Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
4.2

Jak spalić tłuszcz w każdym wieku?

Możesz mieć 30, 40 a nawet 50 lat i wciąż być w stanie zrzucić zbędne kilogramy. Jak podkręcić metabolizm i jak spalić tłuszcz w każdym wieku? Nasza odpowiedź: trening siłowy!

KD 2015-01-10
fot. Lisa S. 2015/shutterstock.com fot. Lisa S. 2015/shutterstock.com

Ile to już razy słyszałaś, że wraz z wiekiem przybywa nam dodatkowych kilogramów i po przekroczeniu czterdziestki przytycie jest nieuniknione? Jeżeli następnym razem, ktoś zacznie biadolić o zwolnionym metabolizmie, pamiętaj – nie taki diabeł straszny.

Nie zrozum nas źle: Twój metabolizm rzeczywiście w pewnym wieku zwalnia. Dzieje się tak ze względu na zmniejszającą się masę mięśniową w Twoim ciele. Gdy zdmuchujesz trzydzieści świeczek na torcie, zmniejsza się ona o 8% na dekadę, a po pięćdziesiątce – nawet o 10%.

 

„Tracisz około pół kilograma beztłuszczowej masy mięśniowej każdego roku, gdy przekroczysz dwudziestkę, trzydziestkę i czterdziestkę, a kiedy wkraczasz w pięćdziesiątkę – w ciągu roku zaczynasz już tracić mniej więcej kilogram” – tłumaczy dr Wayne Westcott, fizjolog sportu i wykładowca na Quincy College w Bostonie.

Mimo że badacze nie są do końca pewni, jak to się dzieje, najprawdopodobniej chodzi o to, że Twoje ciało zaczyna rozkładać tkankę mięśniową szybciej, niż jest w stanie ją z powrotem zbudować. Pamiętaj, że tkanka mięśniowa jest metabolicznie aktywna, co oznacza mniej więcej tyle, iż Twój metabolizm zwalnia, jeśli zmniejsza się jej ilość w organizmie.

A więc jak sądzisz, co może wspomóc zwolniony metabolizm? Tak, masz rację: większa ilość mięśni!

Badania pokazały, że podnoszenie ciężarów dwa razy w tygodniu po 25 minut to najlepszy sposób na rozhulanie Twojego metabolizmu. Badania przeprowadzone przez Westcotta na ponad 1,600 osobach pomiędzy 21 a 80 rokiem życia wykazały, że ich tkanka mięśniowa zwiększyła się o dodatkowe 1,4 kilograma w ciągu 10 tygodni treningu oporowego przeprowadzanego dwa razy w tygodniu.

„W taki sposób możesz cofnąć skutki mniej więcej 6 lat starzenia się” – mówi Westcott. Uczestnicy badania robili jedna serię 12 różnych ćwiczeń z odpowiednio dobranym do ich masy ciała obciążeniem, które powtarzali od 8 do 12 razy.

Najlepsze w całym badaniu jest jednak to, że dla jego wyników nie miało znaczenia czy uczestnicy mieli 25, czy 75 lat, bo wyniki we wszystkich grupach wiekowych były do siebie bardzo zbliżone. To świetna wiadomość!

Co jak co, ale na treningu siłowym znamy się, jak mało kto. Na początek wypróbuj trening body pump, a następnie zafunduj sobie przepustkę do idealnej sylwetki z treningiem siłowym.

Tekst: Marygrace Taylor

WH

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij