Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Fit każdego dnia: 7 sposobów na aktywne życie

Znajdź najlepszą ofertę i kup karnet do fitness klubu, zacznij dzień od porannej jogi i przejrzyj zawartość swojej torebki... Poznaj też pozostałe proste patenty na dodatkową, codzienną dawkę aktywności fizycznej.

KD 2015-02-23
kobieta na plaży, uśmiech, joga, relaks fot. shutterstock.com

Poniedziałek to najlepszy moment, by zdrowo i aktywnie rozpocząć kolejny tydzień. Potrzebujesz nieco dodatkowej motywacji w tym tygodniu? Mamy coś dla Ciebie. Przejdź na następną stronę i wypróbuj te 7 patentów, żeby być jeszcze zdrowszą i jeszcze aktywniejszą przez kolejnych 7 dni!

fot. 2015/shutterstock.com

1. Hantelki czy hantle?

Sprawdź kilogramy. Te, które podrzucasz, oczywiście. Jaki jest nasz sposób na przekonanie się, czy podrzucasz ich wystarczająco dużo i tym samym spalasz optymalną ilość kalorii, jednocześnie budując swoją tkankę mięśniową? Po prostu sprawdź, czy możesz w łatwy sposób zrobić wszystkie powtórzenia.

Jeśli tak, to czas dodać sobie nieco obciążenia. Gdy to zrobisz, spoglądaj w lustro podczas treningu. Staraj się wykonywać rekomendowaną liczbę powtórzeń, ale jeśli cierpi na tym Twoja postawa, zmniejsz liczbę powtórzeń do 80% nim przywykniesz do nowego obciążenia.

buty, schody, bieganie, trening, fitness fot. shutterstock.com

2. Zadbaj o jędrne pośladki

Rozejrzyj się za… schodami. Pokonywanie kolejnych stopni, to świetne ćwiczenie ujędrniające pośladki. Do góry biegnij sprintem, w dół – schodź lub zbiegaj wolniej i wykorzystaj ten czas na aktywną regenerację mięśni.

Wspinając się, pochyl się lekko do przodu, unieś ręce (jak przy biegu) i przenieś ciężar ciała na opuszki palców. Postaraj się o 30 minutowe serie wykonywane w jak najszybszym tempie. A jeśli marzy Ci się zgrabna pupa, wypróbuj też nasze ćwiczenia na pośladki.

joga fot. lkoimages 2015/shutterstock.com

3. Poranna joga

Wstawać szybciej niż słońce? Tak! Oprzyj się pokusie włączania drzemki na telefonie i wstań chwilę wcześniej, by od rana dodać sobie energii za pomocą jogi.

Ta aktywność fizyczna wymaga głębokich oddechów, dzięki którym dotlenisz i ożywisz zaspane mięśnie. By może nie będziesz nawet potrzebowała dodatkowej filiżanki kawy na pobudzenie. Przekonaj się o prozdrowotnych właściwościach na własnej skórze i poczuj siłę jogi z WH.

fot. 2015/shutterstock.com

4. Nie siedź

Włączenie do tygodniowego grafiku kilku treningów, nie daje Ci jeszcze pozwolenia na siedzenie na tyłku przez pozostały czas. Siedzący tryb życia może namieszać z Twoim metabolizmem, krążeniem krwi, snem i całą resztą (dlatego niektórzy zastanawiają się nawet, czy siedzenie może Cię zabić).

Jeśli podejrzewasz, że spędzasz w pozycji siedzącej zbyt długo (raczej tak jest), to ustaw sobie cogodzinny alarm w telefonie, by przypominał Ci, że czas wstać i rozprostować kości. Przejdź się po korytarzu, wyjrzyj przez okno lub chociaż przejdź się do kuchni po wodę.

siatkówka na plaży fot. shutterstock.com

5. Wyjdź na dwór

Aby zapewnić sobie aktywną rozrywkę, musisz tylko ciepło się ubrać i przypomnieć sobie młodzieńcze lata i popołudnia spędzane ze znajomymi na podwórku.

Masz wiele opcji: odwiedź osiedlową siłownię zewnętrzną, tartan, boisko do kosza lub skatepark albo po prostu udaj się na dłuższy spacer. Czegoś byś nie wybrała i tak będzie to lepsze niż spędzenie popołudnia przed telewizorem lub komputerem.

fot. 2015/shutterstock.com

6. Zajrzyj do torebki

W damskiej torebce można znaleźć wszystko, tylko nie to, co w danej chwili jest akurat potrzebne. Znamy to z autopsji, ale czas na zmiany. Nie ważne jak aktywna i silna jesteś, noszenie ze sobą ciężkiej torby może przyprawić Cię o silny ból karku, pleców, a nawet powodować bóle głowy. Zmieniaj strony regularnie, by nie obciążać tylko jednego ramienia.

Jeśli Twoja torba jest tak ciężka, że aż przechylasz się na jedną stronę pod jej ciężarem, spróbuj nieco ją opróżnić. Jeśli jest to niemożliwe, rozłóż swoje dobra do dwóch toreb. Do jednej wrzuć najpotrzebniejsze rzeczy, a np. do płóciennej torby przerzuć drugie śniadanie lub jakieś książki.

fot. holbox 2014/shutterstock.com fot. holbox 2014/shutterstock.com

7. Poszukaj najlepszych ofert

Masz już karnet do fitness klubu? Nie? To nie kupuj w ciemno. Jeśli jeszcze nie byłaś w danym miejscu, powinnaś mieć możliwość darmowego pojedynczego wstępu na zajęcia. Możesz też rozejrzeć się za promocjami w internecie lub – jeśli jesteś już gdzieś zapisana – postarać się o zniżkę za namówienie przyjaciółki na zakup karnetu. Ty zyskasz partnerkę do wspólnych ćwiczeń i tańszą wejściówkę, a klub nową klientkę.

Tekst Amy Robert, Katarzyna Dwornik

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij