Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

2


OCEŃ
3.6

Jak spalać ponad 600 kcal tygodniowo (bez wysiłku!)

Chciałabyś się dowiedzieć, jak szybciej schudnąć? A może jeszcze, jak cieszyć się jedzeniem i nie odczuwać najmniejszych wyrzutów sumienia po wciągnięciu całej tabliczki czekolady? No cóż, cudów nie obiecujemy, ale…

WH 2014-08-01
fot. shutterstock.com fot. shutterstock.com

Ok, czas na dobre wieści: to wszystko możliwe!

A wszystko dzięki tak oczywistej czynności, jak… stanie. Naukowcy z University of Chester w Wielkiej Brytanii dowiedli, że kiedy stoisz, spalasz nawet 40 kcal na godzinę. Podczas badania przeprowadzonego na 10 pracownikach biurowych, poproszono ochotników, by choć przez 3 godziny dziennie zamiast siedzieć – pracowali na stojąco. Okazało się, że dzięki temu ich tętno wzrosło wystarczająco, by spalać dodatkowe 0,7 kcal na minutę, co daje 42 kcal na godzinę.

 

Rozumiemy, że nie padłaś na kolana z wrażenia przed tą bynajmniej spektakularną liczbą, ale spójrz na to z właściwej strony. Jeżeli będziesz stać przez 3 godziny dziennie, da to aż 630 spalonych kcal tygodniowo (nie jesteśmy słabi z matematyki, zakładamy jedynie, że nie pracujesz w weekendy).

Oczywiście możesz spalać więcej niż 630 kcal tygodniowo, o ile wprowadzisz w swoje życie jeszcze kilka małych zmian. Pierwszą już znasz – wstań z krzesła na przynajmniej 3 godziny (szczególnie że siedzenie nie tylko sprzyja tyciu, ale na różne inne sposoby poważnie zagraża zdrowiu i życiu). Co dalej?

1. Oglądaj seriale na stojąco

Uwierz, że tylko na początku wydaje się to trochę dziwne. W końcu nie ma to jak odpalić „Gotowe na wszystko” lub inną tasiemcową historię i wyłożyć się wygodnie na kanapie, co? Jednak jeśli będziesz stać, a przy okazji z nudów unosić się na palcach – wyrzeźbisz piękne łydki i pośladki . Polecamy!

2. Nie siadaj w autobusie czy tramwaju

Po pierwsze: to dobry uczynek, zwłaszcza, jeśli autobus jest przepełniony i niektórzy bardziej niż Ty zmęczeni - życiem i pracą -  nie mają gdzie usiąść. Po drugie: spalasz więcej kalorii i nie przyczyniasz się do spłaszczania pośladków.

3. Przeglądaj internet, stojąc

Amerykańska trenerka Jillian Michaels zamontowała w swoim domu wysoki blat, na nim położyła laptopa i w ten sposób zapewnia sobie kilkaset spalonych kalorii tygodniowo ekstra. Zrób to samo, zwłaszcza, jeśli masz tablet – nie wymaga montowania blatu, a Ty możesz stać, przeglądając najświeższe newsy i śledząc naszą stronę internetową, facebookowy fanpage albo nowy profil na Google+. Dodatkowa zaleta blatu z laptopem: jeśli będzie zainstalowany na odpowiedniej wysokości, nie będziesz się garbić.

4. W barze zajmuj miejsce przy wysokich stolikach

Pozycja stojąca = więcej spalonych kalorii = mniej czekania na wolny stolik. Sama pewnie zauważyłaś, że miejsca stojące w barach nie są rozchwytywane.

5. Nie siadaj, gdy rozmawiasz przez telefon

Chodzi nam o telefon stacjonarny, bo jeżeli rozmawiasz przez komórkę – nie stój, tylko spaceruj. Tak będzie najlepiej dla Twojego zdrowia i kondycji.

6. Stój podczas wykonywania codziennych, domowych czynności

Prasuj na stojąco, płać rachunki na stojąco, bierz prysznic zamiast zalegać w wannie, maluj się na stojąco. Wszystko, co tylko da się zrobić, stojąc, wykonuj właśnie w ten sposób. Te zmiany są tak naprawdę bardzo proste do wprowadzenia, a możesz nimi bardzo uszczęśliwić swój organizm. Trzymamy kciuki!

PS Redakcja WH informuje, że wstęp do artykułu nie jest zachętą do jedzenia czekolady w tabliczkowych ilościach. Służy jedynie podkreśleniu informacji, jak dużo kalorii możesz spalić, jeśli zaczniesz więcej stać!

tekst: Casey Gueren, Jagoda Dziadul

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Zylaki... robia mi sie na sama mysl, ze mialabym ciagle stac.
    ~gość, 2016-10-19 09:22:26
  • avatar
    zgłoś
    Jak widzę tekst, że "naukowcy dowiedli...", to od razu wiem, że to jakieś gówniane informacje.
    ~gsk, 2016-10-18 11:14:53
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij