać postępy w walce o lepszą formę.

Dobry zegarek sportowy – znajdź model dla siebie

Nie ma rozwiązań idealnych. Niektóre zegarki doskonale sprawdzą się na basenie, inne będą wspierać Cię podczas biegu. Opaski zbadają natomiast Twoją aktywność w ciągu całego dnia. Dlatego zastanów się, jakie urządzenie monitorujące najlepiej pasuje do Ciebie. I pamiętaj o czterech zasadach, dzięki którym wasza znajomość szybko stanie się głęboką relacją.

Aktywność fizyczna online – dziel się ze znajomymi

Badacze z Azusa Pacific University podkreślają, że bardzo ważną funkcją zegarków i bransoletek jest możliwość publikowania informacji o treningu na portalach społecznościowych. Pomaga to mobilizować się nawzajem do dalszych ćwiczeń i zwiększa zaangażowanie. Dlatego nie bój się dzielić efektami swojego wysiłku na Facebooku. W końcu zawsze możesz dokładnie określić grono znajomych, które zobaczy Twoje rezultaty.

Twój plan treningowy – stawiaj małe kroki

Nie chodzi o to, żeby raz przebiec 12 kilometrów, a potem wrócić do domu, słaniając się na nogach. Lepiej biegać krócej, ale częściej. Dlatego zaplanuj rozsądny trening i gdy zegarek da znać, że osiągnęłaś cel, po prostu z uśmiechem pogratuluj sobie sukcesu. Następnym razem pobiegniesz dalej.

Trening pod kontrolą – bądź konsekwentna

Dotyczy to zarówno ćwiczeń, jak i noszenia opaski. Jeżeli jednego dnia zrobisz 10 000 kroków, a potem przez tydzień nie założysz urządzenia, to nie zdiagnozujesz, kiedy mogłabyś się poprawić. Prowadź obserwacje przez cały tydzień, a zyskasz lepszy obraz sytuacji. Po miesiącu będziesz już dobrze znała swoje mocne i słabe strony.

Czas na synchronizację – poznajcie się

Niezależnie od tego, jakie urządzenie mierzące wybierzesz, zapewne będziecie potrzebować trochę czasu, aby lepiej się poznać. Czasami bransoletka policzy, że spaliłaś dużo kalorii, choć tylko pisałaś na klawiaturze. Innym razem zegarek będzie przekonany, że nawet nie wstałaś z kanapy, a Ty właśnie skończysz sesję na rowerku stacjonarnym. Dlatego daj mu chwilę, aby dobrze poznał Twoje nawyki

Smartfon też pomoże – pobierz aplikacje sportowe

Nie musisz kupować specjalnej opaski, aby przekonać się, jak to jest, gdy urządzenie mierzy każdy Twój krok. Jeśli masz smartfon z iOS, ściągnij aplikację MotionX 24/7 (0,89 €). Oprócz statystyki kroków zrobionych podczas całego dnia, jest możliwość zbadania pulsu za pomocą lampy błyskowej i kamery.

Który wybrać?

Wszystko zależy od Ciebie i Twoich potrzeb. Poniżej przegląd przykładowych urządzeń mierzących formę.

zegarki_opaski

Zegarek dla biegaczki: Alarm wibracyjny pozwoli utrzymać dobre tempo biegu. Zegarek staje, gdy Ty się zatrzymujesz. Garmin Forerunner 220 (ok. 1050 zł, garmin.com)

Zegarek dla pływaczki: Doskonale sprawdzi się w basenie. Zmierzy dystans, szybkość i zbada typ Twoich ruchów. Zegarek GPS TomTom Multi- -Sport (799 zł, tomtom.com)

Zegarek dla fanki fitnessu: Pozwoli Ci lepiej rozplanować kolejne przerwy regeneracyjne, dzięki dokładnym wskazaniom tętna. Polar FT80 (ok. 800 zł, polar.com)

Zegarek dla sprinterki: Zegarek, który doskonale zmierzy czas, dystans, tempo biegu oraz liczbę spalonych kalorii. Nike+ SportWatch GPS (799 zł, nike.com)

Opaska dla fashionistki : Zbada cykle snu, ustali, kiedy za mało się ruszasz, i wyśle te dane na Twojego iPhona. Jawbone UP (549 zł, store.apple.com)

Krokomierz dla spacerowiczki: Małe, dyskretne urządzenie, które policzy wszystkie Twoje kroki w ciągu dnia. Fitbit Zip (259 zł, store.apple.com)

Tekst: Jakub Skworz

WH 01/2014

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij